Czary Przywoływacza/Summoner Spells | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Błysk/Flash | Flash jest używany praktycznie na każdej postaci, podczas pościgu, czy w czasie ucieczki nie raz nas uratuję. Niekiedy przyda nam się do rozpoczęcia walk, innym razem do kradzieży Smoka/Barona. Powinniśmy go brać praktycznie w 95% wypadków. | |
Podpalenie/Ignite | Podpalenie, drugi z najczęściej branych umiejętności ma bardziej ofensywne zastosowania, zadaje niezłą ilość obrażeń jednocześnie redukując o połowę efekty leczenia u przeciwników przez kolejne 5 sekund po użyciu. | |
Przyśpieszenie/Ghost | Najczęściej używany przez postacie wymagające dużej mobilności w walkach drużynowych. Warto uważać aby nie zastępować nim Błysku, gdy w drużynie przeciwnej są postacie z umiejętnościami blokującymi nam drogę (Jarvan IV, Anivia, Trundle), wówczas spore przyśpieszenia jakie dostajemy może okazać się bezwartościowe. | |
Wyczerpanie/Exhoust | Bardzo sytuacyjny Czar Przywoływacza, polecam go brać, gdy gramy na postacie zadające większość swych obrażeń z autoataków lub przeciwko assassynom takim jak Zed. | |
Teleportacja/Teleport | Po zmianach w patchu 4.5 jest to jeden z najlepszych czarów na górną linię. Dzięki zmniejszonemu czasowi odnowienia w przypadku użycia go na wieży, możemy dużo częściej wracać do bazy na zakupy, a tym samym wykorzystywać zakupione przedmioty w walce z naszym przeciwnikiem na linii. Dodatkowo teleportacja umożliwia szybkie dołączenie do reszty drużyny w przypadku rozpoczęcia większego starcia, co ułatwia split pushowanie. Dobrym pomysłem jest również uczestniczenie w 1 lvlowych starciach. Po ich zakończeniu możemy błyskawicznie wrócić na nasza linię używając właśnie teleportacji. | |
Uzdrowienie/Heal | Dobra umiejętność defensywna, która sprawdza się dobrze zarówno w starciach 1v1, jak i walkach drużynowych. Należy jednak pamiętać, żeby nie przesadzać z ilością Uzdrowień w drużynie, bo każdy kolejny Heal użyty w krótkim okresie czasu jest mniej skuteczny. |