1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Anastazja, najmłodsza córka księcia Sławoja, zamordowała swego ojca. Po tym, jak została skazana na śmierć i ścięta, nekromantka Sveltana postanowiła ją wskrzesić. Jak się wkrótce okaże, niepozorna dziewczynka stanie się niedługo jedną z najistotniejszych postaci w całym Ashanie.
1 misja - Pasmo nieszczęść
Zadanie główne: Przesłuchanie inkwizycji
Cele: wyjść na powierzchnię, znaleźć inkwizytorów
Nagroda: +2 do obrony przed magią, 15000 XP
Misję rozpoczynamy w podziemnej siedzibie Sveltany (M2,1) - cioteczka postanowiła wprowadzić nas w arkana sztuki nekromanckiej. Nie mamy za bardzo wyboru - musimy podążyć ścieżką ciemności.
Każdy chciałby mieć taką ciotkę.
| Chociaż jej mieszkanie nie wygląda zachęcająco.
|
Kiedy rozejrzymy się nieco po lochu, dostrzeżemy grupę ghuli, które chętnie przyłączą się do naszego oddziału. Następnie powinniśmy zwiedzić cały korytarz - czeka nas tam kilka potyczek ze słabymi przeciwnikami oraz sporo sojuszników, którzy postanowią wesprzeć naszą sprawę.
Ghule będą dla nas bardzo przydatne.
| Dzięki nim wydobędziemy się z lochu.
|
Ostatecznie dotrzemy do schodów prowadzących na powierzchnię krainy (M2,X). Tam czeka nas seria walk z niewielkimi zgrupowaniami wroga - nie ma się czym przejmować. Zajmowanie kopalni przeciwnika nie ma żadnego sensu - i tak znajdują się one w jego strefie kontroli, przez co nie będziemy mogli ich zachować. Dlatego też powinniśmy podążać jedyną możliwą ścieżką i torować sobie drogę przemocą.
Prędzej czy później, zostaniemy zaatakowani przez oddział inkwizycji - pochodzi on z miasta na północy (M1,1), które powinniśmy jak najszybciej zdobyć i skonwertować (podstawą jest wdarcie się do miasta ghulami i wspieranie ich przy pomocy szkieletów). Nieopodal samego zamku znajdziemy grób (M1,2), w którym inkwizytorzy chowają swoje ofiary - wiąże się z nim zadanie poboczne Duchy wojny.
Następnie powinniśmy skierować się na zachód - tam, po serii potyczek, dotrzemy do zejścia do podziemi (wcześniej warto odwiedzić cyklopy na północy - strzegą potężnego artefaktu pożeracz dusz; M1,3). Po tym, jak zagłębimy się w ciemnościach, czeka nas kilka niezbyt wymagających walk z oddziałami Przystani. Na naszej drodze spotkamy też ducha (zadanie Przypadkowa ofiara; M2,2), po rozmowie z którym będziemy mogli rekrutować te istoty w naszych zamkach.
Nawet cyklopy będą musiały ulec potędze nekromantów.
| Trzeba pomóc bratniej duszy!
|
Idąc dalej, zanim dojdziemy do gryfów (M2,3), powinniśmy zboczyć nieco ze szlaku - na północy i południu znajdują się niewielkie jaskinie pełne skarbów - warto tam zajrzeć. W dalszej części naszej wycieczki natrafimy na portal (M2,X1) - po przejściu przez niego czeka nas walka z żywiołakami powietrza oraz nieco kosztowności. Po tym starciu powinniśmy wyruszyć na wschód - tam znajdziemy wyjście na powierzchnię (M2,X).
Co gryfy robią w jaskiniach? Asha jedna wie...
Pod gołym niebem spotkamy się z całą masą przeciwników, zarówno żywych, jak i umarłych. Ostatecznie jednak dotrzemy do zamku inkwizycji, który znajduje się na wzgórzu (M1,4) - jeżeli go przejmiemy, zadanie Przypadkowa ofiara zakończy się, a wrota na południe (M1,5) staną przed nami otworem. Podczas walki najlepiej leczyć duchami resztę oddziałów, które będą brały bardziej bezpośredni udział w walce.
W tym momencie celem misji stanie się odparcie najazdu inkwizycji - nie jest to proste zadanie. Wróg dysponuje dwoma silnymi bohaterami, którymi będzie nas nękał - z pewnością spróbuje najechać nas od południa oraz od wschodu, gdzie znajdują się jego forty (M1,6). Z tego też powodu powinniśmy jak najszybciej je zdobyć, a w naszym mieście wybudować ulepszony portal miejski - w krytycznych sytuacjach pozwoli to nam na szybki powrót. Jeden z herosów przeciwnika posiada listę, która jest wymagana w zadaniu spis Kilburna, które otrzymaliśmy od szkieletów (M1,7). Podczas starcia z samymi herosami powinniśmy standardowo wiązać ich armie walką pośrodku pola bitwy (przy pomocy ghuli), i wspierać ich pozostałymi formacjami.
Fort numer jeden... |
... i numer dwa. |
Po tym, jak rozgromimy armię wroga, przyjdzie pora na kontratak. W pierwszej kolejności powinniśmy udać się na południowy-wschód - tam znajduje się potężne twierdza wroga (M1,8), po zajęciu której (ostrzał szkieletami, szturm ghulami) będziemy mogli uzupełnić straty i przygotować się do decydującego starcia. Kiedy już uznamy, że jesteśmy gotowi, możemy do podziemia (M1,X) i tam, przedzierając się przez zastępy wrogów, ostatecznie dotrzeć do wyjścia na powierzchnię (po drodze warto powalczyć z czartami na wschodzie, które pilnują potężnego miecza Arachne; M2,4). Po tym, jak słonko znów będzie na nas świecić, czeka nas oblężenie zamku wroga (M1,9). Powinniśmy zmiażdżyć przeciwnika samą przewagą liczebną - posiadamy w końcu kilka miast, a w razie czego możemy posiłkować się umiejętnościami leczniczymi duchów i nekromancją. To starcie nie kończy jednak zadania.
Zmiażdżymy wroga samą naszą liczebnością.
| Jego twierdza szybko wpadnie w nasze ręce.
|
Końcowa bitwa scenariusza to prawdziwe wyzwanie - po przejściu przez portal (M1,X2) zostaniemy przeniesieni do najmroczniejszych kazamat inkwizycji (M2,5). Tam będziemy musieli stoczyć bardzo trudną walkę z całą armią ajglaj. To naprawdę wymagająca bitwa - nie dosyć, że nie możemy kontrować ataków świetlistych istot i wracają one na miejsce, to jeszcze przez całą bitwę musimy troszczyć się o Jorgena, który z każdą turą będzie otrzymywał niewielkie obrażenia (jeżeli umrze - przegramy). Chociaż wydawać by się mogło, że czas nas nagli, lepiej sprowokować przeciwnika do ataku na zastępy naszych umarlaków - tylko w ten sposób będziemy mieli z nim jakiekolwiek szanse. Powinniśmy jak najczęściej leczyć nasze oddziały (nekromancja!) oraz rozważnie korzystać z umiejętności zjaw zew świata cieni (czar jest potężniejszy, jeżeli rzucimy go na jednostkę otoczoną przez wrogów). W bezpośrednim starciu najważniejsze będą ghule, chociaż należy pamiętać, że na niewielkim dystansie szkielety dysponują potężnym atakiem.
Ostatnia walka jest naprawdę wymagająca.
| A jej zakończenie - zaskakujące.
|
Kiedy zakończymy walkę, scenariusz się zakończy.
Zadanie poboczne: Wybór
Cele: zdobyć pierwszy stopień reputacji (krwi lub łez)
Nagroda: +2 do przeznaczenia
Zadanie to praktycznie wykonuje się samo - musimy zdobyć 1000 punktów reputacji, aby otrzymać nagrodę. Mimo pozorów, nie jest to proste - mapa nie oferuje nam zbyt wiele okazji do wsławienia się heroicznymi lub barbarzyńskimi czynami. Mimo to, warto zwrócić uwagę na arenę (po pokonaniu wroga zyskamy 25 punktów wybranej reputacji; M3,9) oraz tajemną bibliotekę (M3,20). Niewielkie ilości reputacji zyskamy też ścigając poddających się nam wrogów (lub puszczając ich wolno).
Jeżeli nie uda nam się zebrać odpowiedniej ilości punktów w pierwszym scenariuszu, to nic nie szkodzi - zadanie będzie kontynuowane w następnym. Tam zdobycie odpowiedniej ilości punktów jest znacznie prostsze - zwłaszcza w zadaniu Ukryte obawy.
Zadanie poboczne: Duchy wojny
Cele: znaleźć pięć grobów i wskrzesić zmarłych
Nagroda: 10000 XP, amulet nekromancji (zwiększa przyrost punktów nekromancji o 10%)
Zadanie to aktywuje się, kiedy znajdziemy pierwszy stos kości (M1,2) - naszym celem będzie odszukanie pozostałych czterech. Ich rozmieszczenie zostało zaznaczone na poniższej mapce.
Zadanie poboczne: Przypadkowa ofiara
Cele: uwolnić Elżbietę z lochu inkwizycji
Nagroda: 7500 XP, sandały bakałaża (+1 do zasięgu bohatera na lądzie, +1 do przeznaczenia)
Zadanie to otrzymamy od duchów, które możemy spotkać w podziemiach krainy (M2,2) - poinformują nas one o tragicznym losie Elżbiety, matki Sandora (brata Anastazji). Aby uwolnić umęczoną niewiastę, powinniśmy zdobyć siedzibę inkwizycji, która znajduje się na powierzchni (M1,4). Tam, w mrocznych kazamatach, odnajdziemy torturowaną kobietę, a zadanie zostanie zakończone. Samo starcie jest dość proste - wystarczy ustawicznie leczyć nasze oddziały i nie odpuszczać przeciwnikowi.
Duchy poproszą nas o pomoc.
| Elżbieta jest przetrzymywana w twierdzy wroga.
|
Zadanie poboczne: Spis Kilburna
Cele: odnaleźć spis szkieletów
Nagroda: 5000 XP, 50 kościanych oszczepników
Zadanie otrzymujemy od grupy szkieletów (M1,7), które znajdziemy nieopodal drugiego miasta wroga. Nieumarli zostali zamordowani przez inkwizycję i domagają się zemsty - tylko my możemy ją wymierzyć. Na szczęście, nie jest to niczym trudnym - spis, którego poszukujemy, znajduje się w posiadaniu jednego z bohaterów przeciwnika, który najpewniej sam spróbuje nas zaatakować w zadaniu Przesłuchanie inkwizycji. Kiedy wróg legnie już u naszych stóp, nie pozostanie nam nic innego, jak odnieść dokumenty szkieletom.