Gwardzista / pretorianin w Might & Magic Heroes VI | Jednostki poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Gwardzista/pretorianin
Jednostka | Statystyki | Atrybuty | Cena |
Gwardzista
| Ochrona: kiedy jednostka stojąca obok gwardzisty dostaje obrażenia, otrzymuje ona tylko połowę ich wartości, a gwardzista jedną ósmą. Mur tarcz: ataki dystansowe zadają gwardziście tylko 75% zwykłych obrażeń. Żywa istota: tę jednostkę można wskrzeszać i leczyć, jest niewrażliwa na efekty nekromancji. | 80 złota |
Jednostka | Statystyki | Atrybuty | Cena |
Pretorianin
| Ochrona: kiedy jednostka stojąca obok gwardzisty dostaje obrażenia, otrzymuje ona tylko połowę ich wartości, a pretorianin jedną ósmą. Mur tarcz: ataki dystansowe zadają pretorianinowi tylko 75% zwykłych obrażeń. Żywa istota: tę jednostkę można wskrzeszać i leczyć, jest niewrażliwa na efekty nekromancji. Cios tarczą: kiedy pobliska sojusznicza jednostka jest atakowana, pretorianin zadaje cios atakującemu oddziałowi, o ile ten jest w jego zasięgu. | 120 złota |
Gwardziści i pretorianie to trzon wojsk Przystani. Stojący zwykle na pierwszej linii frontu, dzięki solidnym pancerzom i defensywnym umiejętnościom wprost idealnie nadają się do powstrzymywania nawały wroga. Są przy tym dość tani, co z pewnością ma spore znaczenie w pierwszych turach gry. Największą zaletą tej jednostki jest możliwość bronienia pobliskich sojuszniczych oddziałów - z tej też przyczyny najlepiej otaczać gwardzistów innymi formacjami, by otrzymywały one zmniejszone obrażenia. Znacząco wpływa to na wartość defensywną naszej armii jako całości. |