Buildy i porady | Ahri | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Rozdział zawiera kolejność rozwoju umiejętności, buildy przedmiotów, run oraz specjalizacji, a także porady dotyczące grania Ahri i przeciwko niej.
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: Średni Mobilność: Wysoka CC: Średnie Obrażenia: Wysokie Wytrzymałość: Niska Tryb obrażeń: AP Preferowane role: Carry (środek) | + Spora mobilność dzięki Q i R + Bardzo łatwe unikanie ganków + Dobry poke + Duży zasięg zaklęć + Łatwość farmienia | - Dwie podstawowe umiejętności to skillshoty - Mała wytrzymałość - Problemy z maną na początku gry |
Ahri to AP asasyn, który dobrze sprawdza się zarówno w błyskawicznym eliminowaniu pojedynczego celu, jak i obijaniu przeciwników z dużej odległości. Z jednej strony jest dobra dla początkujących dzięki dużej mobilności z R, które daje jej aż trzy przeskoki, ale z drugiej strony, żeby być efektywnym trzeba świetnie znać jej skillshoty i bardzo dobrze nimi trafiać.
Q to kulka energii, która leci do przodu, a następnie wraca do naszego bohatera (podczas powrotu zadaje dodatkowe obrażenia). Dobrze sprawdza się zarówno do harassowania, jak i szybkiego czyszczenia minionów. W zadaje drobne obrażenia pobliskim wrogom, a E pozwala oczarować trafiony cel. Nasze CC ma jednak trochę opóźnioną animację, więc nie jest łatwo nim trafić. Podstawowe combo to R->E->Q>W>R->R lub bardziej bezpieczne E->Q->R->W->R->R.
Specjalizacje
Runy
Ikona | Opis |
3x Większa Esencja Obrażeń od Ataku | |
| 9x Większy Znak Obrażeń od Ataku |
| 9x Większa Pieczęć Pancerza |
9x Większy Glif Skalowania Odporności na Magię |
Czary przywoływacza
Błysk/Flash | Podpalenie/Ignite |
Rozwój umiejętności
Przedmioty
Zestaw początkowy
Pierścień Dorana | Mikstura Zdrowia x2 | Strażniczy Totem (Talizman) |
Standardowy zestaw przedmiotów dla maga. Ahri nie potrzebuje za bardzo odnawialnej mikstury, gdyż wystarczająco leczy się ze swojego pasywa.
Zestaw środkowy
Morellonomicon | Obuwie Maga | Strażniczy Totem (Talizman) |
Pierwszy przedmiot jaki powinniśmy zbudować to Morellonomicon. Składa się na niego Zaginiony Rozdział, który jest jednym z najlepszych przedmiotów podczas gry na linii (regeneruj manę co poziom). Potem inwestujemy w Obuwie Maga, dzięki któremu jeszcze bardziej zwiększymy mobilność Ahri oraz jej obrażenia.
Zestaw końcowy
Morellonomicon | Obuwie Maga | Echo Luden | Udręka Liandry'ego | Zabójczy Kapelusz Rabadona | Kostur Pustki | Soczewka Wyroczni |
Klasyczny zestaw dla magicznego zabójcy. Inwestujemy jak najwięcej w AP oraz przebicie odporności. W przypadku gdy przeciwna drużyna ma duże CC lub zabójcę pokroju Zeda warto zamienić Zabójczy Kapelusz na Klepsydrę Zhonyi. Jest to tez doby przedmiot, gdy gramy na linii na przeciwnika pod AD.
Sposób gry
Early game
- Na początkowych poziomach Ahri powinna skupić się przede wszystkim na farmie i obijaniu przeciwnika za pomocą Q.
- W oraz E warto użyć dopiero w momencie gdy wróg ma pół życia i jest szansa go zabić. W przeciwnym wypadku nieudane combo będzie kosztować nas niemal całą manę, a co za tym idzie może skończyć się przegraniem linii.
- Do 6 poziomu E jest naszym jedynym ratunkiem przed gankiem, dlatego nie warto go marnować. Podczas ganków nie można też zapomnieć o użyciu Q, żeby przyspieszyć naszą postać.
- Staraj się dobrze śledzić pasyw Ahri. Nawet drobny heal może zadecydować o wygraniu pojedynku 1 na 1.
Mid game
- Dzięki dodatkowemu przyspieszeniu z Q oraz mobilności z R, Ahri powinna bardzo często odwiedzać dwie pozostałe linie. Można w ten sposób zdobyć łatwe zabójstwa, gdyż nasz przeciwnik na linii rzadko będzie równie szybki jak my.
- Przed teamfightem staraj się jak najmocniej obić przeciwników z Q, a podczas starcia próbuj oflankować wrogów i błyskawicznie wyeliminować przeciwnego carry swoim zabójczym zestawem zdolności (R->E->Q>W>R->R lub bardziej bezpieczne E->Q->R->W->R->R). Choć R i W Ahri mają dość mały zasięg, to przez większość walki staraj się trzymać na dystans. Lepiej nie zadać kilku dodatkowych obrażeń, niż dać się zabić (Ahri ma bardzo małą wytrzymałość).
- Podczas ścigania celu nie używaj za szybko swojego E. Przeciwnik może go uniknąć za pomocą błysku/flasha. Najlepiej zmusić do tego pierwszym skokiem z R, a potem dogonić dwoma pozostałymi i wtedy dopiero oczarować.
Late game
Na tym etapie gry możesz przydać się na kilka różnych sposobów.
- E trafione w osłabionego tanka może umożliwić jego szybką eliminację i dobre zainicjowanie walki.
- Ahri dobrze sprawdza się też czyszczeniu fal wrogów i harassowaniu przeciwników. Jest też dość bezpiecznym splitpusherem.
- Jej najważniejszym zadaniem podczas starć drużynowych powinna być błyskawiczna eliminacja przeciwnego carry. Dzięki R może flankować z różnych kierunków oraz błyskawicznie uciec z miejsca zbrodni. Bądź kreatywny i dobrze planuj swoje pozycjonowanie przed przewidywanym starciem.
Jak grać przeciwko Ahri?
- Na linii staraj się przede wszystkim unikać powracającego Q, które zadaje dodatkowe obrażenia.
- Jeśli masz szybki przeskok dobrym pomysłem może być wymuszenie na Ahri użycia jej E (np. wychodząc zza minionów i udając łatwy cel). Bardzo prawdopodobne, że użyje go razem z Q, więc jeśli unikniesz CC swoim przeskokiem Ahri straci bardzo dużo many nic ci nie robiąc.
- Jeśli nie chcesz ryzykować, staraj się cały czas stać za minionami. Co prawda Q Ahri przez nie przelatuje, ale E już nie.
- Co prawda Ahri ma trzy przeskoki na swoim R, ale ze względu na jej nikłą wytrzymałość jedno dobrze trafione CC powinno wystarczyć, żeby ją zabić.
- Podczas ucieczki przed Ahri zawsze czekaj z użyciem błysku/flasha na jej E (różowe serduszko). Jeśli użyjesz go wcześniej, to Ahri prawdopodobnie dogoni cię z R i wtedy dopiero oczaruje.