Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Orkowie nigdy nie mogli liczyć na gościnę u ludzi. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Orkowie nigdy nie mogli liczyć na gościnę u ludzi.

Odrzucony przez dwór i otoczenie ojca, młody Sandor musi uciekać z Księstwa Gryfa. Towarzyszy mu wojowniczy Kraal - przyjaciel ojca, którego początkujący wojownik pamięta jeszcze z dzieciństwa. Wkrótce zaufanie obydwu mężczyzn zostanie poddane trudnej próbie.

1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi

Zadanie główne: Jak skradają się orkowie

Cele: znaleźć Irinę

Nagroda: 15000 XP, pierścień szybkości (+5 do inicjatywy całej armii)

Misję rozpoczynamy na północy (M1,1). Możemy poruszać się tylko jedną ścieżką, ale po drodze spotkamy kilku orków (warto przyłączyć ich do naszej armii) oraz wrogo nastawione oddziały Przystani. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by nieco zaszaleć - walka z ludźmi to doskonałe źródło doświadczenia.

Na początku planszy spotkamy wielu sojuszników. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Na początku planszy spotkamy wielu sojuszników.
Dzięki nim zdobędziemy pierwsze miasto. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Dzięki nim zdobędziemy pierwsze miasto.

Kiedy dotrzemy do rozwidlenia ścieżki, powinniśmy rozejrzeć się po okolicy (znalazło się tu kilka przedmiotów), a następnie skierować się do miasta wroga (M1,2). Jest ono strzeżone przez niewielkie zgrupowanie wojsk Przystani, jednak przeciwnik nie będzie miał żadnych szans w starciu z naszymi siepaczami (o ile zwerbowaliśmy ich na początku misji). Po krótkiej walce przejmiemy zamek, który powinniśmy skonwertować, a następnie sukcesywnie rozwijać. Niedaleko znajdziemy również siedlisko (M1,3), które z pewnością przyda nam się podczas dalszej ekspansji.

Na południu otrzymamy zlecenie - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Na południu otrzymamy zlecenie...

a na wschodzie znajdziemy miasto wroga - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

...a na wschodzie znajdziemy miasto wroga.

Kiedy zdobędziemy już nasze pierwsze miasto, Sandor powinien udać się na południe (M1,4), gdzie otrzyma zlecenie Niespodziewane wyzwolenie. Dzięki niemu nasz heros zyska poparcie goblinów i wielu innych istot, przez co będzie mógł je rekrutować w miastach. Chociaż nie jest to część żadnego zadania, warto też wyzwolić pewną grupę niewolników: dość duży oddział żywiołaków strzeże centaurów oraz harpii (M1,5) - istot szalenie istotnych dla rozwoju naszego królestwa. Dlatego też powinniśmy odpowiednio się dozbroić, a następnie wyruszyć z misją ratunkową (podczas bitwy najlepiej skupić się na żywiołakach powietrza - posiadają oni bardzo silny atak).

Po drodze warto wyzwolić naszych pobratymców. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Po drodze warto wyzwolić naszych pobratymców.
Przydadzą się podczas oblężenia. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Przydadzą się podczas oblężenia.

Kiedy będziemy to już mieli za sobą, przyjdzie pora na zdobycie miasta wroga (M1,6). To nie jest jakoś szczególnie chronione, przez co oblężenie z pewnością zakończy się naszym sukcesem - wystarczy, że będziemy ustawicznie ostrzeliwać wroga i atakować wrota jego zamczyska. Po zwycięskim boju, przyjdzie pora na konwersję, o której nigdy nie powinniśmy zapominać.

Oto i słynne wrota na północ. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Oto i słynne wrota na północ.
Doprowadzą nas one do Markusa oraz Iriny. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Doprowadzą nas one do Markusa oraz Iriny.

Jeśli wykonaliśmy już zadanie Niespodziewane wyzwolenie, brama na północ (M1,7) zostanie przed nami otwarta. Powinniśmy niezwłocznie się tam udać - właśnie w tym miejscu została uwięziona Irina. Na naszej drodze stanie wielu niezbyt groźnych przeciwników oraz Markus (M1,8) - syn znienawidzonego przez wszystkich Gerharta. W starciu z dziedzicem tronu powinniśmy zachować daleko idącą ostrożność: posiada on wiele potężnych czarów (w tym anatemę) oraz stosunkowo silną armię. Naszą taktykę powinniśmy więc oprzeć na defensywie - ostrzeliwać formacje wroga i nie dopuszczać ich do naszych centaurów i goblinów. Dość istotne będzie tutaj związanie przeciwnika walką pośrodku pola bitwy - majarze i siepacze nadają się do tego idealnie, zwłaszcza, że posiadają potężny atak. Oczywiście naszym głównym celem powinny być kapłanki i strzelcy wroga, chociaż nie możemy całkowicie zlekceważyć pozostałych jego formacji.

Ludzie prędzej czy później uznają naszą wyższość. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ludzie prędzej czy później uznają naszą wyższość.

Kiedy Markus odda nam pole, przyjdzie pora na wyzwolenie Iriny - ta znajduje się w forcie (M1,9), który znajdziemy na wschodzie (będziemy musieli stoczyć dość łatwą walkę z garnizonem twierdzy). Gdy siostra Sandora zostanie wyzwolona, zadanie zakończy się, a my otrzymamy misję Wielka ucieczka.

Zadanie główne: Niespodziewane wyzwolenie

Cele: uwolnić cztery grupy niewolników

Nagroda: +2 do przeznaczenia, 7500 doświadczenie, kościane naramienniki (+2 do obrony)

Zadanie to otrzymamy, gdy przemieścimy się nieco na południe od naszego pierwszego miasta - tam spotkamy grupę pretorian strzegących goblinów (M1,4). Kiedy zbliżymy się do ludzi, zostanie nam zaoferowany wybór: będziemy mogli albo ich zabić (+50 punktów krwi) albo też podpalić nasz tartak, by przepłoszyć wroga (zyskując tym samym 50 punktów łez). Kiedy podejmiemy decyzję, pozostanie nam już tylko wyzwolić gobliny i wyruszyć na poszukiwanie pozostałych niewolników. Z chwilą oswobodzenia małych maszkar, będziemy mogli rekrutować je w naszych miastach.

Jeśli spalimy tartak, stracimy go bezpowrotnie. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Jeśli spalimy tartak, stracimy go bezpowrotnie.

Druga grupka uciśnionych barbarzyńców znajduje się nieco na wschodzie, przy zejściu do podziemi (M1,10). Oddział siepaczy jest strzeżony przez strzelców wroga, którzy jednak powinni szybko ulec naszemu urokowi (wojownicy orków mogą bardzo szybko podbiec do przeciwnika i wykończyć go kilkoma ciosami). Kiedy będziemy już mieli to za sobą, warto zająć pobliskie miasto Przystani (M1,6) oraz zejść do jaskini, gdzie znajduje się kopalnia złota oraz wartownia wojenników.

Orkowie potrzebują naszej pomocy. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Orkowie potrzebują naszej pomocy.
Ich podziemne więzienie skrywa nieco skarbów. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ich podziemne więzienie skrywa nieco skarbów.

Trzecia grupa niewolników znajduje się na południu (M1,11): majarze i siepacze są wykorzystywani przez ludzi do budowy miasta. Nie musimy się obawiać bohaterki wroga - na tym etapie rozgrywki powinniśmy już posiadać armię, która z łatwością pokona jej armię. W czasie walki powinniśmy skupić się na kapłankach i strzelcach naszej przeciwniczki - to głównie oni stanowią dla nas zagrożenie. Kiedy bitewny zgiełk opadnie, będziemy mogli spokojnie zebrać okoliczne surowce oraz oddziały. Dużym plusem jest to, że przyłączą się do nas majarze, których od tego momentu będziemy mogli najmować w naszych miastach - będzie to dla nas bardzo duże wsparcie.

Pora przerwać budowę. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Pora przerwać budowę.
Ładnie to tak, bić mniejszego? - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ładnie to tak, bić mniejszego?

Ostatni oddział niewolników znajduje się na południowym wschodzie (M1,12) - jest to niewielka grupka goblinów, pilnowanych przez gryfy. Starcie ze skrzydlatymi bestiami nie jest zbyt wymagające - posiadają one na tyle niewielką ilość punktów życia, że nasi siepacze zmiażdżą je ledwie kilkoma ciosami. Kiedy wyzwolimy ostatnich barbarzyńców, zadanie zostanie zakończone, a brama na dalekiej północy otworzy przed nami swoje podwoje (patrz: Jak skradają się orkowie).

Zadanie główne: Wielka ucieczka

Uwaga! Misja ta jest dostępna dopiero po wykonaniu zlecenia Jak skradają się orkowie!

Cele: dotrzeć do portu i uciec z kontynentu

Nagroda: 10000 XP

Kiedy uwolnimy Irinę (M1,9), stanie przed nami kolejne wyzwanie - musimy uciec przed Gerhartem i jego oddziałami. W tym celu powinniśmy dotrzeć do jedynego w krainie portu (M1,13) i stamtąd pożeglować na wyspę Hashima, gdzie siostra Sandora znajdzie azyl. Nie ulega wątpliwości, że wojska Przystani zrobią wszystko, aby pokrzyżować nam plany.

Nie musimy zdobywać zamków, ale jest to wskazane. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nie musimy zdobywać zamków, ale jest to wskazane.
Zresztą - te miasta i tak są szkaradne. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Zresztą - te miasta i tak są szkaradne.

Aby dotrzeć do portu, powinniśmy przejść przez bramę (M1,14) otwartą dzięki zadaniu Jak skradają się orkowie. Za nią ujrzymy miasto wroga (M1,15), które jest naprawdę dobrze strzeżone - będziemy potrzebowali wojsk ze wszystkich naszych zamków, aby stawić czoło jego garnizonowi. Co prawda zdobywanie fortecy nie jest obowiązkowe (możemy po prostu pobiec do stoczni), jednak tylko w ten sposób będziemy mogli uzupełnić straty oraz wykonać misję Niepowstrzymany atak. W czasie samego starcia powinniśmy wysłać majarzy oraz siepaczy pod bramy fortecy, a pozostałymi formacjami ostrzeliwać kapłanki i strzelców wroga. Kiedy wedrzemy się do miasta, przyjdzie pora na prawdziwą rzeź - musimy przy tym uważać na pretorian, którzy znacząco zwiększają obronę pobliskich oddziałów.

Orkowie słyną ze swoich gitar. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Orkowie słyną ze swoich gitar.

Kiedy miasto wpadnie w nasze ręce, będziemy mogli zregenerować siły i przygotować się do dalszej ekspansji. Na samym południu, tuż obok stoczni (M1,13), znajdziemy ostatnie już miasto (M1,16) wroga - schemat naszego postępowania powinien być taki sam, jak w przypadku poprzedniego. Kiedy mury wroga padną, pozostanie nam już tylko wybić obstawę portu oraz podnieść kotwicę. Hashima oraz wyspy Pao już na nas czekają!

Zadanie poboczne: Niepowstrzymany atak

Cele: zdobyć wszystkie miasta Przystani

Nagroda: 15000 XP, +2 do siły ataku, +100 punktów krwi

Nasz cel jest całkiem prosty i w zasadzie wykonuje się sam. Rozmieszczenie wszystkich miast wroga zostało zaznaczone na mapie M2,1 - większość z nich zdobędziemy tak czy inaczej, wykonując misje Wielka ucieczka, Niespodziewane wyzwolenie oraz Jak skradają się orkowie. Dwa ostatnie zamki (te na wschodzie) mogą sprawić nam pewne problemy (ich garnizony są bardzo duże), jednak jeżeli będziemy umiejętnie niszczyć wrogie bramy i eliminować kapłanki oraz strzelców, z pewnością damy sobie radę.

Przed nami pięć miast do zdobycia. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Przed nami pięć miast do zdobycia.
Każde z nich powinniśmy przebudować. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Każde z nich powinniśmy przebudować.

Oczywiście wszystkie zdobyte przez nas miasta powinniśmy jak najszybciej konwertować - dzięki temu będziemy mogli werbować więcej oddziałów, potrzebnych podczas następnych oblężeń.

Zadanie poboczne: Wybór

Cele: osiągnąć pierwszy poziom reputacji

Nagroda: +2 do przeznaczenia

Zadanie praktycznie wykonuje się samo - podczas eksploracji mapy natkniemy się na całe mnóstwo okazji, by wykazać się bohaterstwem lub bezwzględnością. Na naszej drodze znajdziemy wiele oddziałów orków, którzy zechcą się do nas przyłączyć <br>(zyskujemy w ten sposób 10 punktów krwi), nie możemy również zapominać o tym, że pościg za bezbronnym wrogiem lub ułaskawienie go również świadczą o naszej reputacji. Gdyby i to nie wystarczyło, możemy posiłkować się specjalnymi budynkami, takimi jak tajemna biblioteka (M2,27).

Zbroje barbarzyńców więcej odsłaniają, niż zakrywają. - 1 misja - To nie jest kraj dla orków i ludzi | Kampania Twierdzy w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Zbroje barbarzyńców więcej odsłaniają, niż zakrywają.

Mimo wszystko, podstawowym źródłem punktów reputacji i tak będą dla nas zadania: Niepowstrzymany atak oraz Niespodziewane wyzwolenie. Jeśli nawet one by nam nie wystarczyły, nie ma się czym przejmować - zadanie będzie kontynuowane w następnym scenariuszu.