Teren w Might & Magic Heroes VI | Eksploracja poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Teren
Poznanie budowy mapy, rozkładu surowców, potworów i zamków oraz odpowiednie ich wykorzystanie, to szalenie istotne elementy gry. Podczas eksploracji krainy Ashan przyjdzie nam odwiedzić szereg tajemniczych lokacji, brodzić w śniegu, przedzierać się przez dżunglę oraz błyskawicznie przemieszczać się przez portale. O tym, jak robić to wszystko w możliwie efektywny sposób, możecie przeczytać poniżej.
W poprzednich częściach cyklu ilość punktów ruchu bohatera zależała w ogromnym stopniu od terenu, po jakim ten się poruszał - na bagnach dysponował on bardzo ograniczoną mobilnością, natomiast po drogach śmigał niczym wiatr. W Heroes VI różnice te zostały w pewnej mierze zatarte - przemieszczanie się po trudnym terenie wymaga od nas zużycia nieco większej ilości punktów ruchu, natomiast premia udzielana przez drogi stanowi jedynie 25%. Tych ostatnich mimo wszystko warto się trzymać - zwykle prowadzą nas bowiem do zamków lub innych istotnych obiektów na mapie świata. Nie opłaca się natomiast inwestować w umiejętność logistyki, która zwiększa zasięg ruchu bohatera o 3 punkty - i tak nie dostrzeżemy żadnej różnicy.
Oto tabela terenu:
Typ terenu | Premia do punktów ruchu |
Zwykły | 100% |
Droga | 125% |
Trudny | 75% |
Ciężki | 50% |
Bagno | 75% |
Kolejną ciekawostką jest to, że podróż morska nie wymaga już od bohatera poświęcenia całej tury na ładunek lub rozładunek wojska na okręt - przez to wszystko odbywa się teraz dużo szybciej. Co więcej - samo żeglowanie wymaga tyle samo punktów ruchu, co poruszanie się po lądzie - a naszą żeglowność można dodatkowo zwiększyć dwukrotnie poprzez zajęcie latarni morskiej na mapie przygody. Morskie wojaże stały się przez to dużo bardziej opłacalne.