Synergia na linii | Blitzcrank | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Sojusznik | Ikona | Synergia | Opis |
Ashe | Średnia | Siła tej drużyny leży w grze po 6 poziomie doświadczenia, gdy oboje macie swoje ultimate. W tym momencie, wasz wachlarz umiejętności pozwoli na unieruchomienie celu na tak długi czas, że nikt nie będzie w stanie uciec. Jeśli masz problemy ze złapaniem wroga Rakietowym Chwytem, Ashe może ci to ułatwić, trafiając go najpierw swoim ultimate, by go ogłuszyć. Przed 6 poziomem niestety ta drużyna jest dużo słabsza, z tego tez powodu powinniście grać do tego momentu dość defensywnie. Pozwól Ashe na spokojne farmienie i nękanie wrogów i angażuj się do walki w razie konieczności. | |
Caitlyn | Wysoka | Caitlyn i Blitzcrank świetnie współpracują. Morderczy zasięg i obrażenia Caitlyn pozwalają nękać wroga z dużej odległości, nie wystawiając się na zagrożenie, nawet jeśli wrog chowa się za minionami a w wypadku, gdy ten zechce odpłacić się Caitlyn i wychyli się zza osłony, możesz w prosty sposób go do siebie przyciągnąć, by dokończyć dzieła swojego ADC | |
Corki | Średnia | Corki jest w stanie zadawać duże obrażenia, w dodatku jest bardzo mobilny. Jednak ponownie jego problemem jest mana - kilka nieudanych starć, w których nie uda się wam zabić przeciwnika a Corki straci tylko manę może kosztować was przegranie linii - Corki nie zadaje tak dużych obrażeń bez swoich umiejetności. | |
Draven | Wysoka | Wasza rozgrywka powinna być bardzo agresywna, by do granic możliwości wykorzystać bardzo silny early game Dravena. Od drugiego poziomu jesteście w stanie wygrać każde starcie, przez co powinniście cały czas dążyć do potyczek z wrogiem. | |
Ezreal | Wysoka | Ezreal, dzięki swojej mobilności z Magicznego Przejścia i obrażeniom doskonale uzupełnia się z Blitzcrankiem. Jest w stanie spokojnie farmić i jednocześnie nękać wroga, nie wystawiając się za bardzo na zagrożenie. W wypadku, gdy uda ci się kogoś złapać Rakietowym Chwytem, jest w stanie on szybko do ciebie doskoczyć, by pomóc ci w walce. | |
Graves | Wysoka | Graves posiada duży burst, co w połączeniu z twoim często skończy się starciem wroga na proch w ułamku sekundy. Jest on też odporniejszy niż większość ADC, więc możecie grać bardzo agresywnie, bez większego ryzyka, że coś pójdzie nie tak. | |
Jinx | Wysoka | Jinx, nie licząc swojego słabego early game, ma bardzo dobrą synergię z Blitzcrankiem. Dzięki temu, że wróg skupi swą uwagę na Blitzcranku, Jinx będzie w stanie bezpiecznie zestackować premię ze Zmienianka! i zadawać duże obrażenia - a w trudnych sytuacjach może zmienić swoją broń na wyrzutnie rakiet i atakować z większego dystansu. Jej Bzzzzyt! i Ogniste Gryzaki świetnie współgrają z umiejętnościami Blitzcranka - jeśli Jinx trafi nimi przeciwnika, może znacznie ułatwić Blitzcrankowi trafienie Rakietowym Chwytem. Najlepszym wyjściem jest poczekać, aż Jinx osiągnie 4 poziom (by miała komplet umiejętności i 2 punkty w Q) lub do momentu, aż oboje osiągniecie 6 poziom i będziecie mieć swoje ultimate - w takiej sytuacji szansa tego, że przeciwnik przeżyje waszą kombinację, jest znikoma. | |
Kog'Maw | Niska | Kog'Maw pasuje bardziej do spokojnej rozgrywki, u boku np. Soraki, która będzie go leczyć i wracać mu manę, pozwalając na spokojną farmę. Powinniście się raczej skupić na grze defensywnej, pozwalając farmić twojemu ADC a do walki angażować się tylko w ostateczności, bądź w sytuacji, gdy wróg popełni jakiś błąd lub któryś z waszych sojuszników przyjdzie wam z pomocą. | |
Miss Fortune | Wysoka | Miss Fortune doskonale sprawdza się w kombinacji z Blitzcrankiem. Dzięki twojemu CC, bardzo łatwo jest ustawić sie jej w dobrej pozycji by użyc swojego ultimate'a, zadając olbrzymie obrażenia wrogowi, który nie może uciec. Jej Dwustrzał pozwala jej nękać wroga chowającego się za minionami a w wypadku, gdy ten się z za nich wyłoni, będziesz miał bardzo dobrą okazję, by przyciągnąć go do siebie za pomocą Rakietowego Chwytu. Powinniście raczej skupić się na ciągłym nękaniu wroga, niż na angażowaniu się w pełne starcie. | |
Quinn | Niska | Quinn mimo swoich dużych obrażeń i mobilności, posiada niestety krótki zasięg ataku, więc w razie potyczki wystawia się na ogień nieprzyjaciela. Zalecanym byłoby wybrać innego ADC, a jeśli grasz już razem z Quinn to skupcie się na grze defensywnej, pozwalając Quinn farmić. | |
Sivir | Wysoka | Sivir , pomimo jej braków w mobilności, dobrze współpracuje z Blitzcrankiem. Dzięki swojemu Ostrzu-Bumerangu jest w stanie zadawać obrażenia z dużej odległości, nawet wrogom którzy chowają się za minionami. Dodatkowo, jej Tarcza Magii w razie starcia pochłonie część obrażeń lub zniweluje działanie wrogiego CC a jej ultimate, prócz zwiększenia waszej skuteczności w walce, pozwala na skuteczną ucieczkę, w razie gdyby coś poszło nie tak. Niech Sivir skupi się na farmieniu i nękaniu wrogów a ty staraj się łapać ich Rakietowym Chwytem w momencie, gdy wychylą się zza linii minionów. | |
Tristana | Wysoka | Tristana jest dość słaba na wczesnym etapie gry, lecz jej największym atutem jest jej mobilność. Może ona bez problemu doskoczyć do przeciwnika, wykończyć go i uciec, minimalizując ryzyko odwetu. Na 6 poziomie Tristana zyskuje duży burst, co w połączeniu z twoim pozwoli wam bardzo łatwo rozprawić się z większością wrogów. Nawet w sytuacji, gdy coś pójdzie nie tak, jest ona w stanie bardzo łatwo ulotnić się z walki. | |
Twitch | Średnia | Twitch ma bardzo mocny early game, pozwalający zadawać mu duże obrażenia. Dzięki zdolności zniknięcia na parę sekund jest w stanie ulotnić się z walki, gdy coś pójdzie nie tak, bądź po prostu wprowadzić trochę zamieszania, gdy wróg będzie chciał skupić na nim swoją uwagę. Jeśli szybko zdobędziecie parę zabójstw to ta linia będzie nie do pokonania - jednak jeśli kilka starć pójdzie nie po waszej myśli i to wróg zdobędzie przewagę, bardzo ciężko będzie wam ją odrobić. Grajcie agresywnie, ustawiając się tak, by wróg skupiał uwagę na tobie, podczas gdy Twitch bezpiecznie będzie ich atakował. | |
Varus | Wysoka | Pozwól Varusowi na spokojne farmienie i nękanie wrogów za pomocą jego Przebijającej Strzały i w momencie, gdy wróg będzie wyczerpany przystąpcie do ataku, by go wykończyć. Na 6 poziomie dzięki twoim umiejętnościom i ultimate Varusa będziecie dysponować wystarczającymi obrażeniami i ilością CC do spokojnego angażowania się do walki, jeśli tylko wróg nie uzyskał nad wami przewagi. | |
Vayne | Wysoka | Vayne i Blitzcrank stanowią mordercze połączenie. Jej mobilność pozwala jej z łatwością unikać wrogich ataków i nadążyć za twoją inicjacją. Z uwagi na fakt, że Vayne na wczesnym etapie gry jest dość słaba, powinniście skupić się raczej na defensywnej grze, pozwalając farmić twojemu ADC. W momencie uzyskania 6 poziomu doświadczenia i pod warunkiem, że wróg nie ma nad wami przewagi, nie ma możliwości, byście przegrali jakiekolwiek starcie, gdyż wasze obrażenia są w tym momencie bardzo duże a Vayne, dzięki swojemu ultimate, jest praktycznie nie do namierzenia przez wroga. |