Stolica w Might & Magic Heroes VI | Miasta poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Odpowiednia rozbudowa miasta jest kluczem do zwycięstwa - tak w Heroes VI, jak i w poprzednich częściach cyklu. Żaden bohater nie jest w stanie pokonać wroga, jeżeli nie dysponuje odpowiednią ilością wojska - ta prosta zasada stoi u podstawy rozwoju wszystkich naszych siedzib. W najnowszej części sagi rozwój zamków jest jeszcze istotniejszy - głównie ze względu na wspólną pulę jednostek oraz fakt istnienia stref kontroli - jeżeli utracimy jakieś miasto, to razem ze wszystkimi przylegającymi do niego kopalniami.
Z powyższych uwag wynika jeden, oczywisty wniosek - rozbudowie miasta trzeba poświęcić wiele rozwagi i namysłu. W następnych akapitach wyjaśnię, jak należy zarządzać włościami w taki sposób, aby zawsze osiągnąć sukces.
Stolica
Stolica, czyli nasza pierwsza siedziba, musi nam służyć do wszystkiego. Posiadając tylko jedno miasto, nie możemy pozwolić sobie na zbytnie ukierunkowanie go tylko w jedną stronę: jeżeli będziemy inwestować wyłącznie w wojsko, szybko zbankrutujemy, jeśli natomiast przesadzimy z ekonomią, padniemy ofiarą agresywnych przeciwników. Z tej też przyczyny najlepszą drogą wydaje się być zrównoważona taktyka rozwoju - powinniśmy próbować wszystkiego po trochu, oczywiście odpowiednio dostosowując nasze założenia do zaistniałej sytuacji.
Z reguły rozbudowę stolicy najlepiej rozpocząć od jednej struktury służącej rekrutacji potworów - chodzi o to, by bohater, którego zadaniem jest w tym momencie przejmowanie kopalni, miał czym walczyć. W drugiej turze zawsze należy zainwestować w radę miasta - w ten sposób powiększymy dwukrotnie przychód w złocie z naszego zamku. Dalszy rozwój zależy już od sytuacji na mapie przygody - jeżeli widzimy, że nasz heros może bez problemu przejąć pobliskie kopalnie, a my sami posiadamy dużo drewna i kamieni, powinniśmy wybudować ratusz. Ten daje nam aż 2000 sztuk złota na turę, sam jednak kosztuje bardzo dużo - 5000 złota oraz po 5 sztuk drewna i kamienia. Z tej też przyczyny, jeżeli nie musimy się jeszcze przejmować brakami na koncie, a nie posiadamy zbyt wiele surowców innych niż złoto, powinniśmy wznieść któryś z budynków służących rekrutacji wojsk. W tym momencie szczególnie polecam jednostki leczące (o ile jeszcze ich nie posiadamy) - dają one ogromną przewagę na początku gry, sprawiając, że nasze armie nie będą szczupleć mimo kolejnych bitew.
Zostało jeszcze 57% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie