Krew lub łzy | Bohaterowie i ich rozwój | Przystań w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Krew lub łzy
Każdy z bohaterów w Might & Magic: Heroes VI może rozwijać się na jeden z dwóch sposobów - krwi lub łez. Wyłącznie od naszych wyborów podczas rozgrywki zależy, jaką reputację zdobędzie nasz heros - decyzja ta wpływa nie tylko na jego wygląd, ale również na specjalne umiejętności, które mają niemałe znaczenie dla kształtu rozgrywki. Zanim więc zdecydujemy się na którąś z dróg, powinniśmy rozważyć wszystkie za i przeciw.
Poniżej znajdują się tabele opisujące bohaterów, którzy już wybrali swoje przeznaczenie. Kolejne zdolności zdobywa się oczywiście z rozwojem reputacji samych herosów.
Bohater mocy
Nazwa | Reputacja | Zdolności |
Rycerz | Neutralna
| Ferwor: wszystkie jednostki w armii bohatera otrzymują premię do morale i wartości ataku. |
Paladyn | Łzy
| Ferwor: wszystkie jednostki w armii bohatera otrzymują premię do morale i wartości ataku. Męczeństwo: sojuszniczy oddział, który otrzymał największe obrażenia w danej turze, w następnej otrzyma premię do punktów życia i obrony. Boska sprawiedliwość: wybrany oddział (sojuszniczy lub wrogi) natychmiast otrzymuje znaczną część obrażeń, jakie dotychczas zadał w czasie bitwy. |
Egzekutor | Krew
| Ferwor: wszystkie jednostki w armii bohatera otrzymują premię do morale i wartości ataku. Anatema: cała armia przeciwnika otrzymuje ujemny modyfikator do obrażeń, obrony, morale i szczęścia. Tego efektu nie da się anulować. Godzina sądu boskiego: wybrana sojusznicza jednostka zadaje większe obrażenia wszystkim przeciwnikom pod wpływem anatemy lub znaku herezji. Jeżeli atak się powiedzie, powyższe efekty ulegną rozproszeniu. |
Bohater magii
Nazwa | Reputacja | Zdolności |
Kleryk | Neutralna
| Błogosławieństwo: wszystkie oddziały w armii bohatera otrzymują premię do mocy magicznej oraz obrony przed magią. |
Spowiednik | Łzy
| Błogosławieństwo: wszystkie oddziały w armii bohatera otrzymują premię do mocy magicznej oraz obrony przed magią. Wskrzeszenie: przywraca do życia część wybranego oddziału. Cel czaru nie może wykonywać żadnych akcji aż do końca tury. Boska interwencja: leczy wybrany oddział, zdejmuje z niego wszystkie negatywne efekty i zwiększa jego inicjatywę na czas jednej tury. |
Inkwizytor | Krew
| Błogosławieństwo: wszystkie oddziały w armii bohatera otrzymują premię do mocy magicznej oraz obrony przed magią. Święte ostrza: wszystkie sojusznicze jednostki zadają przeciwnikom dodatkowe obrażenia od światła. Słowo światłości: cała armia wroga otrzymuje obrażenia od magii światła, wszystkie żywe stworzenia zostają częściowo uleczone. |