Sposób gry | Hecarim | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Early Game
Początek gry Hecarimem w dżungli jest taki sam, jak w przypadku innych junglerów - musisz biegać między obozowiskami potworów, mordować je i przechodzić dalej, zbierając cenne złoto i doświadczenie. Gdy znajdziesz możliwość do zgankowania którejś alejki - gdy np. wróg strasznie przepycha miniony, bądź wiesz, że nie ma rozłożonych totemów wizji, bądź wróg nie ma możliwości ucieczki (brak lub wykorzystany Błysk, brak mobilności bohatera). Spróbuj przyczaić się na wroga i zaatakować go od strony jego wieży - w ten sposób możesz odrzucić go dzięki swojej szarży w kierunku swojego sojusznika, co zwiększy czas, w jakim będziecie swobodnie mogli go atakować. Uważaj tylko, by nie wbiec za bardzo pod wieżę. Nie bądź chciwy - spalenie wrogich czarów przywoływacza, czy zmuszenie go do powrotu do bazy (i strata złota i doświadczenia) jest tak samo skuteczne jak zabicie go, gdyż pozwoli twojemu sojusznikowi na wypracowaniu przewagi nad wrogiem.
Twój początek na dżungli zależy od tego, w którym miejscu zaczynasz. Jeśli jesteś w drużynie niebieskich ("na dole"0, zacznij od swojego red buffa, jeśli w fioletowych ("na górze") rozpocznij wędrówkę od blue buffa.
Trasa dla "niebieskich" powinna wyglądać tak:
- Zacznij od eliminacji czerwonego buffa -wezwij do pomocy sojuszników z dolnej alejki, by ułatwili ci zadanie. Gdy buff zejdzie poniżej 400 punktów zdrowia, użyj Porażenia, by wykończyć Jaszczura.
- Następnie udaj się do obozu z duchami - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
- W tym momencie udaj się do swojego blue buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie. Gdy golem spadnie poniżej 500 punktów zdrowia, użyj Porażenia.
Trasa dla "fioletowych" :
- Zacznij od eliminacji niebieskiego buffa -wezwij do pomocy sojuszników z dolnej alejki, by ułatwili ci zadanie. Gdy buff zejdzie poniżej 400 punktów zdrowia, użyj Porażenia, by wykończyć Jaszczura.
- Następnie udaj się do obozu z duchami - omiń wilki, gdyż zadają one znacznie większe obrażenia od duchów, oferując tyle samo doświadczenia. Bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
- W tym momencie udaj się do swojego red buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie. Gdy golem spadnie poniżej 500 punktów zdrowia, użyj Porażenia.
Po tym wszystkim powinieneś wskoczyć na 3 poziom doświadczenia. Możesz albo dodać punkt do E i zdecydować się na gank, albo dorzucić go do Q/W i udać się najpierw na golemy, potem na wilki, a następnie na dużego ducha, by z 4 poziomem szykować się do natarcia na inną alejkę. Jeśli w czasie pierwszego czyszczenia dżungli zauważysz wrogiego junglera na twoim terenie, wezwij sojuszników i rozprawcie się z kozakiem, który chciał się wykazać.
Gdy zdobędziesz 1100 złota, wróć się do bazy po Płaszcz z Gór, Rubinowy Kryształ i Buty Szybkości.
Mid Game
W mid game powinieneś już mieć swój przedmiot dla junglera - Duch Pradawnego Golema. Razem z nim twoja skuteczność w dżungli znacznie się zwiększy, pozwalając ci szybciej czyścić obozowiska stworów, nie odnosząc przy tym żadnych obrażeń.
Twoja rola na tym etapie powinna być nastawiona na ciągłe nawiedzanie wrogów na alejkach (gankowanie) - posiadasz już wystarczającą ilość przedmiotów i na tyle rozwinięte umiejętności, by móc skutecznie uprzykrzać życie wrogom. Nie bądź jednak kozakiem i nie pchaj się pod wrogą wieżę - na ogół kończy się to bardzo źle i możesz w ten sposób utracić całą wypracowaną wcześniej przewagę.
Pamiętaj, by rozładowywać ładunki Ducha Pradawnego Golema i nie pozwolić, by długo "stał" na 80 ładunkach, gdyż tracisz wtedy cenne złoto. W mid game musisz cały czas pilnować smoka i być gotowym na inicjacje, gdyż wróg z pewnością będzie chciał go podkraść. Dobry moment na wymuszenie walki pod smokiem to taki, w którym wrogowie (lub jeden z nich) z dolnej, lub oponent ze środkowej wycofali się do bazy (lub nie żyją), a twoi sojusznicy są pod ręką - mając przewagę liczebną bez problemu zabijecie smoka. Pamiętaj, by trzymać Porażenie na ostatnią chwilę, gdy smok będzie w okolicach 600-700 punktów zdrowia.
Late Game
Faza gry, w której nacisk kładziony jest na team fighty, a nie na bierne farmienie na alejkach, czy w twoim przypadku w dżungli. Powinieneś być zawsze gotowy do walki i pamiętaj, by twoje umiejętności były gotowe i byś posiadał wymaganą ilość many, by być w stanie efektywnie walczyć. Nie ma nic gorszego niż wpaść w grupę wrogów bez many, lub z umiejętnościami w czasie odnowy...
Twoim zadaniem w late game jest inicjacja - wbrew temu co będą mówić inni, obrona twoich ADC / APC to nie twoja sprawa, gdyż Hecarim dużo skuteczniej działa jako inicjator, gdyż jest w stanie rozwalić szyk wroga w ciągu ułamku sekundy. Staraj się być cały czas wewnątrz grupy wrogów, by skupiać na sobie ich ogień, tak by twoi sojusznicy byli bezpieczni. Przedmioty sugerowane w tym poradniku bez problemu pozwolą ci wytrzymać kanonadę wrogich umiejętności i ataków, pozwalając zadawać przy tym dobre obrażenia.
W dalszym ciągu pamiętaj, by rozładowywać ładunki Ducha Pradawnego Golema i nie pozwolić, by długo "stał" na 80 ładunkach, gdyż tracisz wtedy cenne złoto. Late game to, oprócz walk drużynowych, walka o Barona. Przy tym stworze powinien być cały czas totem, tak by wróg nie był w stanie niepostrzeżenie ukraść wam ten skarb. Hecarim świetnie nadaje sie do nagłego wskakiwania między drużynę walczącą z Baronem i dezorganizowanie jej. Wlatując do zatoczki Nashora ze swoim ultimate, jesteś w stanie, z użyciem Porażenia, z łatwością ukraść ostatni atak, gdyż wróg nie będzie się ciebie spodziewał.
Jeśli walka o Barona / Smoka w late game nie ma szans na powodzenie, bo wróg jest silniejszy od was, możecie spróbować ukraść Smoka (jeśli wróg jest na Baronie - i odwrotnie), lub po prostu spróbować zniszczyć wieżę, czy Inhibitor(y). W ten sposób nie oddacie bez walki Barona, a bezsensowna śmierć podczas próby kradzieży go może kosztować was całą grę.