Xin Zhao (Seneszal Demacii) w League of Legends | Bohaterowie polecani na start League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Klasa: Wojownik (Szturmowiec) Atak: Wręcz Typ obrażeń: Fizyczne Poziom trudności: Niski Obrażenia: Średnie Wytrzymałość: Średnia Kontrola tłumu: Średnia Mobilność: Średnia Preferowane role: Dżungla Kolejność umiejętności: R > W > E > Q | + Duża przeżywalność i wytrzymałość w dżungli + Proste i skuteczne Ganki + Dobre walki 1v1 + Elastyczny w doborze przedmiotów
| + Bardzo przewidywalny + Ciężko mu wrócić do gry, gdy jest do tyłu + Słaby w późnej fazie gry + Po inicjacji ciężko mu jest uciec z pola walki |
Xin Zhao, Seneszal Demacii jest bardzo popularnym bohaterem w League of Legends, w każdej lidze i dywizji. To Dżungler który słynie z niezmiernie skutecznych i wczesnych ganków oraz prostoty ich wykonania. Jego [Q] Cios Trzech Szponów i [E] Zuchwała Szarża nie wymagają żadnych umiejętności mechanicznych od gracza. Z kolei umiejętność pasywna pozwala mu na utrzymanie odpowiedniego zdrowia w trakcie podejmowania obozowisk. [R] Garda Półksiężyca to dobre narzędzie do rozbicia formacji wrogiej drużyny i zaplanowania kolejnych ruchów. Za swoją prostotę Xin Zhao płaci tym, że ciężko mu jest zaskoczyć swojego oponenta. Bardziej świadomi gracze będą przygotowani na szarżę i przekują to na swoją korzyść. Jeśli więc Seneszal Demacii da się wyłapać we wczesnych etapach gry, to stanie się on kompletnie bezużyteczny dla swojej drużyny. Grając Xin Zhao należy starać się zamknąć mecz zanim jego przewaga przestanie mieć znaczenie.
Ikona | Opis |
[Pasyw] Zdecydowanie - Co trzeci atak zadaje dodatkowe obrażenia i leczy Xin Zhao. | |
[Q] Cios Trzech Szponów - 3 kolejne zwykłe ataki Xin Zhao zadają zwiększone obrażenia, a ostatni wyrzuca przeciwnika w powietrze. | |
[W] Z Wiatru Grom - Xin Zhao tnie włócznią przed sobą, a następnie wykonuje pchnięcie i spowalnia trafionych przeciwników. | |
[E] Zuchwała Szarża - Xin Zhao szarżuje na wroga, zadając obrażenia oraz spowalniając wszystkich pobliskich wrogów. | |
[R] Garda Półksiężyca - Xin Zhao zadaje pobliskim wrogom obrażenia zależne od ich aktualnego zdrowia i odrzuca do tyłu cele, którym nie rzucił wyzwania. Xin Zhao jest niewrażliwy na obrażenia zadawane przez wrogów spoza stworzonego okręgu. |
Runy, Czary Przywoływacza, Przedmioty
Runa Kluczowa | Czary Przywoływacza | Przedmioty Startowe |
Przykładowy Zestaw Przedmiotów |
Walka w Dżungli
Xin Zhao już od pierwszych minut potrafi stanowić zagrożenie dla przeciwników w Alei. Najlepiej jest zacząć od tej strony Dżungli, na której występuje Czerwony Krzewogrzbiet. Po uzyskaniu Czerwonego Wzmocnienia nie bohatera, który ucieknie przed Seneszalem. Najlepiej podejść do oponenta zachowując swoją [E] Zuchwałą Szarżę na wypadek, gdy użyje Błysku. Runa Nawałnica Mieczy gwarantuje wykonanie wszystkich 3 ataków [Q] Ciosu Trzech Szponów, co pozwoli na podrzucenie i zabezpieczenie zabójstwa. Nie należy się również bać walki z przeciwnym Dżunglerem - umiejętność Pasywna zapewnia dostateczną ilość zdrowia na wypadek dłuższych wymian. Po uzyskaniu 6 poziomu kwestia Ganków staje się jeszcze prostsza - [R] Garda Półksiężyca odrzuca wrogów na daleką odległość od gracza. Należy wtedy pamiętać, żeby nie zaatakować przeciwnika przed użyciem tej umiejętności, inaczej pozostanie on w tym samym miejscu.
Porada - Jeśli wróg stracił Błysk, to należy nękać go do oporu. Przyniesie to bardzo dużą ilość złota oraz spowoduje ogromną frustrację wśród drużyny przeciwnej. Podwyższy to częstotliwość popełniania przez nich błędów. Należy zwrócić szczególną uwagę na bohaterów z Teleportem - często bez zastanowienia używają go zaraz po śmierci, żeby jak najszybciej dotrzeć na Aleję. Wystarczy wtedy poczekać chwilę i zebrać darmowe zabójstwo.
Walki Drużynowe
Xin Zhao nie należy do postaci, które lubią walczyć w grupie. O ile nie uzbierał on dostatecznej przewagi, to każda zła inicjacja może obrócić się w jego błyskawiczną śmierć. Najwięcej, co może zrobić, to doskoczyć wrogiego Strzelca bądź Maga, i zasypać go gradem ciosów. Później należy odepchnąć za pomocą [R] Gardy Półksiężyca każdego, kto będzie starał się przeszkodzić mu w zabiciu prowadzącego. Kluczem do wygranej jest tak naprawdę nie doprowadzenie do tego etapu gry.
Porada - W trakcie walki nie wolno zapominać o drugiej części [R], która to blokuje wszelkie obrażenia od bohaterów znajdujących się poza jej obszarem. Jest to szczególnie przydatne, gdy gracz nie ma dostępu do przeciwnego Strzelca.