Wprowadzenie | Epilog w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Might and Magic: Heroes VI oferuje graczom dwa zakończenia: dobre i złe. Aby poznać pełnię fabuły produkcji, gracz powinien poznać obydwa - zaznaczyć przy tym należy, że wzajemnie się one wykluczają (nie tworzą jednej historii, lecz różne jej rozwiązania).
Żeby dotrzeć do epilogów, trzeba ukończyć przynajmniej dwie kampanie na jednej ze ścieżek - krwi lub łez. Przykładowo, jeżeli w opowieściach barbarzyńców oraz nieumarłych postanowiliśmy kroczyć ścieżką dobra (nasi bohaterowie przyjęli drogę łez), to odblokowane zostanie "pozytywne" zakończenie. Oczywiście analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku krwi i "negatywnego" zamknięcia gry.
W trakcie epilogów będziemy kierować znanymi nam już postaciami - zostaną one zaimportowane z głównych kampanii, o ile ich reputacja odpowiada charakterowi zakończenia. Jeśli więc postanowimy grać Antonem (Przystań), to właśnie on będzie naszym alter ego podczas ostatecznego starcia. Przebieg samych misji epilogowych jest z góry ustalony - niezależnie od tego, jakim herosem kierujemy, otrzymamy te same zadania i będziemy mierzyć się z takimi samymi przeciwnikami. Jedyną różnicą jest więc rasa, jaką przyjdzie nam pokierować.
Z powyższych przyczyn postanowiliśmy stworzyć zbiorczy rozdział poświęcony zwieńczeniu gry. Na następnych stronach znajdziecie szczegółowy opis obydwu scenariuszy - tak krwi, jak i łez. Jeżeli osoba czytająca te słowa zamierza grać inną rasą, niż zostało to przedstawione w poradniku, nie ma się czym przejmować - przebieg misji jest dokładnie taki sam.