Budynki na mapie świata w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
W czasie naszych przygód przyjdzie nam odwiedzić całą masę różnej maści obiektów o różnorodnym działaniu - od kopalni, poprzez portale i obserwatoria, na statuach, obeliskach i świątyniach skończywszy. Pełną listę wszystkich tego typu struktur, wraz z ich działaniem, znajdziecie poniżej.
Nazwa | Działanie | |
Tartak | Daje 2 sztuki drewna dziennie. | |
Kopalnia kamieni | Daje 2 sztuki kamienia dziennie. | |
Kopalnia kryształów | Daje 1 kryształ dziennie. | |
Kopalnia złota | Daje 1000 sztuk złota dziennie. | |
Kryształ mocy | Daje bohaterowi premię +1 do mocy magicznej na stałe. Heros może odwiedzić ten obiekt tylko raz. | |
Latarnia morska | Dwukrotnie zwiększa ilość punktów ruchu na morzu wszystkich bohaterów gracza, który posiada ten obiekt. | |
Portal | Przenosi bohatera do innego portalu. | |
Zejście do podziemi | Umożliwia wejście do podziemia. | |
Wyjście z podziemi | Umożliwia wyjście na powierzchnię krainy. | |
Stocznia | Buduje się w niej statki (za 1000 złota i 20 drewna). | |
Kowal | Daje bohaterowi +1 do siły ataku na stałe. Heros może skorzystać z tego obiektu tylko raz. | |
Kamień oświecenia | Daje bohaterowi 2500 XP. Heros może skorzystać z tego obiektu tylko raz. | |
Obserwatorium | Odsłania pobliski obszar. | |
Monument objawienia | Odsłania pewien obszar mapy (niekoniecznie pobliski). | |
Handlarz artefaktami | Można tu kupować i sprzedawać przedmioty. | |
Tajemna biblioteka | Daje bohaterowi premię 1-3 mocy magicznej lub 1-3 do obrony przed magią. Ilość zdobytych punktów jest zależna od poziomu odwiedzającego (1-10: 1, 11-20: 2, 21-30: 3). Heros może skorzystać z tego obiektu tylko raz. | |
Kapliczka siódmego smoka | Podnosi poziom bohatera za opłatą zależną od jego aktualnego poziomu. Heros może odwiedzić ten obiekt tylko raz. | |
Arena | Po pokonaniu strażników daje bohaterowi +2 do siły ataku lub obrony na stałe. Po walce stracone przez gracza oddziały wracają do życia. | |
Kryształ objawienia | Daje bohaterowi +1 do obrony przed magią na stałe. Heros może skorzystać z tego obiektu tylko raz. | |
Zbrojmistrz | Daje bohaterowi premię +1 do obrony na stałe. Heros może skorzystać z tego obiektu tylko raz. | |
Latarnia | Zwiększa morale armii bohatera w następnej walce (wartość premii jest zmienna). Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. | |
Ślepa kapłanka | Podnosi przeznaczenie bohatera o 5 w czasie następnej bitwy. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. | |
Kapliczka matki ziemi | Zwiększa ilość punktów życia wszystkich istot w armii bohatera o 10% na czas następnej bitwy. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. | |
Świątynia zadumy | W następnej walce bohater otrzymuje premię +10 do inicjatywy i +5 do siły ataku. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na bitwę. | |
Smocza żyła | Całkowicie odnawia zasób many bohatera. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. | |
Smocze źródło | Dwukrotnie powiększa maksymalną ilość many bohatera. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. | |
Stajnie | Zwiększają ilość punktów ruchu bohatera o 5. Heros może skorzystać z tego budynku raz na tydzień. | |
Sztandar wojenny | Zwiększa przywództwo i przeznaczenie bohatera o 5 w następnej bitwie, dodatkowo otrzymuje on 5 punktów ruchu. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. | |
Symbol Arkatha | Daje bohaterowi premię +5 do obrony oraz obrony przed magią na okres tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. | |
Piekielna kuźnia | Zwiększa siłę ataku i moc magiczną bohatera o 5 na okres tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. | |
Wartownia wojenników | Po każdej walce bohater otrzymuje dodatkowe punkty ruchu:+3 za jeden taki budynek, +2 za kolejny, +1 za trzeci. | |
Siedziba najeźdźców | Daje posiadaczowi pewną ilość złota za każdą wygraną przez niego walkę. Wartość premii jest zależna od ilości tego typu obiektów we władaniu gracza. | |
Ruiny | Są strzeżone przez oddział wrogów - po ich pokonaniu bohater otrzyma cenny skarb lub dołączy do niego grupa przyjaznych istot. | |
Wrak galeonu | Jest strzeżony przez oddział nieumarłych - po ich pokonaniu bohater otrzyma cenny skarb lub dołączy do niego grupa przyjaznych istot. | |
Piramida | Znajduje się tu oddział nieumarłych, którzy pilnują skarbów lub strzegą jeńców. | |
Obóz barbarzyńców | Jest strzeżony przez oddział barbarzyńców - po ich pokonaniu bohater otrzyma cenny skarb lub dołączy do niego grupa przyjaznych istot. | |
Posąg centaura | Daje bohaterowi premię +5 do punktów ruchu oraz zwiększa obrażenia dystansowe jego armii o 10% na okres tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. | |
Kapliczka lodowej perły | Zwiększa inicjatywę armii bohatera o 10 do końca bieżącego tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. | |
Kapliczka aniołów | Zwiększa moc magiczną i przywództwo bohatera o 5 do końca tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. | |
Chór wiernych | Zwiększa przywództwo i moc magiczną bohatera o 5 podczas następnej walki. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. | |
Kapliczka rycerstwa | Zwiększa zasięg ruchu jednostek podczas bitwy o 1 oraz ich morale o 5 (efekt utrzymuje się przez tydzień). Heros może skorzystać z tego obiektu raz na siedem tur. | |
Kapliczka demonów | Daje premię +5 do siły ataku oraz szczęścia na tydzień. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. | |
Ster czasu | Punkty ruchu bohatera zmniejszają się o 20% wolniej, w następnej walce przeciwnik herosa, który odwiedził ten budynek, otrzymuje ujemny modyfikator -10 do inicjatywy. Z tego obiektu można korzystać raz w tygodniu. | |
Krematorium | Zasłania pobliski obszar przed wzrokiem przeciwnika. | |
Martwe pole | W następnej walce żywe istoty w armii przeciwnika otrzymują ujemny modyfikator -10% do punktów życia i wartości ataku. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. | |
Kapliczka żywiołu wody | Jeżeli przyjazne istoty otrzymają obrażenia w następnej walce, natychmiast zostaną poddane efektowi lodowej zbroi. | |
Studnia dusz | Zwiększa moc magiczną bohatera o 10 do końca tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. | |
Fala chaosu | W następnej bitwie po stronie bohatera, który odwiedzi ten obiekt, pojawi się kierowany przez komputer potwór. Bestia będzie powoli pożerać losowe oddziały wroga (ten może przerwać proces zabijając monstrum). Bohater może skorzystać z tego obiektu tylko raz. | |
Ołtarz zniszczenia | W następnej bitwie przeciwnik bohatera zostanie zaatakowany gradem meteorów. Heros może skorzystać z tego budynku raz na tydzień. | |
Kula strumieni magii | Pozwala zostawić wiadomość innym graczom Might and Magic: Heroes VI. |