2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
2 misja - Kręte schody
Po tym, jak zdobyliśmy twierdzę wroga i dokonaliśmy jej konwersji, staliśmy się wasalami lorda Hiroshi. Na otrzymanych od niego ziemiach wciąż grasują oddziały mściwego Gerharta - Irina musi teraz dbać nie tylko o siebie, ale i o swoich podwładnych.
Zadanie główne: Echa zawartego paktu
Cele: zdobyć fort brygadzistów w mniej niż 4 tygodnie, zbadać sytuację w mieście Haijing.
Nagroda: 15000 XP, +2 do siły ataku
Na pierwszą część zadania mamy sporo czasu - aż 4 tygodnie. Nie warto się więc spieszyć - zanim ruszymy do celu, który znajduje się nieco na południu, warto rozejrzeć się po wschodnich terenach wyspy - znajduje się tam cała masa skarbów i przydatnych obiektów.
Kiedy już zaspokoimy naszą żądzę bogactw, możemy wyruszyć na spotkanie z wrogiem (M5,2). Jeżeli w poprzedniej misji oszczędziliśmy Martynę, spotkamy ją w forcie na południu - po krótkiej walce ze słabym przeciwnikiem, powinniśmy zdobyć okoliczne ziemie.
Jeżeli zgładziliśmy heroinę w poprzedniej misji, staniemy
do walki z oddziałem bez przywódcy. | Po walce pobliskie ziemie błyskawicznie przejdą pod
nasze władanie. |
W tym momencie zostanie otwarta droga do dalszych terenów wyspy (M5,3). Przed wyruszeniem w drogę tradycyjnie warto poświęcić nieco czasu na eksplorację terenu - z pewnością nam się to opłaci.
Kiedy wypełnimy sakwy złotem i kosztownościami, możemy udać się do miasta Haijing (M5,4) - władca mieściny, sędziwy żarłacz, przedstawi nam sytuację i zleci zadanie Deklaracja niepodległości. W tym momencie misja Echa zawartego paktu zakończy się.
Zadanie główne: Deklaracja niepodległości
Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Echa zawartego paktu!
Cele: pokonać Karloffa
Nagroda: +2 do przywództwa, 32 żarłacze, 36 koralowych kapłanek
Kiedy tylko porozmawiamy z przywódcą Haijing, na horyzoncie pojawi się kolejna z armii Gerharta - tym razem dowodzona przez generała Karloffa. Aby pomóc mieszkańcom miasta, będziemy musieli pokonać najeźdźców. Niestety sprawi to, że lord Hiroshi, nasz suweren, obróci się przeciwko nam - nie da się jednak tego uniknąć.
Mieszkańcy Haijing nie przyjmą nas zbyt ciepło.
| Ich zaufanie zyskamy pokonując Karloffa.
|
Oddziały ludzi nie są zbyt liczne, najłatwiej związać je walką przy pomocy Kenshi leczonych przez kapłanki, a resztą oddziałów rzucić się na kuszników i oddziały lecznicze wroga. Po walce z Karloffem musimy postanowić, co z nim zrobimy - uwięzienie dowódcy da nam 100 punktów łez, natomiast stracenie go - identyczną ilość punktów krwi. Kiedy już podejmiemy decyzję, zadanie zostanie zakończone i otrzymamy misje: Honor i konieczność oraz Kirin. W następnej turze na morzu powstanie rwący wir, aktywujący zlecenie Ronin.
Zadanie główne: Honor i konieczność
Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Deklaracja niepodległości!
Cele: pokonać lorda Hiroshi lub zmusić go do poddania się
Nagroda: 15000 XP, +2 do przeznaczenia, hełm władcy nagów (+7 do przywództwa na morzu, +2 do pola widzenia)
Po tym, jak pomogliśmy poddanym lorda Hiroshi, nie mamy już drogi odwrotu - musimy zmierzyć się z naszym niedawnym suwerenem. Siedziba dajmio mieści się w samym środku mapy (M5,6) - aby do niej dotrzeć, będziemy musieli najpierw otworzyć dwie bramy do niej prowadzące. W tym celu powinniśmy wykonać misję Bliźniacze miasta - dopiero wtedy droga stanie przed nami otworem.
Możemy przekonać wroga do poddania się... |
...lub też zająć jego twierdzę. |
Dalszą część zadania możemy wykonać dwojako - wybrać opcję siłową (pokonać lorda w bezpośredniej walce) lub też pokojową (odnaleźć smoka Shalassy - misja Kirin). Zaznaczyć trzeba, że tym razem czas działa na naszą korzyść - wróg posiada tylko jeden zamek, a my całe ich mnóstwo - jak łatwo się domyślić, szybko uzyskamy znaczną przewagę liczebną nad przeciwnikiem.
Jeżeli wybraliśmy opcję siłową, czeka nas trudna przeprawa z władcą krainy - dysponuje on wszystkimi istotami dostępnymi dla Świątyni, poza Kirinami. Podczas starcia najlepiej skupić się na szybkiej eliminacji kapłanek przeciwnika, a następnie wojsk walczących w zwarciu - otworzy nam to drogę do zwycięstwa. Triumf nad lordem Hiroshi zakończy cały scenariusz.
Zadanie główne: Ronin
Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Deklaracja niepodległości!
Cele: pokonać ronina Changbo
Nagroda: 10000 XP, połyskująca perła (+2 do obrony przed magią, +2 do punktów życia istot w armii)
Pośrodku morskich toni pojawił się wir (M5,X1) - wiedzie on do wściekłego ronina, zamieszkującego wschodnie tereny krainy. Jeżeli go pokonamy, zyskamy nie tylko wiele doświadczenia, ale i punkty reputacji i oddanego sługę.
Do ronina dostaniemy się dzięki wirowi.
| Walka z nim to praktycznie darmowy wzrost reputacji
(o cały jeden poziom!). |
Zostało jeszcze 57% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie