Umiejętności | Lucian | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells
Bariera (Barrier) | Błysk (Flash) | Opis |
Najbardziej standardowy zestaw umiejętności przywoływacza dla ADC. Błysk ma szerokie zastosowanie zarówno ofensywne jak i defensywne. Bariera natomiast czasami pozwoli ci wyjść żywo z sytuacji potencjalnie śmiertelnych. Można ją też wykorzystać do próby prowokacji żądnego krwi przeciwnika. |
Oczyszczenie (Cleanse) | Błysk (Flash) | Opis |
Ta kombinacja umiejętności przywoływacza przeznaczona jest na sytuacje, gdy przeciwna drużyna ma bardzo dużo CC, wobec których Oczyszczenie jest w stanie dać ci więcej niż Bariera. Uwaga: Oczyszczenie nie przerywa działania przygwożdżeń takich jak Bezkresna Niewola Warwicka czy Uścisk Piekieł Malzahara. |
Kolejność rozwoju
Miotacz Światła/Lightslinger
| Za każdym razem, gdy Lucian użyje umiejętności, jego następny atak będzie podwójny. |
To właśnie umiejętność pasywna sprawia, że Lucian jest taki skuteczny w wymianie ciosów we wczesnej fazie gry. Po każdej użytej umiejętności strzela on dwa razy, co oznacza, że przy starciu jesteś w stanie przy szybkiej rotacji Q + dwa strzały + W + dwa strzały + E (+ ewentualnie kolejne dwa strzały w zależności czy Bezwzględny Pościg został użyty do skrócenia czy zwiększenia dystansu między tobą i przeciwnikiem) jeżeli nie zabić, to przynajmniej zmusić przeciwnika do odwrotu.
Przebijające Światło/Piercing Light
| Strzela promieniem przebijającego światła przez wybraną jednostkę, zadając wrogom w linii 80/110/140/170/200 (60/75/90/105/120% premii do obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych. Zadaje 75% obrażeń stworom. |
Przebijające Światło jest twoim podstawowym narzędziem gry agresywnej, na nim opierać się będą twoje zaczepki i wymiany ciosów na linii. Staraj się również używać go do dobijania stworów , które są poza zasięgiem twojego podstawowego ataku, jak również drażnić przeciwnika darmową zaczepką. Rozwiń go jako pierwszy.
Płomienny Wybuch/Ardent Blaze
| Wystrzeliwuje pocisk, który po trafieniu we wroga lub osiągnięciu maksymalnego zasięgu wybucha. Eksplozja zadaje 60/100/140/180/220 (+90% Moc umiejętności)(+60% dodatkowe obrażenia od ataku) pkt. obrażeń magicznych i oznacza przeciwników na 6 sekundy.Trafienie w oznaczone cele zwiększa prędkość ruchu Luciana o 40 pkt. na 2 sekundy. |
Płomienny Wybuch jest twoją drugą umiejętnością zadającą obrażenia. We wczesnej fazie gry będziesz jej używał tylko po to, żeby odpalić Miotacza Światła, lecz gdy zaczniesz rozwijać tą umiejętność jej potencjalne obrażenia się zwiększą. Warto też użyć Wybuchu podczas odwrotu, ponieważ odwrócenie się, użycie umiejętności i oddanie podstawowego ataku może zadecydować o tym, czy wyjdziesz z sytuacji cało.
Bezwzględny Pościg/Relentless Pursuit
| Podbiega na krótki dystans i usuwa efekty spowolnienia. Jeśli Lucian zabije wroga podczas Rzezi, zeruje się czas odnowienia Bezwzględnego Pościgu. |
Bezwzględnego Pościgu najczęściej będziesz używał do skrócenia bądź zwiększenia dystansu między tobą i przeciwnikiem, unikania skillshotów i korygowania twojego położenia podczas Rzezi. Pamiętaj, że możesz nim przeskoczyć przez przeszkody takie jak drzewa w dżungli, uskoki terenu, czy nawet ścianę powstałą w wyniku Krystalizacji Anivii. Możesz w ten sposób łatwo zdezorientować wroga w teamfighcie czy uciec w bezpieczne miejsce, jeśli czujesz się zagrożony. Pamiętaj również o możliwości pozbycia się niewygodnych spowolnień ruchu, między innymi tych najbardziej dokuczliwych jak:
- Uwiąd Nasusa,
- Prześmiewczy Okrzyk Tryndamere'a,
- Pudło Thresha(Uwaga: Jeżeli zdetonujesz ścianę Pudła w trakcie Bezwzględnego Pościgu spowolnienie ruchu nie zostanie znegowane!),
Przykładowe zastosowanie:
Nami i Thresh, chcąc wykorzystać sytuację dwóch na jednego, postanawiają wkroczyć do akcji i zaatakować Luciana zaczynając od Wodnego Więzienia. On jednak z łatwością unika umiejętności swoim Bezwzględnym Pościgiem, pozostawiając Nami w bardzo niewygodnym położeniu, które ostatecznie kończy się zabójstwem dla Luciana i pozostawieniem Thresha z pustymi rękami.
Rzeź/The Culling
| Lucian porusza się i strzela w jednym kierunku przez 3 sek. Strzały trafiają pierwszego wroga na swej drodze i zadają po 40/50/60 (+10% Moc umiejętności) (+25% dodatkowe obrażenia od ataku) pkt. obrażeń fizycznych. Ilość strzałów zależy od prędkości ataku. Rzeź zadaje 400% obrażeń stworom.W trakcie Rzeźi Lucian może użyć Bezwzględnego Pościgu. Aby przerwać umiejętność, użyj Rzeźi ponownie. |
Wśród graczy LoLa krąży błędna opinia, że Rzeź jest jednym ze słabszych ulti w grze. Przypomina w wielu aspektach Czas na Ostrzał Miss Fortune, jednak Rzeź pozostawia Lucianowi ograniczoną (ale wciąż wyższą niż Miss) mobilność. Ponadto Rzeź ma dużo mniejszy czas odnowienia niż Czas na Ostrzał, dzięki czemu możesz sobie pozwolić na ewentualne wyczyszczenie fali stworów, jeżeli zagraża ona twojej wieży. Minusem jest jednak fakt, że po użyciu umiejętności kierunek ostrzału zostaje zablokowany, co może utrudnić dobicie przeciwnika jeżeli ten bardzo upiera się, by nie przyjmować pocisków osobiście. Mimo tego pamiętaj, że w trakcie prowadzenia Rzezi możesz używać umiejętności jak Bezwzględny Pościg czy Błysk, które pomogą Ci ustabilizować ostrzał. Fakt, że cooldown Pościgu jest resetowany po zabiciu przeciwnika w wielu sytuacjach jest niesamowicie przydatny, jednak ciężko o to, aby ostatni cios przed zabójstwem zadała akurat twoja Rzeź. Wciąż, jeżeli uda ci się trafić każdy pojedynczy pocisk w przeciwnika to nawet najtwardszy obrońca boleśnie odczuje twój ostrzał.
Na pierwszym obrazku widać, że Udyr miał ponad połowę życia, zanim Lucian użył Rzezi. Podczas ucieczki jednak Udyr użył Ducha i zaczął zostawiać Luciana z tyłu, przez co pociski przestały trafiać, jak widać na drugim obrazku. Jednak szybkie użycie Bezwzględnego Pościgu pozwala mu doścignąć szamana, którego dobicie po skończeniu Rzezi zostało jedynie kwestią jednego podstawowego ataku.