Koralowa kapłanka / Perłowa kapłanka | Jednostki w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Koralowa kapłanka/Perłowa kapłanka
Jednostka | Statystyki | Atrybuty | Cena |
Koralowa kapłanka
| Uzdrawiające fale: leczy 3 punkty obrażeń wybranej jednostki (na każdą kapłankę w oddziale), dodatkowo zdejmuje jeden losowy negatywny efekt z celu. Umiejętność działa przez 3 tury. Odporność na wodę: magia wody zadaje tej jednostce tylko połowę obrażeń. Podatność na magię powietrza: magia powietrza zadaje tej istocie obrażenia większe o 25%. Stworzenie wodno-lądowe: jednostka jest niewrażliwa na czary wody zmniejszające zasięg ruchu. Jeżeli bohater posiada w armii wyłącznie jednostki z tą zdolnością, może poruszać się po wodzie. Żywa istota: tę jednostkę można wskrzeszać i leczyć, jest niewrażliwa na efekty nekromancji. | 110 złota |
Jednostka | Statystyki | Atrybuty | Cena |
Perłowa kapłanka
| Uzdrawiające fale: leczy 3 punkty obrażeń wybranej jednostki (na każdą kapłankę w oddziale), dodatkowo zdejmuje jeden losowy negatywny efekt z celu. Umiejętność działa przez 3 tury. Odporność na wodę: magia wody zadaje tej jednostce tylko połowę obrażeń. Podatność na magię powietrza: magia powietrza zadaje tej istocie obrażenia większe o 25%. Stworzenie wodno-lądowe: jednostka jest niewrażliwa na czary wody zmniejszające zasięg ruchu. Jeżeli bohater posiada w armii wyłącznie jednostki z tą zdolnością, może poruszać się po wodzie. Żywa istota: tę jednostkę można wskrzeszać i leczyć, jest niewrażliwa na efekty nekromancji. Oczy meduzy: atak perłowej kapłanki zmniejsza inicjatywę celu o 20 na 2 tury. | 150 złota |
Mimo pozorów, to właśnie kapłanki są najważniejszą jednostką w całej armii Świątyni. Bardzo potężny czar leczniczy, uzdrawiające fale, daje ogromną przewagę podczas bitewnej zawieruchy. Dzięki niemu, nawet najkrwawsze i najbardziej zacięte starcia można kończyć bez strat własnych. Co ciekawe, czar rzucany przez kapłanki działa aż przez trzy tury - można więc obdzielić nim kilka oddziałów, nie martwiąc się o najbliższą przyszłość. Jedynym minusem jest tu niestety fakt, że moc kapłanek szybko się kończy (mogą użyć swej umiejętności jedynie dwa razy na bitwę) - wówczas jednak świetnie sprawdzają się jako strzelcy. Jeżeli ulepszymy tę jednostkę, jej strzały będą dodatkowo zmniejszać inicjatywę wroga, co jest bardzo przydatne podczas walki z niewielkimi zgrupowaniami przeciwników. |