Krew lub łzy | Bohaterowie i ich rozwój | Nekropolia w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Krew lub łzy
Każdy z bohaterów w Might and Magic: Heroes VI może rozwijać się na jeden z dwóch sposobów - krwi lub łez. Wyłącznie od naszych wyborów podczas rozgrywki zależy, jaką reputację zdobędzie nasz heros - decyzja ta wpływa nie tylko na jego wygląd, ale również na specjalne umiejętności, które mają niemałe znaczenie dla kształtu rozgrywki. Zanim więc zdecydujemy się na którąś z dróg, powinniśmy rozważyć wszystkie za i przeciw.
Poniżej znajdują się tabele opisujące bohaterów, którzy już wybrali swoje przeznaczenie. Kolejne zdolności zdobywa się oczywiście z rozwojem reputacji samych herosów.
Bohater mocy
Nazwa | Reputacja | Zdolności |
Czarny rycerz | Neutralna
| Wizja śmierci: za każdym razem, gdy wroga jednostka zostanie zniszczona, cała armia przeciwnika otrzymuje na kilka tur ujemny modyfikator do statystyk. |
Kościany strażnik | Łzy
| Wizja śmierci: za każdym razem, gdy wroga jednostka zostanie zniszczona, cała armia przeciwnika otrzymuje na kilka tur ujemny modyfikator do statystyk. Sidła śmierci: wszystkie nieumarłe jednostki w armii bohatera wysysają życie z pobliskich zwłok (zabitych istot). Życie po śmierci: jeśli nieumarła jednostka w armii bohatera zostanie całkowicie zniszczona, wysysa życie z pobliskich żywych istot i odradza się (ilość jej punktów życia jest zależna od tego, ile ich wyssała). |
Rycerz śmierci | Krew
| Wizja śmierci: za każdym razem, gdy wroga jednostka zostanie zniszczona, cała armia przeciwnika otrzymuje na kilka tur ujemny modyfikator do statystyk. Pocałunek wampira: część obrażeń zadanych przez jednostki bohatera odnawia ich punkty życia. Komu bije dzwon: wybrana przez gracza jednostka podstawowa lub elitarna zostanie całkowicie zniszczona w ciągu kilku tur, o ile przeciwnik nie wygra wpierw bitwy. |
Bohater magii
Nazwa | Reputacja | Zdolności |
Nekromanta | Neutralna
| Wszechmoc Ashy: za każdym razem, gdy jakiś oddział zostanie unicestwiony, bohater uzyskuje niewielką ilość punktów many. |
Balsamista | Łzy
| Wszechmoc Ashy: za każdym razem, gdy jakiś oddział zostanie unicestwiony, bohater uzyskuje niewielką ilość punktów many. Wieczna niewola: zwiększa ilość wskrzeszonych jednostek (umiejętność rasowa nekromancja), które pozostają w armii bohatera po bitwie. Poświęcenie: wszystkie obrażenia zadane danej jednostce zostają przekierowane na inną jednostkę z armii bohatera, a następnie zmniejszone. Działa przez kilka tur. |
Wysłannik śmierci | Krew
| Wszechmoc Ashy: za każdym razem, gdy jakiś oddział zostanie unicestwiony, bohater uzyskuje niewielką ilość punktów many. Znak nekromanty: zwiększa efektywność czarów ze sfery magii krwi rzuconych na wroga. Klątwa świata cieni: punkty zdrowia wszystkich żywych istot na polu bitwy są powoli wysysane, a następnie przekazywane oddziałom nieumarłych. |