Miasta i forty w Might & Magic Heroes VI | Jednostki poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Miasta i forty
W Heroes VI mamy do czynienia z całym ogromem zróżnicowanych jednostek - każda z nich charakteryzuje się typowym dla siebie zestawem statystyk oraz umiejętności. Odpowiedni dobór wojsk oraz rozważne ich stosowanie to połowa sukcesu - warto więc poświęcić kilka akapitów sposobom, w jaki możemy najmować nasze armie.
W odróżnieniu od poprzednich części serii, w Heroes VI jednostki możemy rekrutować jedynie w dwóch miejscach - w miastach oraz w fortach. W tym drugim przypadku, aby móc cieszyć się nowymi armiami, będziemy musieli wpierw zająć siedlisko znajdujące się zwykle nieopodal samego fortu - dopiero wówczas będziemy mogli nająć tamtejsze wojska. Nie ma możliwości zebrania potworów z samego siedliska, bez posiadania fortu.
Rezerwa stworzeń z siedlisk odnawia się raz na tydzień i kumuluje się, liczy się też do ogólnej puli wszystkich wojsk (patrz następny podrozdział).
W samych miastach sprawa jest nieco bardziej skomplikowana - ilość i jakość naszych armii zależy od tego, jakiego poziomu mury wznieśliśmy (im większe, tym znaczniejszy przyrost stworzeń), od posiadanych siedlisk (zwiększają przyrost) oraz oczywiście od tego, czy wybudowaliśmy wcześniej siedziby odpowiednie dla poszczególnych jednostek. Zaznaczyć przy tym trzeba, że zwykle lepiej jest najpierw wznieść budowle dla wszystkich jednostek poziomów 1-6, a dopiero potem zająć się ich ulepszaniem. Powodem tego stanu rzeczy jest ekonomia - jeżeli pozwolimy sobie na utworzenie jednostki ulepszonej, nie będzie nas stać na budynek służący rekrutacji kolejnych wojsk (na przykład siódmego poziomu). Ilość jest w Heroes VI nieco ważniejsza, niż jakość - posiadając dużo nieulepszonych wojsk rozgromimy wroga z małą ilością zaawansowanych.