Oblężenia - atak | Bitwy w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Oblężenia - atak
Jeżeli to my jesteśmy agresorem, powinniśmy przede wszystkim skupić się na zniszczeniu głównej bramy zamczyska - to właśnie ona dzieli nas od zwycięstwa. Do tego celu najlepiej posłużą nam niewielkie oddziały walczące w zwarciu - powinny one jak najszybciej podejść do wrót i je zniszczyć. Kiepskim pomysłem jest natomiast posłanie do tej misji któregoś ze stworzeń elitarnych - te zwykle zajmują po cztery pola na mapie bitwy, przez co wtargnięcie do samego zamku będzie znacznie trudniejsze (nasz własny oddział zablokuje nam przejście). Niezależnie od liczby jednostek w oddziale, obrażenia zadawane bramie są zawsze takie same - warto więc posłać do niej najsłabsze stworzenia (chociaż warto zauważyć, że duże jednostki zadają wrotom dwa razy więcej obrażeń). Dobrym pomysłem jest również wysłanie na front istoty z największym morale - zwiększy to szansę na zadanie podwójnego ciosu wrażym bramom.
Nie powinniśmy raczej kierować naszej armii na boki fortecy - wojska z pewnością ugrzęzną w fosie, która dodatkowo zmniejszy ich współczynnik obrony. Wyjątkiem jest jedynie sytuacja, w której przy bramie doszło do impasu i obejście centrum bitwy jest nieuniknione - takie przypadki zdarzają się jednak bardzo rzadko, zwłaszcza, jeżeli posiadamy oddziały latające, zdolne przelecieć nad umocnieniami wroga. Jeżeli dysponujemy tego typu stworzeniami, powinniśmy zaatakować nimi strzelców i jednostki leczące - to one stanowią dla nas zasadniczy problem w każdym oblężeniu.
Na co jeszcze należy zwrócić uwagę? Przede wszystkim na umiejętności - to właśnie one potrafią przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę. Przykładowo, krzyżowiec słońca może przemieszczać się po polu bitwy mimo przeszkód, takich jak mury fortecy - warto to wykorzystać. Dodatkowym atutem może być nasz bohater - istnieje wiele zdolności zmniejszających siłę wrogich strzelców, warto również pomyśleć o kruszeniu murów przy pomocy czarów - doskonale nadają się do tego erozja oraz trzęsienie ziemi.