Lamasu / gnijąca lamasu | Jednostki w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Lamasu/gnijąca lamasu
Jednostka | Statystyki | Atrybuty | Cena |
Lamasu
| Aura rozkładu: na początku każdej tury lamasu zmniejsza maksymalną ilość punktów życia wszystkich pobliskich istot wroga o 5% na 2 tury. Nieumarły: morale tego stworzenia jest zawsze neutralne. Istota posiada 20% odporności na obrażenia zadawane przez magię wody, ponadto jest całkowicie odporna na efekty zatrucia, choroby, oślepienia oraz te, które wpływają na umysł. Światłowstręt: czary ofensywne ze sfery światła zadają dodatkowe obrażenia tej jednostce. Magia lecznicza z tej szkoły rani nieumarłych, zamiast ich regenerować. Beznamiętność: potwór ten jest całkowicie niewrażliwy na wszystkie efekty wpływające na morale. | 350 złota |
Jednostka | Statystyki | Atrybuty | Cena |
Gnijąca lamasu
| Zaraza: na początku każdej tury gnijąca lamasu zmniejsza maksymalną ilość punktów życia wszystkich pobliskich istot wroga o 5% na 2 tury. Zaraza może rozprzestrzenić się dalej - na jednostki stojące obok stworzeń już zarażonych. Nieumarły: morale tego stworzenia jest zawsze neutralne. Istota posiada 20% odporności na obrażenia zadawane przez magię wody, ponadto jest całkowicie odporna na efekty zatrucia, choroby, oślepienia oraz te, które wpływają na umysł. Światłowstręt: czary ofensywne ze sfery światła zadają dodatkowe obrażenia tej jednostce. Magia lecznicza z tej szkoły rani nieumarłych, zamiast ich regenerować. Beznamiętność: potwór ten jest całkowicie niewrażliwy na wszystkie efekty wpływające na morale. Rój robactwa: wszyscy wrogowie na wybranym obszarze 3x3 pól otrzymują ujemny modyfikator do siły ataku i mocy magicznej na 3 tury. Ponadto otrzymują 10 punktów obrażeń od magii ziemi na turę (za każdego lamasu w oddziale). | 445 złota |
Lamasu to dość szczególny rodzaj sabotażysty - potrafi on latać, co teoretycznie pozwala mu szybko przemieszczać się na tyły wroga, jednak niewielka ilość punktów ruchu mocno ogranicza tę możliwość. Siłą tej jednostki jest co innego: zdolność błyskawicznego rozprzestrzeniania zarazy. Wrogowie dotknięci chorobą są znacznie łatwiejszym celem - pozostałe oddziały nieumarłych powinny poradzić sobie z zarażonymi bez problemu. Sam lamasu powinien więc latać po polu bitwy i zarażać jak najwięcej przeciwników - jako, że wirus bardzo łatwo się przenosi, zainfekowanie całej armii przeciwnika nie powinno być niczym trudnym. |