Rozwój miasta w Might & Magic Heroes VI | Świątynia poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Każda rozgrywka w Might & Magic: Heroes VI jest zupełnie unikatową przygodą. Nawet jeżeli będziemy toczyć boje wyłącznie na jednej mapie i dokonywać tych samych decyzji, każdorazowo zabawa będzie wyglądać nieco inaczej. Powodem tego stanu rzeczy jest wysoki stopień losowości gry - spora część istot, przedmiotów i surowców jest dobierana dość przypadkowo, wiele zależy też od działań podjętych przez komputerowego przeciwnika. Z tych tez powodów nie da się stworzyć jednego, idealnego przepisu na optymalny sposób prowadzenia ekspansji - na rozgrywkę składa się po prostu zbyt wiele czynników.
Mimo to, bez większego trudu można stworzyć pewien ogólny schemat, wedle którego gracz powinien kierować się podczas zabawy - zarówno w czasie bitew, jak i podczas rozbudowy miasta. O prawidłach wojennego rzemiosła możecie przeczytać w rozdziale Taktyka pola bitwy, natomiast o rozwoju zamków - poniżej.
Budynki, którymi dysponuje Świątynia, nie są zbyt kosztowne - niestety, nie można tego powiedzieć o ich ulepszeniach. Z tego też względu powinniśmy skupić się przede wszystkim na szybkiej rozbudowie potencjału ilościowego wojska, a dopiero potem myśleć o polepszeniu jego jakości - w innym wypadku szybko zbankrutujemy.
Najłatwiejsze decyzje czekają na nas na początku rozgrywki - schemat jest praktycznie zawsze taki sam. W pierwszej kolejności powinniśmy zainwestować w koralową świątynię - dzięki tej budowli będziemy mogli liczyć na wsparcie koralowych kapłanek, które będą nieocenioną pomocą dla naszej podstawowej armii. W dalszej kolejności zdecydowanie warto wyłożyć nieco surowców na radę miasta - dzięki temu widmo bankructwa nieco się od nas odsunie.
Następujące dalej wybory są już mocno zależne od bazy surowcowej, jaką dysponujemy - jeżeli nie posiadamy zbyt dużej ilości drewna, warto rozważyć budowę bariery rafowej (żarłacze), jeśli natomiast posiadamy wszystkiego po trochu, lepszym wyborem będzie zaczarowany staw (Kappa). Oczywiście, jeżeli jesteśmy bogaci, możemy pokusić się o obydwie siedziby. Koszt wszystkich budynków został opisany w rozdziale Budynki - przed tym, jak zabierzemy się za dalszą rozbudowę, warto tam zajrzeć.
Szalenie istotne jest to, aby siódmego dnia tygodnia wybudować mury miejskie - dzięki nim będziemy mogli liczyć na zwiększenie populacji istot zamieszkujących nasze królestwo. Jeżeli mamy surowców w bród, warto po drodze zatroszczyć się o ratusz lub podwodną arenę (Kenshi) - taka sytuacja zdarza się jednak bardzo rzadko.
Kiedy już posiadamy mury, pora zadbać o warstwę ekonomiczną naszej cywilizacji - ratusz powinien być naszym pierwszym wyborem (o ile jeszcze go posiadamy). Dalej idzie już łatwo - podwodna arena (Kenshi), kapliczka mrozu (śnieżna efemeryda; koszt budynku jest porównywalny z podwodną areną), święte źródło (źródlana nimfa).
Gdy dysponujemy już tak rozbudowanym miastem, powinniśmy zainwestować wszystko w kapitol - dzięki niemu będziemy otrzymywać aż 4000 sztuk złota dziennie. Oczywiście pieniądze same w sobie nic nie znaczą - musimy mieć je na co wydawać. Z tej też przyczyny ulepszenie murów miejskich będzie dla nas bardzo dobrą inwestycją - znacznie zwiększymy potencjał militarny miasta, zyskując przy okazji wiele nowych jednostek.
Zanim przystąpimy do budowy siedziby Kirinów (góry mgieł), powinniśmy zainteresować się nieco ulepszeniami budynków - najbardziej odczuwalne zmiany można zauważyć przy koralowych kapłankach, Kappach, śnieżnych efemerydach oraz - przede wszystkim! - Kenshi. Pozostałe budynki powinniśmy rozbudowywać w ostateczności - wymagają dużo surowców, a korzyści nie są zbyt duże.
Prawdopodobnie nasze imperium nieco się już rozrośnie - warto pomyśleć o budowie portalu miejskiego, dzięki któremu będziemy mogli szybko wrócić do miasta (przezorność przede wszystkim!). Targowisko pozwoli nam szybko wymieniać surowce - warto je wybudować zaraz przed górą mgieł i fortyfikacjami. Dopiero w tym momencie opłaca się ulepszyć wszystkie budynki i skorzystać z budowli specjalnych - wcześniej szkoda było na nie surowców.
W pełni rozbudowane miasto pozwoli nam toczyć szybkie, zwycięskie boje z przeciwnikiem - ten na szczęście nie radzi sobie z rozwijaniem infrastruktury tak dobrze, jak my.