Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sposób gry | Leona | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 12 lipca 2019

Early game

Początek gry Leoną nie różni się wiele od rozgrywki innymi supportami - towarzyszysz swojemu ADC, zbierając doświadczenie i starając się, by nie był nękany. Na tym etapie gry skupiasz się w głównej mierze na tym, by wywalczyć przewagę dla swojego ADC, nie dać się zepchnąc z alejki i utrzymać wizję od strony rzeki, by zapobiec potencjalnemu gankowi. W miarę możliwości powinieneś także czyścić wrogie totemy i wardować smoka.

W momencie, gdy Leona wskakuje na 3 poziom doświadczenia i ma po jednym punkcie w każdej umiejętności (po za R, rzecz jasna) zaczyna się właściwa rozgrywka. W tym momencie powinieneś skupić się na tym, by znaleźć okazje do tego, by doskoczyć do przeciwnika. Na tym etapie podstawowa sekwencja umiejętności Leony powinna wyglądać tak:

uruchamiasz Zaćmienie (W), potem używasz Ostrza Zenitu (E), starając się doskoczyć do przeciwnika i kończysz Pawężą Blasku (Q). Jeśli nie uda ci się doskoczyć do wroga, powtarzasz cały proces przy najbliższej okazji. Najbardziej optymalnym byłoby, gdybyś między każdym użyciem umiejętności na wrogu zostawił małe okno czasu na to, by twój ADC zdołał go uderzyć, wysadzając ładunek Słonecznego Blasku. Niestety, nie zawsze jest to możliwe.

By zwiększyć szansę "skoczenia" na przeciwnika możesz schować się w krzakach, by wróg nie był w stanie przewidzieć w którym momencie zaatakujesz. Jeśli nie jesteś pewien, czy dacie radę wygrać starcie 2 na 2 lub jesteście w tyle, to staraj się grać defensywnie, niszczyć wrogie wardy i czekać na pomoc junglera.

Mid Game

Early game kończy się w momencie gdy zaczynają padać pierwsze wierze i wrogowie zaczynają kręcić się po całej mapie. Na tym etapie prócz utrzymania wizji na naszej alejce musisz zacząć interesować się Smokiem, więc najlepszym wyjściem byłoby cały czas ustawiać Totemy Wizji blisko niego, by jednocześnie niszczyć wrogie totemy. Na tym etapie powinieneś już mieć Kamień Widzenia, więc wardowanie nie powinno być wielkim problemem.

W momencie, gdy Leona wskoczy na 6 poziom jej combo staje się jeszcze bardziej mordercze. Dzięki olbrzymiemu zasięgowi jej ultimate'a, możesz złapać i srogo ukarać nieuważnego przeciwnika. Jeśli uda ci się trafić pełnym combo we wroga i ADC zdoła za tobą nadążyć to prawie na pewno zakończy się to zabójstwem na waszą korzyść.

Sekwencja umiejętności w czasie angażowania się do walki jest taka sama jak powyżej, z tą różnicą, że swój atak możesz rozpocząć od użycia ultimate'a, by łatwiej ci było doskoczyć do wroga lub już po doskoczeniu do niego, by zadać dodatkowe obrażenia i przytrzymać go dłużej w miejscu.

Jeśli masz odpowiednią ilość złota zawsze staraj się nosić ze sobą Totemy Wizji lub Eliksir Wyroczni (łącznie z dodatkowymi Totemami Widzenia, nawet po zakupie Kamienia Widzenia - zawsze mogą się przydać) by niszczyć wrogie wardy i uniemożliwić mu utrzymanie wizji. Dezinformacja w przeciwnej drużynie to twój największy sprzymierzeniec, który może zmienić losy każdej gry!

Staraj się być cały czas ze swoim ADC, by móc go bronić i zyskiwać cenne doświadczenie, ale nie wahaj się iść z pomocą, jeśli niedaleko toczy się walka a twoja pomoc może przechylić szalę zwycięstwa. Pamiętaj, by schodząc z alejki, zasygnalizować to swojemu ADC, by oszczędzić sobie głupich sytuacji.

Late Game

Na tym etapie gry twoje zadanie wiele się nie różni. Dalej powinieneś skupić się na utrzymaniu wizji na smoku i dodatkowo na baronie, oraz starać się, by wróg tej wizji nie posiadał. O ile ktoś nie split pushuje to drużyna powinna trzymać się razem.

Twoim zadaniem w dalszym ciągu jest ochrona twojego ADC (i w razie możliwości APC) i bycie jak najbardziej upierdliwym dla wrogiej drużyny jak to jest tylko możliwe. Jako że prawdopodobnie jesteś tankiem i/lub inicjatorem team fightów w twojej drużynie to panuje tu prosta zasada - do walki wchodzisz jako pierwszy, wychodzisz z niej jako ostatni. Tak długo jak powstrzymasz wroga od zabicia twojego ADC bądź APC, nawet kosztem własnego życia, to wykonałeś swoje zadanie.

Nigdy nie goń wrogiego przeciwnika z niskim stanem życia, jeśli nie masz pewności że twój ADC / APC jest bezpieczny! Lepiej dać uciec jednemu wrogowi niż stracić połowę własnej drużyny bo ktoś przekradł się na tyły a ty akurat goniłeś jakiegoś niedobitka, który nie stanowił już zagrożenia.

W czasie team fightów powinieneś cały czas przebywać między wrogami, by oznaczać ich ładunkami Słonecznego Blasku, umożliwiając zadawanie dodatkowych obrażeń przez twoich sojuszników, lecz nie powinieneś spuszczać z oka swojego ADC, który z pewnością będzie przyciągał uwagę wrogów.