Przeciwnicy na linii | Nami | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Przeciwnik | Ikona | Trudność | Opis |
Alistar | Łatwy | Łatwy przeciwnik dla Nami. Używaj totemów w krzakach, aby uniemożliwić mu atak z zaskoczenia. Gdy będzie chciał zagrać ofensywniej trafiając go z Q skutecznie zatrzymać jego atak. Staraj się zadać mu sporo obrażeń poprzez auto ataki w początkowej fazie gry. Nie będzie w stanie zadać Ci obrażeń w zamian, a dodatkowo będzie zmuszony powrócić do bazy lub stracić sporo many, aby się uleczyć. | |
Annie | Średni
| Pojedynek bazujący na umiejętnościach gracza. Annie potrafi przysporzyć sporo problemów, jeśli się jej na to pozwoli. Staraj się wbić 2 poziom przed nią i zaatakuj, aby przeciwnicy stracili sporo życia. Uniemożliwi jej to grać agresywnie, przez co będziecie bezpieczniejsi. Dodatkowo musisz postarać się o zadanie jej sporej ilości obrażeń przed 6 poziomem. Gdy już go wbije będzie w stanie w pojedynkę zbić 80% życia Twojego lub ADC. | |
Ashe | Łatwy | Brak mechanizmu ucieczki sprawia, że Ashe musi grać bardzo defensywnie. Gdy popełni błąd i trafisz ją z Q zyskacie ogromną przewagę. Staraj się grać agresywnie, aby uniemożliwić jej farmienie. Graj nieco ostrożniej po wbiciu przez nią 6 poziomu. Ganki z jej Ulti są bardzo mocne. | |
Blitzcrank | Średni | Rzeczą oczywistą będzie skupienie się na uciekaniu przed Q Blitzcranka. Unikając go będziesz w stanie harrasować przeciwników i odciągać ich od farmy. Nawet, jeśli Blitzcrank przyciągnie Cię do niego staraj się trafić przeciwnego ADC z bańki, a wyjdziesz z tego praktycznie bez szwanku dzięki świetnemu leczeniu. | |
Caitlyn | Trudny | Największy bazowy range. Potrafi przysporzyć problemów. Musisz uważać na jej obrażenia z Q oraz z pasywa. Ciężko będzie Ci zadać jej jakieś obrażenia z auto ataków przez jej zasięg. Dodatkowo będzie w stanie uciec przed praktycznie wszystkimi Twoimi umiejętnościami. Graj pasywnie lub przejmuj krzaki, aby trafić ją z zaskoczenia. | |
Corki | Średni | Nerfy bardzo go dotknęły i nie jest już tak groźny jak kiedyś. Jesteś w stanie go harrasować, a gdy straci odskok postaraj się grać ofensywniej i nałożyć na niego CC. Nie będzie w stanie uciec i stanie się łatwym celem. | |
Draven | Łatwy/ Średni | Bardzo ciekawy przeciwnik. Z jednej strony posiada ogromne obrażenia jednak z drugiej nie posiada odskoku, przez co będziesz w stanie w bardzo łatwy sposób trafić go z Q. Nawet, jeśli nie trafisz z Wodnego Więzienia zawsze do dyspozycji będziesz mieć jeszcze umiejętność E. Posiadając takie skille bez problemu uniemożliwisz Dravenowi efektownego łapania Axe, przez co straci sporo obrażeń i stanie się łatwiejszym przeciwnikiem. | |
Ezreal | Trudny | Bardzo dobry poke oraz spore obrażenia. Zdecydowanie ciężki przeciwnik do pojedynków. Uważaj na obrażenia w początkowej fazie gry. Dodatkowo Ezreal ma sporą przewagę nad Nami przez jego umiejętność E. Pozwoli mu ona uciec przed Wodnym Więzieniem. | |
Fiddlesticks | Łatwy | Jeden z prostszych przeciwników. W sytuacji, gdy Fiddle będzie harrasował was z E będziesz w stanie szybko wyleczyć rany. W wczesnych walkach, gdy użyje Fear na Twoim ADC będziesz w stanie zatrzymać przeciwnego ADC przed zadawaniem obrażeń łapiąc go w Q, a dodatkowo zadasz mu sporo obrażeń przy okazji lecząc towarzysza. Kolejnym plusem jest łatwość przerywania jego Ulti. | |
Graves | Średni/ Trudny | Posiada dash, którym może uciec przed Twoim Q jednak nie ma on zbyt dalekiego zasięgu, przez co mimo wszystko przewidując jego ruchy będziesz w stanie go złapać. Sam posiada jeden z największych burstów wśród ADC, dlatego skup się, aby nie spaść zbyt nisko z poziomem zdrowia, aby nie był w stanie zabić Ciebie/towarzysza na combo. Sytuacje może utrudnić agresywny suport jak Annie czy Leona posiadająca wspaniałe CC umożliwiające mu trafienie z umiejętności. W większości przypadków staraj się użyć Q dopiero po zainicjowaniu walki przez wrogów. | |
Janna
| Średni | Harrasowanie przeciwnego ADC z Janną na linii może okazać się zbyt trudne dzięki jej tarczy. Nie jest to groźny przeciwnik jednak ciężko będzie Ci w nią wskoczyć. Dobrym rozwiązaniem jest agresywny początek gry. Przed 6 poziomem Janna jest dosyć łatwym celem i na niej powinieneś skupić uwagę. | |
Jinx | Trudny | Jeden z trudniejszych przeciwników. Ciężko będzie zadać jej obrażenia. Sama będzie w stanie prowadzić grę na dolnej linii, co często skończy się farmieniem twojego ADC pod własną wieżą. Posiada mocny poke oraz ogromny zasięg dzięki Q. Walki 2vs2 w nie jednym przypadku zakończą się większą stratą życia niż przeciwny duet. Czekaj, więc na pomoc junglera lub błąd przeciwnika. Nami posiada jednak umiejętność leczącą i tutaj szukaj ratunku. Pozwoli to na dłuższe utrzymanie na linii i na dłuższą metę możecie zyskać przewagę jeśli suport Jinx nie posiada takiej umiejętności. | |
Karma | Średni/ Trudny
| Postać potrafiąca przysporzyć sporo problemów. Jest w stanie zadać spore obrażenia oraz nałożyć silne CC. Twoje leczenie jednak powinno dać wam przewagę i w dłuższych wymianach przechylić szalę na waszą korzyść. | |
Leona | Trudny | Zatrważająca siła CC oraz niezwykła wytrzymałość. Leona jest obecnie jednym z najlepszych suportów. Walka na nią okaże się ciężka. Jedną z opcji jest wbicie 2 poziomu przed przeciwnikami i szybki atak. Jeżeli jednak jest to nie możliwe graj skupiając się jedynie na ucieczce przed jej E. Gdy Cię trafi nie będziesz w stanie bronić ani siebie ani swojego ADC. | |
Lucian | Średni/ Trudny | Silny poke oraz spore obrażenia. Postaraj się nie pozwolić mu zdominować linii. Graj równie agresywnie jak on. Używając E będziesz w stanie zmusić go do użycia dasha, przez co stanie się łatwym celem dla Wodnego Więzienia. | |
Lulu | Średni | Podobnie jak Ty posiada mocny poke i duże obrażenia jednak nie posiada umiejętności leczącej. Pozwoli Ci to zyskać przewagę i warto spróbować zabić ją przed 6 poziomem. Jeżeli w tej fazie zyskasz przewagę dalsza część powinna być znacznie łatwiejsza. | |
Miss Fortune | Łatwy | Jesteś w stanie z łatwością przerwać jej Ulti, a dodatkowo nie posiada odskoku. Gdy złapiesz ją w Q stanie się łatwym celem do zabicia. Pamiętaj, aby w razie możliwości odczekać do momentu skończenia się debuffu na leczenie i wtedy użyć W. | |
Quinn | Średni | Mało popularny pick. Quinn przysporzy Ci problemów tylko w momencie, gdy popełnisz błąd w początkowej fazie gry. Staraj się, więc grać roztropnie harrasując ją. | |
Sivir | Średni/ Trudny | Spore obrażenia z Q. Dobry push dzięki W. Z łatwością może przepuszować linie i uniemożliwić Ci zdobywanie większości minionów z pod wieży. Ciężko będzie Ci trafić ja z Q, dlatego często warto będzie zmusić ją do użycia tarczy przez częsty harras z E. | |
Sona | Średni
| Posiada dobry poke oraz świetne leczenie jednak jest bardzo squishy. Staraj się zdobyć szybciej 2 poziom, a następnie traf z Q. W większości przypadków okaże się to zmuszeniem Sony do powrotu do bazy lub jej śmiercią. W dalszej części rozgrywki dalej skupiaj na niej uwagę. Jeżeli ona zostanie z tyłu z poziomem jej towarzyszowi będzie ekstremalnie trudno cokolwiek zrobić. | |
Soraka | Łatwy
| Harrasowanie wroga nie zbyt dużego sensu. Stracisz jedynie manę. Jednak to wcale nie oznacza, że jest ona trudnym przeciwnikiem. Brak ucieczki. Czego chcieć więcej? Najlepszym wyjściem będzie odczekanie i w odpowiednim momencie wskoczyć w nią ze wszystkim, co posiadasz. | |
Taric | Łatwy/ Średni
| Dobrze rzucone Q jest lepsze od jego stuna. Dodatkowo posiadasz leczenie z mniejszym czasem odnowienia oraz zasięg. Wykorzystaj to, a linia będzie bardzo łatwa. | |
Thresh | Trudny
| Gorsza wersja Blitzcranka. Za nic nie daj się złapać. Jeżeli tak się stanie często nie będziesz w stanie wyjść z tego z życiem bez użycia Błysku. Z pewnością wystartuj z Tarczą Dorana i staraj się go harrasować. Jeżeli będziesz umiejętnie unikać haków dzięki leczeniu wygracie większość wymian. | |
Tristana | Łatwy/ Średni | Uważaj, aby nie używać leczenia, gdy nałoży debuff. Będziesz w stanie zadawać jej więcej obrażeń w początkowej fazie gry dodatkowo posiadając leczenie. Wymuś lub wyczekaj na użycie odskoku i staraj się wejść w nią ze wszystkim, co posiadasz. | |
Varus | Średni | Uważaj na poke oraz staraj się szybko zdobyć przewagę. Nie posiada on odskoku, dlatego też będzie łatwym celem do złapania w Wodne Więzienie. Po wbiciu 6 poziomu stanie się jednak trudny do zabicia dzięki Ulti. | |
Vayne | Łatwy/ Średni | Staraj się uprzykrzyć jej życie na początkowych poziomach. Używaj Q zaraz po jej przewrocie, aby uniemożliwić jej ucieczkę. Zwróć na to szczególnie uwagę, gdy użyje ona Ulti. Zbyt wczesne użycie Wodnego Więzienia może oznaczać wtedy przegraną walkę. | |
Zyra | Średni | Utrzymuj wizję w krzakach oraz staraj się zdobyć przewagę w początkowej fazie gry. Harrasuj ją ostrożnie. Posiada ona sporo umiejętności pomagających w wbijaniu w przeciwników jak i w ucieczce przed nimi przez co może okazać się uciążliwym przeciwnikiem. |