Konwertowanie w Might & Magic Heroes VI | Miasta poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Konwertowanie
Każdy fort, miasto czy siedlisko możemy skonwertować do typu preferowanego przez naszą rasę. Wystarczy zaznaczyć posiadany przez nas przybytek, by już po chwili móc cieszyć się znajomymi widokami. Przemiana fortu zawsze pochłania tyle samo surowców - 1500 złota, 5 kamienia i 5 drewna (siedlisko jest o 500 złota tańsze), natomiast koszt konwersji miasta jest zależny od stopnia jego rozbudowania. Im bardziej zaawansowany zamek, tym jego przebudowa bardziej uderzy nas po kieszeni - z drugiej strony, tego typu inwestycja zwykle szybko się zwraca i jest bardzo opłacalna.
Korzyści ze zmiany charakteru budowli są bardzo wymierne - szczególnie odczuwalne są zwłaszcza w przypadku miast. Te konwertowane są zawsze w całości - oznacza to, że przemianie ulegają wszystkie budynki nie będące budowlami specjalnymi. De facto czyni to nowozdobyte miasto klonem tych, które rozbudowywaliśmy przez wiele tur. Przykładowo, jeżeli postanowimy dokonać konwersji miasta z budowlami siódmego poziomu (rekrutującymi np. cyklopy), po przemianie będziemy nadal posiadać stosowne siedziby, ale z jednostkami typowymi dla naszej własnej frakcji (w tym przypadku byłyby to np. anioły, czarty etc.).
Dość podobnie ma się sprawa z siedliskami - te dostarczają nam niewielkiej ilości wojsk co tydzień. Oczywiście rasa wojsk jest zależna od rodzaju samego siedliska - typ Inferno będzie dostarczał nam demony, a Necropolia pozwoli nam na rekrutację nieumarłych. Charakter budowli możemy swobodnie zmieniać, tracąc na tym jedynie 1000 złota i po pięć sztuk drewna i kamienia.
Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów - gracz nie zyskuje na tym zupełnie nic. Jako, że w fortach nie są wytwarzane żadne jednostki (co najwyżej są sprowadzane z siedlisk), a sama fortyfikacja służy jedynie obronności, nie ma żadnego sensu zmieniać jej "przynależności rasowej". Nawet, jeżeli będziemy posiadać fort o stylistyce Przystani, a siedlisko będzie z frakcji Inferno, nie będziemy mieli żadnego problemu z rekrutacją piekielnych jednostek (i to nawet, jeżeli sami gramy np. barbarzyńcami).
Ważne przy konwersji jest to, że możemy zmieniać wybrany przez nas obiekt w tylko jeden, domyślny sposób - mianowicie dostosowując go do naszej wyjściowej frakcji. Oznacza to, że rozpoczynając grę Przystanią, będziemy mogli zmieniać obce miasta wyłącznie na kolejne Przystanie - nie ma innej możliwości. Warto też zauważyć, że wszystkie nie wynajęte przez nas jednostki obcego typu przepadają przy konwersji - jeżeli więc grając barbarzyńcami nie wykupimy szkieletów z Nekropolii, przy zmianie charakteru zamku będziemy musieli nieodwołalnie pożegnać się z truposzami.