Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwój miasta | Nekropolia | Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Każda rozgrywka w Might and Magic: Heroes VI jest zupełnie unikatową przygodą. Nawet jeżeli będziemy toczyć boje wyłącznie na jednej mapie i dokonywać tych samych decyzji, każdorazowo zabawa będzie wyglądać nieco inaczej. Powodem tego stanu rzeczy jest wysoki stopień losowości gry - spora część istot, przedmiotów i surowców jest dobierana dość przypadkowo, wiele zależy też od działań podjętych przez komputerowego przeciwnika. Z tego powodu nie da się stworzyć jednego, idealnego przepisu na optymalny sposób prowadzenia ekspansji - na rozgrywkę składa się po prostu zbyt wiele czynników.

Mimo to, bez większego trudu można stworzyć pewien ogólny schemat, wedle którego gracz powinien kierować się podczas zabawy - zarówno w czasie bitew, jak i podczas rozbudowy miasta. O prawidłach wojennego rzemiosła możecie przeczytać w rozdziale Taktyka pola bitwy, natomiast o rozwoju zamków - poniżej.

Zdecydowana większość budynków Nekropolii wymaga znacznych ilości kamieni - będzie to dla nas najważniejszy z surowców. Drewno i kryształy są dość istotne - pozwalają na rekrutację bardziej zaawansowanych jednostek - jednak nie powinniśmy się nimi przejmować w takim stopniu, jak kamieniami. Jako, że otoczaki są naszym priorytetem, powinniśmy jak najszybciej przejąć kamieniołom, a dopiero później troszczyć się o tartak i kopalnię kryształów.

Zamki nekromantów budzą respekt już samym swym wyglądem. - Rozwój miasta | Nekropolia | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Zamki nekromantów budzą respekt już samym swym wyglądem.

Rozbudowę naszej siedziby powinniśmy rozpocząć od wzniesienia któregoś z budynków służących rekrutacji wojsk - chodzi o to, by nasz heros miał czym walczyć z przeciwnikami broniącymi kopalni. Najbardziej opłacalnym wyborem jest zrujnowana wieża (duchy) - co prawda sporo kosztuje, ale jednostki leczące to prawdziwy skarb na początku rozgrywki. W drugiej kolejności powinniśmy zainwestować w radę miasta - zwiększy ona przychód gotówki w naszym królestwie. Następne kroki są już mniej jednoznaczne.

Jeżeli mamy szczęście i udało nam się zgromadzić sensowną ilość kryształów, możemy od razu zainwestować w dworek wampirów (wampiry). Te potężne istoty pozwolą nam błyskawicznie zapanować nad okolicznymi terenami - są jednak dość drogie, przez co ich rekrutacja nie zawsze się opłaca. Jeżeli nie posiadamy odpowiednich środków, powinniśmy raczej zatroszczyć się o ratusz (gwarantuje 2000 złota na turę) i kryptę (ghule) - pozwoli nam to stworzyć sensowną podbudowę dla naszego imperium, nie nadwyrężając równocześnie budżetu.

Szalenie istotne jest to, by siódmego dnia tygodnia wznieść pierwsze mury dookoła miasta - zwiększają one tygodniowy przyrost jednostek w zamku. Oczywiście, zanim wzniesiemy fortyfikacje, musimy zapewnić naszym istotom godziwy byt - kilka siedzib dla potworów to absolutna podstawa.

Kiedy minie już pierwszy tydzień rozgrywki, powinniśmy pouzupełniać braki w rozbudowie naszej siedziby. Jeżeli nie posiadamy jeszcze ratusza, teraz jest najlepszy moment, aby to nadrobić. W dalszej kolejności powinniśmy zająć się wszystkimi siedzibami potworów (poziomy 1 i 2). Najważniejszymi stworzeniami będą ghule, wampiry i szkielety (o ile jeszcze ich nie posiadamy), bardzo przydatne będą również licze. Z lamasu możemy nieco poczekać - najbardziej przydają się podczas oblężeń, których na razie raczej nie będziemy prowadzić. Istotne jest to, aby nie ulepszać żadnej z siedzib jednostek - byłoby to marnotrawstwo surowców, które lepiej spożytkować na budowę domostw dla kolejnych potworów (w Heores VI ilość jest ważniejsza, niż jakość). Nie warto również inwestować w budynki specjalne (przydadzą się pod koniec rozbudowy), aulę bohaterów czy targowisko (chyba, że mamy mało gotówki - przynosi ono 500 złota na turę).

Pełna rozbudowa miasta zajmie nam sporo czasu. - Rozwój miasta | Nekropolia | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Pełna rozbudowa miasta zajmie nam sporo czasu.

Trzeci tydzień to dwa priorytety: kapitol oraz maksymalna rozbudowa murów miejskich. Pierwszy z budynków będzie nam przynosił aż 4000 złota na turę, co zdecydowanie pomoże nam w planach zdobycia świata, fortyfikacje natomiast pozwolą nam szybko zgromadzić potężną armię, dzięki której będziemy mogli podbić okoliczne tereny i przejąć kolejne miasta.

Kiedy ten etap będziemy mieli za sobą, przyjdzie pora na wykończenia - powinniśmy zastanowić się nad pajęczą świątynią (namtaru), wybudować świątynię zarazy (lamasu) oraz sukcesywnie ulepszać siedziby pozostałych jednostek. Gdy już sobie z tym poradzimy, przyjdzie pora na budowle specjalne - niektóre z nich będą nam bardzo przydatne. Jeśli posiadamy już więcej niż jedno miasto, warto rozważyć stworzenie systemu portali - pozwolą nam one szybko przemieszczać się między naszymi zamkami.

Jeżeli mapa, na której gramy jest naprawdę duża, a przeciwnik potężny, możemy zastanowić się nad budową auli bohaterów i jej ulepszenia - jest to jednak pewna fanaberia, na którą nie każdy gracz musi się godzić. W końcu dobrze rozbudowane miasto nekromantów to potęga nie do pokonania - komputer z pewnością nam ulegnie, wielu graczy również nie będzie miało z nami szans. Ostatecznie, jesteśmy władcami nieumarłych!

Pełen opis wszystkich budynków Nekropolii znajdziecie w rozdziale Budynki.