Oblężenie | Taktyka pola bitwy | Nekropolia w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Oblężenie
Oblężenia z udziałem nieumarłych zawsze wyglądają podobnie, niezależnie od tego, po której stronie walczą truposze. Podstawą jest przewaga ogniowa - zwykle już ona sama wystarcza, by pokonać wroga. Jedyna różnica polega więc na tym, że podczas obrony twierdzy powinniśmy chronić wrót (najlepiej przy pomocy ghuli i wampirów), natomiast w czasie ataku - jak najszybciej wedrzeć się do zamku wroga.
Jeżeli jesteśmy stroną atakującą podczas oblężenia, powinniśmy jak najszybciej wysłać ghule do bram przeciwnika - jest to pozorowany atak, na którym wróg powinien się skupić. Prawdziwe natarcie najlepiej przeprowadzić przy pomocy wampirów i lamasu (opcjonalnie: również duchów), którzy bez problemu przelecą przez wraże mury. Jeżeli odpowiednio skoncentrujemy nasze natarcie w jednym punkcie (wskazane jest skierowanie oddziałów na jedną stronę fortyfikacji), przeciwnik szybko znajdzie się w opałach. Oczywiście nie możemy zapomnieć o ustawicznym rażeniu go pociskami - w końcu od tego mamy licze, szkielety oraz namtaru. Dodatkowo powinniśmy zadbać o odpowiednią kondycję zdrowotną naszych podopiecznych - leczenie umarlaków przy pomocy nekromancji i umiejętności duchów i arcyliczy powinno zapewnić nam szybki sukces.
Jeżeli to my jesteśmy stroną broniącą się, zadanie jest jeszcze prostsze - wystarczy umieścić szkielety, licze lub namtaru w wieży i ustawicznie razić wroga potężnymi pociskami. Przewaga w broni zasięgowej powinna zapewnić nam zwycięstwo - bywa jednak, że przeciwnik jest sprytny i spróbuje wedrzeć się do miasta. Z tego powodu powinniśmy przede wszystkim pilnować wrót do naszego zamczyska - zapewne tam zostanie przepuszczony główny atak. Jeśli jednak przeciwnik postanowi przelecieć nad naszymi murami i wlecieć na plac zamkowy, nie powinno stanowić to dla nas problemu - agresor z pewnością zostanie rozszarpany przez nasze jednostki do walki w zwarciu. Istotnym jest jedynie to, by nie opuszczać bezpiecznych rejonów mapy - jeżeli któryś nieumarły wyjdzie poza obręb murów, straci wszelkie premie do obrony, które te mu zapewniały.