Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Oblężenie | Taktyka pola bitwy | Twierdza w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Oblężenie

Nikt nie nadaje się do zdobywania twierdz równie dobrze, co barbarzyńcy. Budynek niszczyciel murów zwiększa obrażenia zadawane wrogim fortyfikacjom, a cyklopy dysponują premią do ataku przeciwko bramom i zasiekom wroga. Oba te fakty sprawiają, że wdarcie się do twierdzy wroga nie stanowi dla dzikusów żadnego problemu - z łatwością przełamią oni obronę przeciwnika, błyskawicznie znajdując się na jego terenie. Tam z łatwością mogą osiągnąć nad nim przewagę - posiadają w końcu bardzo silny atak oraz szereg umiejętności ofensywnych.

Kości zostały rzucone. - Oblężenie | Taktyka pola bitwy | Twierdza w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Kości zostały rzucone.

Każde oblężenie powinniśmy rozpocząć od wysłania cyklopów pod bramy wroga - poradzą sobie z nimi w mgnieniu oka. Wielką górę mięśni warto wesprzeć furiami - potrafią one przelatywać nad murami wroga i zadawać mu obrażenia, nie otrzymując przy tym kontrataku. Oczywiście zaraz za jednookimi szkaradami warto umieścić panterników (mogą zaszarżować na wroga) oraz miażdżycieli - tak skonstruowana siła uderzeniowa powinna poradzić sobie z każdym wrogiem. W naszym natarciu pomocne będą oczywiście centaury i gobliny - nieustanny ostrzał przeciwnika z pewnością nieco go osłabi. Warto zwrócić też pewną uwagę na zmorników - mogą oni zwiększyć mobilność naszych oddziałów, co zdecydowanie ułatwi im zdobycie wrogich fortyfikacji. Jeśli nie posiadamy cyklopów, to szamani oraz siepacze sprawnie ich zastąpią. Oczywiście bohater również może wspierać swoje oddziały - czy to przy pomocy zdolności pasywnych (marsz bojowy), czy to przez czary lecznicze i zadawanie oponentowi obrażeń.

Orkowie zaskakująco dobrze sprawdzają się podczas obrony. - Oblężenie | Taktyka pola bitwy | Twierdza w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Orkowie zaskakująco dobrze sprawdzają się podczas obrony.

Jeśli to my jesteśmy stroną broniącą twierdzy, również poradzimy sobie bez większych problemów. Podstawą powinno być umieszczenie centaurów w wieży - posiadają one imponujący atak, który teraz zostanie dodatkowo zwiększony. W następnej kolejności powinniśmy możliwie jak najbardziej uprzykrzyć życie przeciwnikowi - umiejętność niebo i ziemia zmorników nadaje się do tego doskonale (możemy zmniejszyć mobilność wroga, przez co nie zdąży on podejść pod bramy miasta). Pozostałe oddziały powinny skupić się na defensywie - cyklopy warto umieścić pod samymi wrotami, by kontrowały ciosy przeciwnika (oczywiście o ile nie są ulepszone - wówczas sprawdzają się lepiej jako strzelcy), a panterników i miażdżycieli zaraz za nimi. Jeżeli przeciwnik postanowi przebyć fosę, praktycznie podpisze na siebie wyrok - z pewnością utknie w naszym ostrokole, równocześnie zmniejszając swoją obronę. To idealny moment, aby zaatakować go furiami - powstrzymają one kontratak, równocześnie zadając celowi znaczne obrażenia. Tak utworzony front powinien przynieść nam sukces, oczywiście o ile będziemy na czas wskrzeszać poległe oddziały.