Przewodnik - Wprowadzenie do Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Heroes of Might and Magic to jeden z najsłynniejszych i najciekawszych cykli w historii gier komputerowych. Całe pokolenia graczy wychowywały się na kolejnych częściach legendy - wielu z nich do dziś wspomina epickie bitwy, malownicze krajobrazy oraz swych potężnych, niezwyciężonych herosów. Trudno się więc dziwić, że saga doczekała się sporego grona wiernych fanów, z niecierpliwością wyczekujących kolejnych "odcinków" swojej ulubionej opowieści.
Might & Magic: Heroes VI wprowadza do znanej serii całą masę nowych rozwiązań - zarówno drobnych, jak i naprawdę ogromnych. Szereg usprawnień i uproszczeń dość znacznie odmienił oblicze Herosów - stali się bardziej intuicyjni i przystępni. Paradoksalnie sprawiło to jednak, że wielu fanów poprzednich części może poczuć się zagubionych.
Poradnik został przygotowany nie tylko dla weteranów serii, ale również dla graczy początkujących. Każdy użytkownik, niezależnie od swojego stażu w grach, znajdzie tu szereg przydatnych porad, które pozwolą mu wygrać każdą walkę czy kampanię.
Zawartość niniejszego poradnika
Prolog - szczegółowy opis przejścia prologu gry, wraz ze wszystkimi zadaniami pobocznymi i alternatywnymi rozwiązaniami.
Miasta - ich rodzaje i sposoby rozbudowy, zależności między poszczególnymi budowlami, konwertowanie ich i sugerowana ścieżka rozwoju matropolii.
Jednostki - rekrutacja i zachowanie odpowiednich proporcji, optymalne wykorzystanie wspólnej puli wojsk.
Surowce - ich rodzaje i zastosowanie, skąd je brać i na co wykorzystywać, plądrowanie i sabotowanie kopalni, strefy kontroli.
Eksploracja - rodzaje terenu, punkty ruchu i ich modyfikatory, kolejność odkrywania nowych ziem.
Budynki na mapie świata - spis wszystkich obiektów, na jakie możemy natrafić podczas zwiedzania krainy Ashan.
Bohaterowie - ich charakterystyki, klasy, współczynniki, rozwój, ścieżki krwi oraz łez, umiejętności i czary.
Bitwy - zasady ich prowadzenia, porady dotyczące starć w polu jak i podczas oblężenia.
Uwaga: Ze względu na rozmiar gry, poradniki Might & Magic: Heroes VI dotyczą poszczególnych frakcji.
|
Dla wygody czytelnika, zastosowano oznaczenia kolorystyczne:
Niebieski - umiejętności i czary
Brązowy - jednostki
Zielony - budynki
Pomarańczowy - przedmioty
Odniesienia do map zostały oznaczone w następujący sposób: (Mx, y), gdzie x oznacza numer mapy, a y pozycję na tejże mapie. Przykładowo oznaczenie (M3, 2) wskazuje, że na mapie 3 należy udać się w miejsce opatrzone liczbą 2.
Maciej "Czarny" Kozłowski (www.gry-online.pl)