Rekrutacja, ucieczka, śmierć w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Rekrutacja, ucieczka, śmierć
Tytuł zobowiązuje - bohaterowie od zawsze byli w serii Heroes w samym centrum uwagi. Ich rozwój, umiejętności oraz armie to te czynniki, o które zawsze należało dbać w pierwszej kolejności. W szóstej odsłonie cyklu śmiałkowie są jeszcze istotniejsi - stoją oni w samym środku rozgrywki jako takiej. Tylko dzięki nim możemy bowiem przejmować struktury na mapie świata, toczyć epickie bitwy czy eksplorować teren - są więc nieodzownym elementem każdej gry. Z tej też przyczyny warto poświęcić im kilka słów.
Kanonicznie dla cyklu, jak i światów fantasy w ogóle, bohaterów rekrutujemy w karczmach, które wznosić możemy w każdym z miast. Co ciekawe, wybór śmiałków jest bardzo szeroki - od początku gry mamy dostęp do każdego z nich i tylko naszą decyzją jest to, kogo zdecydujemy się zatrudnić. Ze swojej strony mogę doradzić inwestycję w herosów z tej samej frakcji, którą sami kierujemy - zwykle ich umiejętności będą się uzupełniać z filozofią naszej rasy jako takiej.
Bohaterowie będą nam służyć nie tylko do eksploracji, ale i do bitew. W czasie ich trwania mogą stosować specjalne umiejętności i czary, lub też zadawać śmiercionośne ciosy - zależnie od kierunku swego rozwoju. Co bardzo ważne, herosi są praktycznie nieśmiertelni - jeżeli zdarzy im się zginąć, będą możliwi do wynajęcia w karczmie już w następnej turze (za odpowiednio wysoką stawkę). Jeśli więc nie boimy się, że następnego dnia nie będzie nas stać na usługi naszego ulubieńca, możemy śmiało zrezygnować z opcji ucieczki lub kapitulacji podczas przegranych bitew. Co ciekawe, jeżeli zdecydujemy się uciec z pola bitwy, a następnie nie wykupimy bohatera w karczmie, będzie on dostępny do wynajęcia dla naszych wrogów. Koszt samego herosa jest zależny od jego poziomu oraz ogólnej liczby wszystkich bohaterów pod rozkazami danego gracza.
Warto jeszcze wyjaśnić różnicę między kapitulacją a ucieczką: polega ona na tym, że w pierwszym przypadku zachowujemy całą naszą armię (płacąc przeciwnikowi okup), natomiast w drugim tracimy znaczny procent naszych oddziałów, ale reszta wojsk będzie towarzyszyć herosowi, gdy wynajmiemy go w karczmie.