Sposób gry | Nami | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Early Game
Jest to najważniejsza faza dla dolnej linii. Od niej zależy jak dobrze radził sobie będzie ADC w dalszej części rozgrywki. W niej będziesz szukał okazji do harrasowania przeciwników i zdobycia przewagi. Dobrym sposobem jest porozumienie się z ADC, aby przepchać pierwsze dwie fale szybciej niż przeciwnicy. Wbijecie wtedy 2 poziom przed przeciwnikami i zazwyczaj jest to najlepsza okazja, aby zdobyć przewagę. Używaj auto ataków na przeciwnikach, gdy tylko jest to możliwe jednocześnie starając się nie otrzymać większej ilości obrażeń. Harrasuj dodatkowo z, W gdy posiadasz sporo many. Nawet, jeśli otrzymasz 1 lub 2 auto ataki wracający czar powinien Cię wyleczyć. Staraj się ustawiać Totemy, aby uchronić się od ganków i stworzyć wizję w krzakach po stronie przeciwnika. Oprócz ciągłego nękania wrogów musisz skupić się na tym, aby umożliwić swojemu ADC zdobywanie farmy. Nie inicjuj walk, gdy przeciwnicy mają po swojej stronie dużą falę minionów. Obserwuj wrogów, aby w porę zareagować w przypadku nagłej inwazji. Dodatkowo cały czas zerkaj na mapę, aby ostrzec towarzyszy o położeniu przeciwnego dżunglera.
Mid Game
W zależności od sytuacji używaj totemów w miejscach, w których mogą znaleźć się przeciwnicy. Dodatkowo kontroluj czas, kiedy pojawi się smok (pojawia się ponownie po 6 minutach od zabicia) i jeżeli dżungler aktualnie nie może podejść ustaw totem, aby w razie próby zabicia go przez przeciwników mieć okazję zareagować. Nigdy nie zapuszczaj się sam do dżungli przeciwnika. Gdy chcesz ustawić tam totemy poproś kogoś z drużyny, aby Ci w tym towarzyszył. Będąc już na miejscu ustawiaj totemy w krzakach przed wyjściem w nie. Pozwoli Ci to uchronić się przed zasadzkami wrogów. Jeżeli uda wam się zniszczyć pierwszą wieże na dolnej alei warto dać sygnał towarzyszom, aby Ci obserwowali swoich przeciwników z linii i w razie próby zejścia na dolną aleję podążyli za nimi. Jeżeli dobrze zawardujesz dżungle przeciwnika będziecie w stanie przepychać miniony pod ich drugą wieże, przez co przeciwny ADC straci sporo złota. Dodatkowo dżungler będzie zmuszony pomóc tej linii. W przeciwnym wypadku będziecie w stanie dalej ją przepychać. Cały czas obserwuj zawardowany teren i nie daj się złapać przeciwnej drużynie. W sytuacji, gdy to przeciwnicy zdobyli przewagę i zniszczyli waszą wieże masz dwie opcje do wyboru. Jeżeli tracisz do nich kilka poziomów warto poprosić Twojego ADC, aby ten zatrzymał fale minionów przed waszą drugą wieżą i tam zdobywać doświadczenie. Z drugiej strony przeciwnicy będą w stanie zdobywać kolejne smoki i wspomóc inne linie. Dlatego jeżeli nie jesteś za bardzo do tyłu z poziomem możesz zostawić ADC samego, aby ten zdobywał złoto blisko wieży, a sam będziesz w stanie gankować inne linie. Jest szansa, że przez takie zagranie pozostałe linie zyskają przewagę, a dodatkowo, gdy ADC będzie sam zabijał stwory dostanie za nie więcej doświadczenia i odrobi straty do przeciwników.
End Game
Faza skupiająca się na walkach drużynowych oraz zdobywaniu kolejnych wież i Baronów. Tak jak we wcześniejszych etapach pamiętaj o ciągłym używaniu totemów. Wizja jest kluczem do sukcesu. W samych walkach będziesz w stanie mocno wpłynąć na ich przebieg. Nie będziesz w stanie zainicjować ich tak dobrze jak Leona czy Annie, ale gdy ktoś już ją zacznie znajdziesz się w znakomitej sytuacji, aby zrobić kilka dobrych zagrań. Zazwyczaj staraj się trzymać blisko ADC lub APC. Z wachlarzem umiejętności Nami będziesz w stanie znakomicie ich chronić, przerywać umiejętności wroga, a dodatkowo wzmacniać auto ataki wybranego sojusznika. Zawsze rozsądnie używaj swoich umiejętności. Dobrze rzucone Q/R pozwoli Twojej drużynie na dotarcie do najważniejszych celów. Możesz użyć ich także w celach defensywnych. Jeżeli zaopatrzyłeś się wcześniej w Tygiel Mikaela będziesz w stanie dodatkowo wyleczyć sojusznika, ale co ważniejsze wyswobodzić go z silnych efektów kontroli tłumu. Nawet, jeżeli Tygiel będzie na CD będziesz w stanie przerwać wiele silnych Ulti z Q/R jak chociażby przygwożdżenie Warwicka czy Malzahara. Podsumowując: utrzymuj wizję / chroń postacie Carry w sytuacji, gdy gra jest wyrównana/macie stratę do przeciwnika lub staraj się złapać przeciwników oddalonych od reszty drużyny w sytuacji, gdy to wy macie przewagę.