Wspólna pula jednostek w Might & Magic Heroes VI | Jednostki poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Wspólna pula jednostek
To, co jest w grze szalenie istotne, to wspólna pula wojsk. Każde nasze miasto dostarcza nam określoną ilość stworzeń - te zaś kumulują się ze sobą. Innymi słowy, jeżeli miasta A i B mogą liczyć na dwa anioły tygodniowo, to w każdym z nich będziemy mogli wynająć aż cztery skrzydlate istoty (2+2=4) każdego tygodnia. Oczywiście po zwerbowaniu wszystkich czterech jednostek, pula się wyzeruje i nie będziemy mogli liczyć na ani jednego anioła - decyzje należy więc podejmować bardzo rozważnie.
Dodatkową ciekawostką przy wspólnej puli jest to, że poszczególne rodzaje oddziałów nie muszą być identyczne - nie istnieje bariera ulepszenia. Innymi słowy, jeżeli w jednym mieście mamy do czynienia z pretorianami (jednostka ulepszona) a w drugim z gwardzistami (podstawowa wersja tego samego oddziału), zasada puli nadal będzie obowiązywać - z tym, że będziemy mogli wynająć albo jeden, albo drugi typ wojska. Reguła nie działa natomiast w przypadku zamków różnych frakcji - nie przemienimy szkieletu ani orka w gwardzistę.
Siedliska dostarczają armii fortom lub miastom, w zależności od strefy kontroli, na jakiej się znajdują (te przy miastach dostarczają wojsk właśnie nim etc.). Same siedliszcza występują w trzech wariantach i oferują jednostki podstawowe, elitarne lub czempionów - w zależności od stopnia swego zaawansowania.
Kompletną listę wszystkich jednostek, ich umiejętności oraz zastosowania na polu bitwy znajdziecie w poradnikach poświęconych poszczególnym rasom.