Plądrowanie i sabotowanie w Might & Magic Heroes VI | Surowce poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Plądrowanie i sabotowanie
Mimo istnienia stref kontroli, w dalszym ciągu możemy zaszkodzić kopalniom wroga - sabotując je lub plądrując. Obie te opcje stanowią umiejętności bohaterów, możliwe do wykupienia w zakładce moc -> królestwo.
Sabotowanie kopalni polega na całkowitym odebraniu jej mocy wytwórczych na tydzień - przeciwnik przez siedem dni nie będzie otrzymywał z zaatakowanego przez nas celu żadnych surowców. Aby dokonać sabotażu, musimy podjechać bohaterem do wyznaczonej kopalni, a następnie skorzystać z odpowiedniej umiejętności - należy przy tym pamiętać, że jej zastosowanie zabierze herosowi 100% jego punktów ruchu. Przeciwnik może naprawić zniszczony przez nas obiekt poprzez bezpośrednią interwencję swojego bohatera - ten jednak będzie musiał poświęcić cały swój ruch na operacje naprawcze w zrujnowanej kopalni.
Z doświadczenia mogę napisać, że sabotaż jest niezbyt opłacalny - wynika to z dwóch faktów. Po pierwsze, jest to umiejętność zaawansowana, a więc wymagająca doświadczonego bohatera, który z pewnością ma ciekawsze rzeczy do zrobienia. Po drugie zaś, operacja ta zabiera nam cały zasób ruchu herosa - to oznacza zaś jego całkowite wykluczenie z rozgrywki na całą turę. Gra nie jest więc warta świeczki (ani nawet kryształów), zwłaszcza, że można używać tej umiejętności tylko raz w tygodniu.
Plądrowanie to nieco bardziej bezczelna forma sabotażu - polega na przejęciu wrogich surowców z kopalni. Bohater podjeżdża do celu i poświęcając wszystkie swoje punkty ruchu, natychmiast zyskuje trzydniowy przychód z plądrowanego obiektu. Wróg przez trzy tury nie otrzymuje z naszego celu żadnych surowców. Niestety, plądrowanie również nie sprawdza się zbyt dobrze jako taktyka podboju świata - z dokładnie tych samych przyczyn, co sabotaż.