Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sposób gry | Yasuo | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Jak grać Yasuo:

  • Umiejętności Yasuo doskonale nadają się do nękania wroga - Nawałnica Stali doskonale sprawdza się do zadawania obrażeń (szczególnie 3 ładunek, wystrzeliwujący tornado), a jego tarcza z pasywki i Ściana Wichru pozwalają uniknąć kontrataku wroga;
  • Z uwagi na to, że Yasuo jest bohaterem walczącym w zwarciu, a większość z twoich przeciwników na linii będzie walczyła na dystans, możesz mieć pewne problemy z last hitowaniem - jeśli tak się stanie, pozwól minionom wroga dojść pod twoją wieżę i tam spokojnie dobijaj stwory. Nie powinieneś mieć z tym problemów, z uwagi na możliwość wykorzystania Nawałnicy Stali w charakterze dodatkowego ataku - nie zapomnij wezwać junglera, by zgankował twoją linię;
  • Yasuo nie potrzebuje żadnego surowca do używania swoich umiejętności - wykorzystaj to i używaj ich jak najczęściej. Zmuś przeciwnika do używania swoich umiejętności (np. do last hitowania), przez co zapas jego many/energii się wyczerpie, utrudniając mu pobyt na alejce;
  • Gdy zbudujesz Kosę Statikka, przejdź do ofensywy - ten przedmiot gigantycznie zwiększa zadawane przez ciebie obrażenia, czego wróg z pewnością nie będzie się spodziewał!
  • Bądź cały czas w ruchu - tarcza z pasywki ładuje się tylko wtedy, gdy się poruszasz, więc stojąc w miejscu marnujesz w pewnym sensie potencjał swojej postaci. Dodatkowo, pozostając w ruchu, znacznie utrudniasz przeciwnikowi nękanie cię;
  • Jeśli ktoś w twojej drużynie ma jakąś umiejętność wybijającą wroga w powietrze, twoja skuteczność znacznie wzrośnie - jeśli tak nie jest, rozważ zamianę Yasuo na jakiegoś innego bohatera.

Early Game

Early game Yasuo powinno być przede wszystkim nastawione na last hitowanie i sporadyczne harassowanie wroga, metodą hit & run. Wykorzystaj miniony wroga, by naładować ładunki Nawałnicy Stali i przeskocz pomiędzy kilkoma z nich za pomocą Zamaszystego Cięcia, by zwiększyć obrażenia tej umiejętności, a następnie postaraj sie zaatakować wroga. Jeśli nie możesz trafić go tornadem wystrzelonym z Nawałnicy Stali, doskocz do niego za pomocą Zamaszystego Cięcia i uderz swoim Q dolatując do wroga - powinno to zadać sporo obrażeń. Po wszystkim wykorzystaj Zamaszyste Cięcie na minionie wroga, by cofnąć się w stronę wieży. Yasuo jest dość słaby w early game, więc staraj się skupić na farmieniu złota.

Mid Game

Mid game to idealny czas dla Yasuo - powinieneś mieć już swoją Kosę Statikka, Nagolenniki Berserkera i być w drodze do budowania Ostrza Nieskończoności. Dzięki dwóm wspomnianym przedmiotom, twoje obrażenia powinny znacznie wzrosnąć - zarówno dzięki szybkości ataku, jak i szansie na trafienie krytyczne (i pasywnej statystyce na Kosie Statikka). Dodatkowo, zwiększona szybkość ataków skróci znacznie czas odnowienia na twojej Nawałnicy Stali.

Skup się na farmieniu, lecz staraj się więcej nękać wroga - nawet jedno pojedyncze cięcie za pomocą Q (doładowane błyskawicą z Kosy Statikka i być może trafieniem krytycznym) powinno "ugryźć" trochę życia wrogowi. Postaraj się zmiękczyć cel, a gdy ten będzie miał ok. 50% punktów życia, postaraj się trafić go tornadem z Nawałnicy Stali. Jeśli ci się to uda, aktywuj swoje ultimate, wykorzystaj czar Podpalenie (Ignite) i dokończ uciekającego wroga zwykłymi atakami i resztą twoich umiejętności. Jeśli nawet nie uda ci się zabić wroga, to z pewnością spali on swoje umiejętności i czary przywoływacza, by się uratować. Nic straconego! Twój ultimate wróci dużo szybciej jak jego umiejętności - powtórz całą czynność, a zyskasz zabójstwo.

Używając swojego ultimate'a pamiętaj tylko, by nie wbić się nim pod wrogą wieżę - jeśli wróg dysponuje jakąś formą CC, a w pobliżu nie ma wrogiego miniona, na którego możesz przeskoczyć, może się to skończyć twoją śmiercią. Pamiętaj też, że na tym etapie gry niektóre wieże z pewnością padły i wrogowie mogą kręcić się po mapie - nie daj się nikomu zaskoczyć i warduj krzaki na rzece.

Late Game

Late game jest momentem, w którym każdy ADC zaczyna błyszczeć - Yasuo nie tylko nie jest wyjątkiem, lecz jest tutaj szczególnym przypadkiem. Powodem tego jest jego umiejętność pasywna, która podwaja szansę na trafienie krytyczne - w late game, z dwoma tylko przedmiotami (Ostrze Nieskończoności i Kosa Statikka) będziesz miał 90% szansy na trafienie krytyczne (z kilkoma runami do szansy na krytyka dojdziesz do 100%), a obrażenia z proponowanego w tym poradniku builda pozwolą ci niszczyć większość celów zanim te w ogóle zdążą zareagować.

Yasuo potrafi zadawać gigantyczne obrażenia, lecz jest tak samo zagrożony "wyparowaniem" w sekundę jak każdy inny ADC w grze - buduje on praktycznie same przedmioty zwiększające obrażenia, nie mając prawie w ogóle wytrzymałości. Pozwoli ci to mielić większość bohaterów, nawet tych najtwardszych (na co przyda ci się Czarny Tasak albo Ostatni Szept), jednak jedna celna umiejętność z CC spowoduje twoją natychmiastową śmierć. W związku z tym, idealnym rozwiązaniem byłoby włączyć się do walki po tym, jak najgroźniejsze umiejętności wroga zostały wykorzystane i pozostawić inicjacje walki innym bohaterom, czy to supportom (Leona, Thresh) czy tankom (Shen, Shyvana, Udyr).

Zaczekaj w tyle i włącz się do walki w momencie, w którym wrogowie skupili swoją uwagę na kimś innym. Jednakże, jeśli uda się wam złapać kogoś, kto odłączy się od drużyny (lub gdy macie przewagę liczebną), możesz spróbować zainicjować walkę. W zależności od twojej siły (a także itemizacji wroga), może ci się udać pozbyć jednego lub większej ilości wrogów zanim walka się w ogóle zacznie - lub zabrać sporą szczęść punktów zdrowia. Jeśli masz w drużynie bohaterów, który mają umiejętność podrzucania wroga (np. bardzo popularna Vi w jungli, lub Blitzcrank czy Thresh na supporcie), staraj się korzystać ze swojego ultimate'a gdy tylko nadaży się okazja - ma on zaledwie 30 sekundowy czas odnowienia!

Jak grać przeciwko Yasuo?

  • Yasuo jest dość słaby w początkowej fazie rozgrywki (early game), co powinieneś wykorzystać - atakuj go jak najwięcej, wezwij junglera do pomocy i zrób wszystko co możesz, by opóźnić moment, w którym położy on swoje łapska na Kosie Statikka, która gigantycznie zwiększy jego obrażenia;
  • Jeśli grasz bohaterem posiadającym atak dystansowy (prawdopodobnie tak jest), to wykorzystaj to do harassowania Yasuo gdy ten zbliży się do minionów z zamiarem last hitowania;
  • Nie przepychaj fali minionów pod jego wieżę - Yasuo, dzięki swojemu Q i E, jest doskonałym "farmerem pod wieżą" i prawdopodobnie nie ucieknie mu tam żadna farma, a ty tylko niepotrzebnie narazisz się na utratę złota, doświadczenia i potencjalny gank ze strony sojusznika wroga;
  • Yasuo, (prawdopodobnie) w przeciwieństwie do ciebie nie posiada many, więc może używać swoich umiejętności bez końca - nie dopuść do sytuacji, byś skończył bez many/energii, gdyż Yasuo zyska wtedy nad tobą przewagę;
  • Gdy Yasuo zniknie z alejki, zasygnalizuj to twoim sojusznikom - być może jest w drodze do topa/bota. Dzięki swoim dużym obrażeniom i mobilności, Yasuo jest w stanie rozprawić się z twoimi sojusznikami w bardzo krótkim czasie, szczególnie, gdy ma do pomocy kogoś, kto wyrzuci twoich sprzymierzeńców w powietrze, pozwalając mu aktywować swoje ultimate;
  • Ultimate Yasuo daje mu 50% przebicie DODATKOWEGO PANCERZA po użyciu - oznacza to więc, że nie ma wiele sensu budować pancerza, by go skontrować. Dużo lepszym rozwiązaniem jest magazynowanie jak największej ilości życia;
  • Jeszcze przed rozpoczęciem rozgrywki - jeśli wiecie, że w przeciwnej drużynie będzie Yasuo, wybierzcie bohaterów (albo przynajmniej jednego bohatera) z solidnym, łatwym do zaaplikowania "twardym" CC (ogłuszenie, strach) - "lżejsze" CC (jak cisza czy spowolnienie) na niewiele się zdadzą, gdyż Yasuo może do was doskoczyć i większość obrażeń zadaje atakując zwykłymi atakami;