Umiejętności | Ashe | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Czary Przywoływacza/Summoner Spells- opcja pierwsza
Błysk (Flash) | Uzdrowienie (Heal) | Opis |
Błysk jest obowiązkowym wyborem dla każdego ADC. Uzdrowienie ułatwi utrzymanie się na linii, a także w krytycznej sytuacji może uratować życie. Dodatkowo usuwa wszelkie efekty zmniejszające skuteczność uzdrawiania. |
Czary Przywoływacza/Summoner Spells- opcja druga
Błysk (Flash) | Oczyszczenie (Cleanse) | Opis |
Na taką kompozycję czarów warto się zdecydować, gdy przeciwnicy dysponują dużą ilością ogłuszeń, przestraszeń, spowolnień itd. Umiejętność ta jest szczególnie przydatna gdy musisz zmagać się z Threshem lub Leoną. |
Kolejność rozwoju
Zaczynamy z W ponieważ zwiększy to nasze szanse na skuteczną farmę i pozwoli trzymać przeciwników na dystans. Następnie drugi punkt można zainwestować w Q, aby w razie potrzeby móc nadążyć w pościgu za przeciwnikiem. W trakcie wczesnych ganków Q może być bardzo przydatne i często zdarzy się tak, że zmusisz przeciwnika do spalenia Flasha. Na 3 poziomie dodajemy kolejny punkt w W. Poziom 4 jest opcjonalny (E jeśli nie czujesz się bezpiecznie na linii lub W jeśli świetnie kontrolujesz przebieg rozgrywki). W pierwszej kolejności maksujemy W, następnie Q, a na samym końcu E. Oczywiście, na 6/11/16 poziomie należy pamiętać o rozwijaniu ulti.
Opis umiejętności
Lodowy Strzał
Bierna: Ataki Ashe spowalniają trafione cele o 5?/?11?/?17?/?23?/?29?/?35% na 2 sekundy, oraz sprawiają, że zadaje im dzięki temu zwiększone obrażenia. Obrażenia ataków podstawowych Ashe są zawsze krytyczne, gdy ich celem są cele spowolnione, lecz nie mogą one zostać w żaden inny sposób osiągnięte. Szansa na trafienie krytyczne zwiększa zadawane obrażenia krytyczne. |
Zaawansowane:
Umiejętność pasywna, które jest bardzo przydatna na linii. Dzięki spowolnieniu przeciwnika w trakcie ucieczki masz możliwość bezkarnego atakowania go w plecy przez co często zostanie on zmuszony do skorzystania z Flasha. Spowolnione cele otrzymują od Ashe zwiększone obrażenia.
Skupienie Tropicielki
Koszt: 50 pkt. many Ashe generuje Skupienie podczas atakowania. Po aktywowaniu, Skupienie Tropicielki zużywa wszystkie ładunki Skupienia i zwiększa prędkość ataku Ashe oraz siłę spowolnienia Lodowego Strzału na czas działania umiejętności. Jeżeli zużyto wystarczającą ilość ładunków Skupienia, jej podstawowe ataki zamienią się w grad strzał na czas trwania umiejętności. Bierne: Nakładanie efektu Lodowej Strzały generuje Skupienie na 4 sek., kumulując się do 5 razy. Aktywne: Ashe zużywa wszystkie ładunki Skupienia, aby zwiększyć prędkość ataku o 20/25/30/35/40% oraz zwiększyć efekt spowolnienia Lodowego Strzału o 20% na 4 sek. Jeżeli zużytych zostanie 5 ładunków, podstawowe ataki Ashe zamieniają się w grad 5 strzał, który zadaje 115?/?120?/?125?/?130?/?135% obrażeń fizycznych. |
Zaawansowane:
Możliwość zwiększenia szybkości ataku jest bardzo przydatne w trakcie prowadzenia wymiany z przeciwnikiem. Co więcej, przeciwnik będący pod efektem Skupienia Tropicielki jest jeszcze bardziej spowolniony przez co bardzo ciężko będzie mu trzymać Ashe na dystans. Skorzystanie z gradu strzał może być bardzo pomocne w trakcie farmienia lub przy walkach drużynowych.
Salwa
Koszt: 50 pkt. many Zasięg: 1200 Ashe wystrzeliwuje 9 strzał na obszarze w kształcie stożka. Zadają one większe obrażenia. Nakładają również efekt Lodowego Strzału. Ashe wystrzeliwuje strzały na obszar w kształcie stożka, zadając 40/50/60/70/80 (+100% obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych. |
Zaawansowane:
Umiejętność ta świetnie sprawdza się w trakcie zmagań na linii lub w czasie team fightów. Salwa zadaje spore obrażenia AoE, a do tego spowalnia trafione cele. Trzeba mieć na uwadze, że Salwa może zostać zablokowana np. przez Tanka lub Supporta, aby nie dosięgnęła celu więc wymaga odpowiedniego pozycjonowania postaci przed użyciem skilla.
Sokole Oko
Koszt: Umiejętność darmowa Zasięg: 25000 Ashe może wysłać ducha sokoła do dowolnego miejsca na mapie, w celu rozpoznania terenu. Duch Sokoła pokazuje teren podczas lotu do dowolnego miejsca na mapie. Daje wizję na 5 sekund. Ashe może przechowywać do 2 ładunków Sokolego Oka. |
Zaawansowane:
Umiejętność dzięki której możesz poczuć się choć trochę bezpieczniej na linii chociaż równie dobrze sprawdza się do rozpoznania terenu przed planowanym team fightem. Jeśli przeciwnicy zaczynają przesuwać się w Twoją stronę sprawdź pobliskie krzaki czy przypadkiem nie czai się tam wsparcie.
Zaczarowana Kryształowa Strzała
Koszt: 100 pkt. many Zasięg: 20000 Ashe wystrzeliwuje lodową strzałę w linii prostej, która może przelecieć przez całą mapę. Jeżeli trafi ona wrogiego bohatera, zada obrażenia i ogłuszy go do 3,5 sekundy, bazując na przebytym dystansie. Dodatkowo pobliskie jednostki otrzymają obrażenia i zostaną spowolnione. Ashe wystrzeliwuje lodowy pocisk, który ogłusza wrogiego bohatera, zadając mu 250/425/600 (+100% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych. Im dalej zaleci strzała, tym dłuższy będzie czas ogłuszenia - nawet do 3.5 sek. Okoliczni wrogowie doznają o połowę mniejsze obrażenia. |
Zaawansowane:
Umiejętność dzięki której możesz odmienić los starcia drużynowego! Dobrze wymierzona strzała wystrzelona z odpowiedniej odległości może ogłuszyć trafione cele nawet na 3,5 sekundy co jest wystarczającym czasem, aby sojusznicy mogli wyeliminować zestunowany cel. Kryształowa Strzała świetnie sprawdza się również do dobijania uciekającego przeciwnika lub w trakcie wymiany na linii (cel zestunowany nawet na 1-1,5 sekundy może być łatwym celem lub czas ten może przydać się Supportowi do podjęcia odpowiedniego działania).