Umiejętności | Bohaterowie i ich rozwój | Twierdza w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Umiejętności
Bohaterowie wszystkich frakcji dysponują określonym zestawem umiejętności, których mogą się nauczyć z kolejnymi poziomami doświadczenia. Każda ze zdolności ma dość duże znaczenie dla rozgrywki, decyduje też o sposobie, w jaki będziemy prowadzić grę. Poszczególne biegłości wpływają nie tylko na statystyki bohatera i jego armii, ale również na możliwe do wykorzystania taktyki i strategie - zarówno na mapie świata, jak i podczas bitew.
Jeżeli zdecydowaliśmy się na bohatera mocy, w pierwszej kolejności powinniśmy zainwestować w czary lecznicze. Jest to wymuszone przez profil barbarzyńców: nie posiadają oni żadnych jednostek leczących, przez co rola wojskowego znachora spada na barki herosa. Szczególnie przydają się tu czary takie jak leczenie (szkoła światła) lub regeneracja (szkoła ziemi) - to dzięki nim nasze oddziały nie będą szczupleć z czasem oraz kolejnymi bitwami.
Kiedy zajmiemy się już poważniejszym rozwojem bohaterów mocy, powinniśmy zacząć od umiejętności ze sfery cnót. Tradycyjnie najważniejsze jest oświecenie - dzięki niemu będziemy zyskiwać więcej doświadczenia. Następujące po nim kroki są dość proste: charyzmatyczne przywództwo pozwoli nam szybko ładować miernik zdolności rasowej (przez częstsze ataki), natomiast wybraniec losu sprawi, że zwiększymy nasze szanse na obrażenia krytyczne. W dalszej kolejności warto zająć się takimi zdolnościami, jak defensywa i agresywność, a w zakładce "taktyka" odnaleźć zasadzkę oraz marsz bojowy. Kiedy będziemy to już mieli za sobą, przyjdzie pora na kontratak - warto jak najszybciej zdobyć wszystkie trzy jego poziomy. W ramach nieobowiązkowych eksperymentów możemy również zainwestować w odporność, niepowstrzymany atak, rozpłatanie oraz opór - wszystkie te umiejętności znacząco wzmocnią naszą armię.
Jeśli zdecydowaliśmy się na bohatera ze sfery magii, to poza oświeceniem powinniśmy skupić się na czarach leczniczych, a następnie połączyć umiejętności mocy z tymi, które znajdziemy w zakładce z magią. Szczególnie warto pokusić się tutaj o szkołę ciemności, która dysponuje szeregiem przydatnych czarów, dzięki którym z łatwością osłabimy przeciwnika, tym samym ograniczając jego potencjał. Pewną niedogodnością jest tutaj to, że szamani barbarzyńców nie mają dostępu do magii pierwotnej, przez co nie są zbyt dobrymi czarownikami. Głównie ten szkopuł sprawia, że herosi władający magią powinni skupić się przede wszystkim na umiejętnościach mocy - w swojej dziedzinie są po prostu zbyt słabi.