Krew lub łzy | Bohaterowie i ich rozwój | Świątynia w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Krew lub łzy
Każdy z bohaterów w Might & Magic: Heroes VI może rozwijać się na jeden z dwóch sposobów - krwi lub łez. Wyłącznie od naszych wyborów podczas rozgrywki zależy, jaką reputację zdobędzie nasz heros - decyzja ta wpływa nie tylko na jego wygląd, ale również na specjalne umiejętności, które mają niemałe znaczenie dla kształtu rozgrywki. Zanim więc zdecydujemy się na którąś z dróg, powinniśmy rozważyć wszystkie za i przeciw.
Poniżej znajdują się tabele opisujące bohaterów, którzy już wybrali swoje przeznaczenie. Kolejne zdolności zdobywa się oczywiście z rozwojem reputacji herosów.
Bohater mocy
Nazwa | Reputacja | Zdolności |
Samuraj | Neutralna
| Cisza przed burzą: jeżeli stworzenie ze Świątyni nie atakowało w danej turze, to otrzymuje niewielką premię do inicjatywy i siły ataku. |
Szogun | Łzy
| Cisza przed burzą: jeżeli stworzenie ze Świątyni nie atakowało w danej turze, to otrzymuje niewielką premię do inicjatywy i siły ataku. Kwiat lotosu: wybrana jednostka jest odporna na efekty powstrzymujące kontratak, sama posiada nieograniczoną ilość kontrataków. Oko cyklonu: wybrana jednostka unika kilku następnych ciosów. |
Mistrz Wojny | Krew
| Cisza przed burzą: jeżeli stworzenie ze Świątyni nie atakowało w danej turze, to otrzymuje niewielką premię do inicjatywy i siły ataku. Gotowość na cios: wszystkie jednostki w armii otrzymują premię do ataku za każdy niewykorzystany punkt ruchu. Dwa ciosy: wybrana istota atakuje dwukrotnie przez kilka tur. |
Bohater magii
Nazwa | Reputacja | Zdolności |
Mnich | Neutralna
| Tajemny wzrok: jeżeli jednostka Świątyni nie atakuje w swojej turze, zyskuje premię do obrony przed magią i mocy magicznej. |
Mistrz Przypływów | Łzy
| Tajemny wzrok: jeżeli jednostka Świątyni nie atakuje w swojej turze, zyskuje premię do obrony przed magią i mocy magicznej. Spokój: wybrany oddział wroga nie może podjąć żadnej akcji przez kilka tur. Jeżeli zostanie zaatakowany, czar pryska. Tsunami: wszyscy wrogowie zostają poddani efektowi przemoczenia, ponadto wrogie jednostki o wielkości jednego pola zostają odepchnięci o 2 pola i unieruchomieni. |
Przywoływacz Powodzi | Krew
| Tajemny wzrok: jeżeli jednostka Świątyni nie atakuje w swojej turze, zyskuje premię do obrony przed magią i mocy magicznej. Gejzer: przemacza wybraną jednostkę wroga (działa tylko na żywe stworzenia) i zadaje jej obrażenia. Monsun: tworzy na wybranym obszarze chmurę, która przemacza jednostki wroga i zadaje im obrażenia. |