Umiejętności wojownika - cnoty w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Umiejętności wojownika
Wojownicy i magowie dysponują podobnymi drzewkami rozwoju - różnice są jednak dość zauważalne. W zależności od swojej klasy, bohaterowie będą mieli dostęp do rozszerzonego, lub okrojonego zestawu umiejętności - czarownicy specjalizują się w sferze Magii, natomiast wojowie w sferze Mocy. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by żołnierz parał się magią - musi on jednak pamiętać o tym, że dostęp do najpotężniejszych czarów będzie dla niego niedostępny (odwrotna sytuacja ma miejsce w przypadku czarodziejów).
Oto wykaz wszystkich umiejętności ze sfery Mocy, wraz z ich charakterystykami. Wartości liczbowe są szacunkowe (tutaj zostały podane dla typowego bohatera na 15 poziomie).
Cnoty
Nazwa | Reputacja | Poziom | Działanie | Opis | Uwagi | |
Defensywa I | Neutralna | 1 | Pasywne | Na stałe zwiększa obronę bohatera o 2. | Bardzo przydatna umiejętność, zwłaszcza dla Przystani. | |
Defensywa II | Neutralna | 2 | Pasywne | Na stałe zwiększa obronę bohatera o 2. Wymaga Defensywa I. | J.w. | |
Defensywa III | Neutralna | 3 | Pasywne | Na stałe zwiększa obronę bohatera o 2. Wymaga Defensywa II. | J.w. | |
Dyplomacja | Łzy | 1 | Pasywne | Zwiększa szansę na przyłączenie się neutralnych istot do armii bohatera, zmniejsza koszt ich rekrutacji o 8%. | Tylko słabe istoty zechcą się do nas przyłączyć, w dodatku rzadko kiedy będą z tego samego zamku, co reszta naszej armii - przyłączenie ich obniży nasze morale. | |
Charyzmatyczne przywództwo I | Neutralna | 1 | Pasywne | Na stałe zwiększa przywództwo bohatera o 2. | Przydatne, o ile nie gramy nieumarłymi, którzy nie posiadają morale. Szczególnie opłacalne, jeżeli mamy armię złożoną z przedstawicieli różnych ras. | |
Charyzmatyczne przywództwo II | Neutralna | 2 | Pasywne | Na stałe zwiększa przywództwo bohatera o 2.. Wymaga Charyzmatycznego przywództwa I. | J.w. | |
Charyzmatyczne przywództwo III | Neutralna | 3 | Pasywne | Na stałe zwiększa przywództwo bohatera o 2.. Wymaga Charyzmatycznego przywództwa II. | J.w. | |
Wybraniec losu I | Neutralna | 1 | Pasywne | Na stałe zwiększa przeznaczenie bohatera o 2. | Znacznie wzmacnia moc naszej armii - warto zainwestować. | |
Wybraniec losu II | Neutralna | 2 | Pasywne | Na stałe zwiększa przeznaczenie bohatera o 2. Wymaga wybrańca losu I. | J.w. | |
Wybraniec losu III | Neutralna | 3 | Pasywne | Na stałe zwiększa przeznaczenie bohatera o 2. Wymaga wybrańca losu II. | J.w. | |
Oświecenie | Neutralna | 1 | Pasywne | Doświadczenie zdobywane przez bohatera jest większe o 25%. | Tę umiejętność powinniśmy zawsze wybierać jako pierwszą - pozwoli nam szybciej się rozwijać. | |
Mentorstwo | Neutralna | 2 | Pasywne | Kiedy bohater z tą umiejętnością spotka zaprzyjaźnionego herosa, przekazuje mu 75% swojego doświadczenia. | Szalenie przydatne na dużych mapach - jeżeli posiadamy doświadczonego bohatera, może on szybko awansować swoich kolegów. | |
Logistyka | Neutralna | 1 | Pasywne | Zwiększa zasięg ruchu bohatera na lądzie o 3 punkty ruchy. | 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica - nie warto. | |
Turysta | Neutralna | 2 | Pasywne | Podnoszenie surowców i korzystanie z budynków nie zabiera bohaterowi punktów ruchu. Umiejętność wymaga logistyki. | Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak - nie warto. | |
Agresywność I | Krew | 1 | Pasywne | Na stałe zwiększa siłę ataku bohatera o 1. | Dość przydatne, ale chyba lepiej zainwestować w wybrańca losu albo charyzmatyczne przywództwo. | |
Agresywność II | Krew | 2 | Pasywne | Na stałe zwiększa siłę ataku bohatera o 1. Wymaga agresywności I. | J.w. | |
Agresywność III | Krew | 3 | Pasywne | Na stałe zwiększa siłę ataku bohatera o 1. Wymaga agresywności II. | J.w. | |
Znajdowanie drogi | Neutralna | 1 | Pasywne | Zwiększa zasięg ruchu bohatera na morzu o 3 punkty oraz redukuje karę za trudny teren o 50%. | Nie zauważymy żadnej różnicy po wykupieniu tej umiejętności - kary za trudny teren są naprawdę znikome. |