Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy w Might & Magic Heroes VI | Przystań poradnik Might & Magic: Heroes VI

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Bitwa w polu

Naszą taktykę podczas starć w polu powinniśmy dostosować przede wszystkim do rodzaju oddziałów, jakie biorą udział w walce - zarówno po naszej, jak i wrogiej stronie. Musimy więc działać rozważnie - jeżeli popełnimy choć jeden błąd, może się to skończyć katastrofą. Z drugiej strony jednak - odpowiednie zastosowanie umiejętności i czarów pozwoli nam na łatwe i bezproblemowe zwycięstwo, nawet w przypadku, gdy wróg będzie dysponował znaczną przewagą liczebną.

Najważniejsze są kapłanki - potrafią one nie tylko leczyć i wskrzeszać nasze oddziały, ale również zadawać obrażenia siłom ciemności (takim jak demony czy nieumarli). W ulepszonej wersji mogą również petryfikować wybranego wroga, co często bywa nieocenioną pomocą na polu bitwy. Niestety, kapłanki są bardzo wrażliwe na obrażenia, dlatego też zawsze powinniśmy zadbać o to, by miały należytą obstawę albo (co jest rozwiązaniem optymalnym), w ogóle nie dopuścić do nich wroga.

Bułka z masłem. - Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy w Might & Magic Heroes VI | Przystań - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Bułka z masłem.

Mimo wszystko, to nie kapłanki wygrywają bitwy, a regularne wojsko. Szczególnie warto zwrócić uwagę na gwardzistów, którzy posiadają imponujące walory defensywne, potrafią też nieźle odgryźć się przeciwnikowi. Doskonałym ich uzupełnieniem są kusznicy, którzy mogą razić wroga z dowolnej odległości (nie otrzymują ujemnych modyfikatorów za długość strzału). Już te trzy formacje potrafią dać odpór przeważającym siłom wroga - gwardziści zatrzymują go w miejscu, kusznicy ostrzeliwują, a kapłanki wspierają jednych i drugich.

Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak wówczas, gdy do wspomnianych oddziałów dołączą jednostki elitarne - te służą przede wszystkim do kontrataku. Kiedy już wróg zatrzyma się na gwardzistach, pora poczęstować go gorącym pocałunkiem promienistych ajglaj - posiadają one ogromny zasięg ruchu i nie dają przeciwnikowi czasu, by odwzajemnił zadany mu cios. W bezpośrednim starciu sprawdzają się już niestety gorzej (posiadają niewiele punktów życia), dlatego powinniśmy zainwestować w bardziej odporne gryfy. Te mocarne, latające stworzenia potrafią naprawdę nieźle zamieszać na polu bitwy - doskonale nadają się do atakowania strzelców i oddziałów wspierających wroga (mogą przelecieć nad linią frontu), całkiem nieźle sprawdzają się też w bardziej bezpośrednich formach walki. Zwieńczeniem tego wszystkiego są z pewnością jeźdźcy słońca - posiadają oni zadowalający zasięg ruchu, a ich atak jest tym potężniejszy, im większą odległość przebędą. Czyni ich to idealnymi sabotażystami, którzy mogą łatwo objechać wroga i zadać mu niespodziewany cios w plecy - duża ilość punktów życia i odporny pancerz to tylko dodatkowe walory. Zwykle najbardziej opłaca się trzymać kawalerię zaraz za gwardzistami i stamtąd przeprowadzać nasze rajdy.

Właśnie do takiej sytuacji NIE możemy dopuścić. - Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy w Might & Magic Heroes VI | Przystań - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Właśnie do takiej sytuacji NIE możemy dopuścić.

Najpotężniejszą jednostką Przystani są serafiny oraz niebianie. Posiadają oni co prawda bardzo dobre statystyki, ale lepiej wykorzystać ich umiejętności (szczególnie te leczące i wskrzeszające), niż zaciągać do bezpośredniej walki. Skrzydlaci naprawdę dobrze sprawdzają się w starciach jeden na jednego, ale z drugiej strony, nieco szkoda narażać ich na śmierć - zwłaszcza, że są bardzo kosztowni. Jeśli jednak czujemy w sobie żyłkę ryzykantów, możemy wprowadzić te piękne istoty do walki - umiejętność latania i potężny atak potrafią uczynić dużą różnicę na polu bitwy.