Strefy kontroli w Might & Magic Heroes VI | Surowce poradnik Might & Magic: Heroes VI
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Strefy kontroli
Cała mapa przygody została podzielona na strefy kontroli - są to swego rodzaju granice wewnętrzne w krainie Ashan. Ich obszar jest wyraźnie zaznaczony na minimapie (mały przycisk z jej prawej strony), jak i w głównym obszarze gry. Na granicach poszczególnych terenów zwykle stoją dość silne oddziały strażników - znajdują się pomiędzy swego rodzaju bramkami, sygnalizującymi przynależność danego władztwa (patrz ilustracja poniżej).
Cała filozofia ze strefami kontroli polega na tym, że wrogi bohater po wtargnięciu na nasz teren nie może na trwałe przejąć kopalni - jeżeli natomiast zajmie nasze miasto, to wraz z całą strefą jak i wszystkimi znajdującymi się w niej kopalniami. Znacząco zmienia to obraz rozgrywki, który pamiętamy z poprzednich Heroesów: "odwiedziny" na wrogim terenie bez silnej armii stały się bezcelowe.
Co ciekawe, kopalnie jak i siedliska można przejąć na określony czas. Wystarczy zająć daną budowlę i pozostawić bohatera w jej obrębie - dzięki temu wróg nie będzie mógł z niej korzystać. Niestety, kiedy tylko się ruszymy, automatycznie odzyska on swoje posiadłości.
O opcjach psucia wrogich kopalni możecie przeczytać w następnym podrozdziale.