Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Po tym, jak książę Sławoj został zamordowany przez swoją własną córkę, władzę w księstwie Gryfa przejął Anton - jego najstarszy syn. Przed młodym, pełnym ambicji chłopakiem stoją nie lada wyzwania - tylko z pomocą gracza uda mu się im sprostać.

Państwo ludzi pogrąża się w chaosie. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Państwo ludzi pogrąża się w chaosie.

 

Bezimienni, orkowie, spiskowcy oraz wojna domowa - czy to niezbyt wiele jak na wątłe barki Antona?

1 misja - Źle się dzieje

Zadanie główne: Polowanie na grubego zwierza

Cele: dotrzeć do orków i zająć obie ich osady

Nagroda: 10000 XP

Grę rozpoczynamy na północy (M1,1). Powinniśmy jak najszybciej przejąć pobliskie kopalnie i nazbierać surowców - przydadzą nam się do rozbudowy zamku. Spora część okolicznych stworzeń nie będzie chciała podejmować z nami walki, a raczej przyłączy się do nas. Warto z tego skorzystać - wkrótce bowiem spotkamy się z mniej pokojowymi przeciwnikami.

Nie wszystkie istoty będą chciały się do nas przyłączyć. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nie wszystkie istoty będą chciały się do nas przyłączyć.
Będziemy więc zmuszeni do bratobójczych walk. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Będziemy więc zmuszeni do bratobójczych walk.

Po przejęciu tartaku (M3,4) i siedliska (M3,2) powinniśmy wyruszyć na wschód. Tam, przy moście (M1,2), aktywuje się zadanie Złodzieje jaj. Kiedy przekroczymy przepaść, przyjdzie nam spotkać się z pierwszą grupą orków - równocześnie ujawniona zostanie pozycja barbarzyńskich miast. Naszym celem jest zdobycie obydwu.

Nie możemy pozwolić, by orkowie przekroczyli most. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nie możemy pozwolić, by orkowie przekroczyli most.
Zaraz za nim znajdziemy fort dzikusów. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Zaraz za nim znajdziemy fort dzikusów.

Najprostszą drogą do zwycięstwa jest możliwie szybkie wyruszenie na wschód - tam przejmiemy orczy fort (M1,3), a dalej miasto (M1,4). Podczas obu tych starć powinniśmy stawiać na defensywę - ostrzeliwać wroga kusznikami, bronić się gwardzistami i uzupełniać straty przy pomocy kapłanek. W tym momencie powinniśmy potężnie się dozbroić i uzupełnić straty - rozprawa z drugą hordą barbarzyńców nie będzie już taka prosta.

Im szybciej pobijemy wroga, tym lepiej. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Im szybciej pobijemy wroga, tym lepiej.
Nie zapominajmy o konwersji! - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nie zapominajmy o konwersji!

Na południowo-zachodnim skraju mapy znajduje się drugie z wrogich miast (M1,5) - aby się do niego dostać, będziemy musieli przedrzeć się przez dżunglę na zachodzie i zdobyć dwa forty (M1,6). Zanim jednak przejdziemy do oblężenia, warto poczekać do końca tygodnia i zwerbować jak najwięcej oddziałów. Zaraz po tym, jak pokonamy orków i zadanie zostanie zakończone, aktywuje się misja Spory religijne i otrzymamy cios w plecy - dobrze być na to przygotowanym.

Szalenie istotne jest przejęcie obu fortów. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Szalenie istotne jest przejęcie obu fortów.
Przydadzą nam się one w późniejszej obronie. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Przydadzą nam się one w późniejszej obronie.

Aby wypełnić zlecenie wystarczy zająć wioskę dzikusów (M1,5) - ta zapewne będzie dobrze strzeżona, ale o ile odpowiednio zadbaliśmy o naszą armię, nie powinna bronić się długo. Schemat oblężenia jest taki sam, jak przedstawiono to w rozdziale taktyka pola bitwy.

Zadanie główne: Spory religijne

Uwaga! Misja ta zostanie aktywowana dopiero po zakończeniu zadania Polowanie na grubego zwierza!

Cele: pokonać barona

Nagroda: 30000 XP

Zaraz po tym, jak ujarzmimy orków, zostaniemy zaatakowani przez buntowniczego barona z południowego zachodu - otworzą się dwie bramy (M1,7), prowadzące do jego królestwa. Musimy spodziewać się ataku na dwóch frontach: północnym i zachodnim (dokładnie tam, gdzie mieściły się wioski barbarzyńców). Dobrze by było odpowiednio się uzbroić i przy pomocy kilku bohaterów rozprawić się z przeciwnikiem. Dysponuje on dokładnie takimi samymi typami jednostek, jak i my - najważniejsza będzie więc dla nas przewaga liczebna i możliwie szybka eliminacja wrogich kapłanek (by nie mógł wskrzeszać swoich oddziałów), połączona ze skuteczną obroną własnych. To powinno wystarczyć.

Wróg zaatakuje nas zaraz po otwarciu bram. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Wróg zaatakuje nas zaraz po otwarciu bram.
Powinniśmy jak najszybciej dokonać odwetu. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Powinniśmy jak najszybciej dokonać odwetu.

Kiedy herosi wroga polegną na naszym terenie, przyjdzie pora na kontratak. Najlepiej przeprowadzić go z dwóch stron: przeciwnik dysponuje pewną przewagą liczebną, na jego terytorium znajdują się trzy miasta i jeden fort (M1,8). Atak oskrzydlający powinien znacznie zmniejszyć jego potencjał obronny.

Oto i siedziba buntownika. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Oto i siedziba buntownika.

Naszym celem jest pokonanie samego barona - ten znajduje się w swojej głównej twierdzy, na wschodzie (M1,9). Do szturmu na bramy powinniśmy wysłać gwardzistów, których najlepiej wspierać ostrzałem kuszników i sporadycznym leczeniem przez kapłanki. Zwycięstwo w walce zaowocuje zakończeniem scenariusza (nie jest wymagane zdobycie wszystkich miast wroga - M1,10).

Zadanie poboczne: Wybór

Cele: osiągnąć pierwszy stopień reputacji łez lub krwi

Nagroda: +2 do przeznaczenia

Misja wypełnia się sama - z każdym naszym wyborem zbliżamy się do rozstrzygnięcia. Warto pamiętać o tym, że punkty reputacji zbieramy nie tylko dzięki budynkom (takim jak areny czy tajemne biblioteki), ale również zadaniom (Złodzieje jaj) oraz decyzjom w stosunku do neutralnych armii (jeżeli będziemy je ścigać otrzymamy 8 punktów krwi, jeśli puścimy wolno - 10 łez).

Nowe szaty księcia. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nowe szaty księcia.

W wypadku, gdyby nie udało nam się uzyskać odpowiedniej ilości punktów, zadanie będzie kontynuowane w następnym scenariuszu.

Zadanie poboczne: Złodzieje jaj

Cele: odzyskać jaja gryfów i odnieść je do gniazda

Nagroda: 10000 XP, miecz żelaznopióry (+3 do obrony)

Zadanie to otrzymamy przechodząc obok mostu na wschodzie (M1,2) - oczom Antona ukaże się gryf oraz jego gniazdo, które jest okradane przez gobliny. Naszym celem jest odzyskanie skradzionych jaj. Istnieje kilka wejść do podziemi (M1,X), ale tylko to na północy (M1,X2) zaprowadzi nas do złodziei. Zaraz po zejściu w mrok powinniśmy skierować się na południe - odnajdziemy tam rabusiów oraz poszukiwane jaja (M2,1). Możemy zadecydować o losie goblinów, zyskując 50 punktów krwi lub łez (nasz wybór nie ma żadnego wpływu na fabułę gry).

Na gorącym uczynku! - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Na gorącym uczynku!
Otrzymamy spore znaleźne, w postaci kilku gryfów. - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Otrzymamy spore znaleźne, w postaci kilku gryfów.

Następnie powinniśmy odnieść gryfom ich potomstwo - w tym celu wystarczy skierować się do wyjścia z podziemi (M2,X2) i porozmawiać z pierzastym stworzeniem, siedzącym na klifie (M1,11). Od tego momentu będziemy mogli rekrutować gryfy w naszych zamkach.

Inne: Podziemia

Jaskinie kryją w sobie wiele cudów - na mapie krainy możemy znaleźć całą masę zejść do podziemi (M1,X), gdzie czekają na nas przydatne artefakty, jak i budynki, które pozytywnie wpłyną na statystyki Antona. Jeżeli dysponujemy dużą ilością wolnego czasu, warto pobaraszkować w ciemnościach.

Któżby się nie skusił? - 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Któżby się nie skusił?