Przeciwnicy na linii | Lissandra | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Przeciwnik | Ikona | Trudność | Opis |
Ahri | Łatwy | Wcześnie zakupione buty znacząco ułatwią Ci unikanie jej czarów. Szczególnie skup się, aby nie zostać trafiony z Charma. Atakuj ją z Q, kiedy jest to możliwe i karć, gdy tylko podejdzie za blisko. Posiadając mocne CC będziesz w stanie utrzymać ją w miejscu nawet przy dashach w jej Ulti. | |
Akali | Średni | Musisz maksymalnie wykorzystać słabość Akali czyli fazę przed 6 poziomem. Graj bardzo ofensywnie i uniemożliw jej farmienie. Po wbiciu przez nią Ulti powinieneś zacząć grać ostrożniej i nie podchodzić za blisko. Jeżeli na Ciebie wskoczy użyj W, a następnie wycofaj się po drodze atakując ją jeszcze z Q oraz auto ataków. | |
Anivia | Średni | Wymagający przeciwnik. Unikaj stuna za wszelką cenę. Jeżeli Cię trafi otrzymasz spore ilości obrażeń i możesz paść ofiarą ganku przeciwnego dżunglera. Dzięki jej pasywowi ciężko będzie Ci ją zabić, a nawet możesz się za bardzo podpuścić i umrzeć, podczas gdy ona będzie w jajku. Staraj się farmić jak najwięcej i gankować inne linie. | |
Annie | Średni
| Jedno z silniejszych combo w grze. Musisz być bardzo ostrożny po wbiciu przez nią 6 poziomu. Nie będzie jednak to takie trudne, ponieważ posiada ona mniejszy zasięg czarów, przez co możesz ją harrasować znacznie efektywniej. Staraj się zbić jej hp do ~55/50%, a wtedy będziesz w stanie zabić ja na combo. | |
Brand | Średni | Posiada większy zasięg i lepsze obrażenia od Ciebie. Podczas używania E uważaj, aby nie zostać zestunowanym. Nie posiada on za to mechanizmu ucieczki, dlatego też jest świetnym celem do ganku. Pozwól mu przepychać linię i poproś dżunglera o gank, a zdobędziesz znaczą przewagę. | |
Cassiopeia | Średni/Trudny | Nigdy nie walcz z nią solo. Posiada większy range i zdecydowanie lepszy DPS. Możesz w nią wskoczyć tylko jeżeli uda Ci się zabrać jej z Q przez miniony znaczną część HP. Nawet wtedy musisz uważać na jej Ulti, podczas, którego będzie w stanie zabrać Ci większość życia. | |
Diana | Łatwy/Średni | Podobnie jak w przypadku Akali. Jest bardzo słaba na początkowych poziomach. Staraj się uprzykrzyć jej życie jak to tylko możliwe w tym okresie. Zacznie być trudniejszym przeciwnikiem po wbiciu 6 poziomu. Jeżeli będzie grać agresywniej używaj W za każdym razem, gdy będzie chciała w Ciebie wskoczyć, a odejdź zadając przy tym dodatkowe obrażenia. Pamiętaj o informowaniu drużyny, gdy Diana zniknie z linii. Jest ona w stanie bardzo łatwo zdobyć kilka fragów, a wtedy może okazać się trudnym przeciwnikiem do zatrzymania. Dobrym sposobem będzie wardowanie rzeki i podążanie za nią. | |
Evelynn | Łatwy | Bardzo łatwy przeciwnik na linii. Posiada bardzo mały zasięg. Nawet w przypadku, kiedy wskoczy w Ciebie ze wszystkim będziesz w stanie zatrzymać ją i skutecznie zniechęcić ją do dalszej walki. Jedyne, na co musisz zwrócić uwagę to gankowanie innych linii. Evelynn prawdopodobnie będzie bardzo dużo roamować. Zawsze informuj towarzyszy i podążaj za nią lub szybko zniszcz wieżę. | |
Fiddlesticks | Średni | Będziesz w stanie spokojnie farmić jednak walka 1vs1 może okazać się zbyt wymagająca. Atakując Lissandrą musisz znaleźć się blisko celu. Jest to idealna sytuacja dla Fiddlesticksa, który będzie zdolny cały czas się na Tobie leczyć z racji tego, że jedynie Twoje Ulti będzie w stanie go przed tym zatrzymać. Poproś o pomoc junglera lub gankuj inne linie w celu zarobienia dodatkowego złota. | |
Fizz | Średni | Fizz prawdopodobnie będzie grał bardzo agresywnie. Atakuj go tylko wtedy, gdy będzie miał E na CD. Zawsze, gdy w Ciebie wskoczy zatrzymaj go i zadaj sporo obrażeń. Gdy będzie uciekał podążaj za nim, aby zadać dodatkowe auto ataki. | |
Gragas | Średni | Posiada dalszy zasięg od Ciebie oraz większy dmg jednak jest postacią melee. Jeżeli będziesz w stanie uniknąć harrasu z Q będziesz w stanie bardzo dobrze się wyfarmić. Atakuj go z Q oraz auto ataków, gdy będzie próbował dobić miniony. Jednak uważaj, aby samemu wtedy nie oberwać z Beczek. | |
Karma | Średni | Po zmianach stała się dosyć mocnym czempionem. Może atakować Cię i z bliskiego i z dalekiego dystansu. Pojedynek, w którym najwięcej będzie zależało od unikania jej Q. Jeżeli uda Ci się to zrobić będziesz w stanie zadać jej trochę obrażeń i przy odpowiednim poziomie zdrowia będziesz w stanie wejść w nią z całym combem. Jeżeli nie jesteś pewien, że dasz radę ją zabić lepiej w nią nie wchodź. Posiada mocne CC przez co ciężko będzie Ci od niej ucieć. | |
Karthus | Średni | W większości przypadków Karthus będzie starał się jak najlepiej wyfarmić i przeczekać do Mid/Late game gdzie staje się bardzo mocny. Podobnie jak w przypadku Karmy nie wchodź w niego, jeżeli nie możesz zabić go na combo. W takiej sytuacji złapie Cię w spowalniającą ścianę, przez co oberwiesz sporo obrażeń z E oraz Q. | |
Kassadin | Trudny | Kassadin jest ciężkim przeciwnikiem dla praktycznie każdej postaci na środkowej alei. Najlepszym sposobem na pokonanie go jest pozwolenie mu na push linii, przez co stanie się bardzo łatwym celem ganku. Jeżeli nie ma możliwości, aby ten przepchnął linię staraj się zagrać agresywnie przed 6 poziomem. Możesz wtedy bezkarnie go harrasować i wypychać z linii. Dobrą opcją może okazać się wzięcie Teleportacji, jako drugi czar, aby nadążyć za jego gankami. | |
Katarina | Średni | Grając Lissandrą będziesz mieć naturalną przewagą poprzez daleki range auto ataków, Q oraz CC. Jednak musisz uważać, aby nie oddać jej głupiego fraga gdyż może wtedy wymknąć się spod kontroli. Harrasuj ją, kiedy tylko będzie próbowała podejść pod miniony. Kolejnym atutem jest Twoje Ultimate, które będzie w stanie obronić Cię przed jej combo. W walkach drużynowych możesz zachować R, aby użyć go na niej i szybko ją zgasić. | |
Kayle | Średni | Ciekawy pojedynek, w którym oby dwie strony mają czar chroniący je przed obrażeniami. Początkowa faza będzie dosyć łatwa i powinieneś skupić się na zdobyciu jak największej ilości minionów jednocześnie starając się ją harrasować. Gdy Kayle użyje E, które zwiększy jej zasięg auto ataków oraz zwiększy obrażenia powinieneś oddalić się nieco od minionów, aby nie otrzymać niepotrzebnych obrażeń. W trakcie walki staraj się rzuć na nią Ulti i zabij ją zanim sama zdąży je nałożyć na siebie. | |
Kha'Zix | Łatwy/Średni | Jedyny problem, jaki może sprawić ten czempion to jego łatwość do zdobywania zabójstw na bardzo wczesnym poziomie. Farm z daleka i nie pozwól mu do siebie doskoczyć. Jeżeli będziesz w stanie to przetrwać spokojnie sobie z nim poradzisz. Kha'Zix zapewne będzie wchodził w całe fale minionów, aby efektywnie farmić z jego AOE W. Za każdym razem, gdy straci ten czar możesz go harrasować, a w razie problemów zamrozić go i uciec. Stanie za minionami pozwoli Ci również na uniknięcie jego jedynej formy harrasu na odległość, czyli W, które wybucha po zetknięciu się z pierwszą trafioną jednostką. | |
LeBlanc | Trudny | Jeden z trudniejszych przeciwników. Jej główne źródło harrasu (Q) posiada większy range, a dodatkowo nie jest umiejętnością celowaną. Gdy po trafieniu Cię z Q uderzy kolejną umiejętnością nałoży na Ciebie 2 sekundowy Silence. Nie będziesz w stanie odpowiedzieć na jej obrażenia. LB ma ogromny burst i bez trudu będzie w stanie Cię zabić. Możesz wybrać Barierę, jako drugi czar oraz zakupić szybko dodatkową odporność na magię, aby zmniejszyć jej potencjał. Dodatkowo jest postacią, którą bardzo trudno zgankować. Jedyna szansa to zaczęcie walki z R i próba szybkiego zabójstwa razem z junglerem. | |
Lux | Średni/Trudny | Lux ma znaczną przewagę, jeśli chodzi o zasięg czarów. Gdy tylko będziesz starać się podejść ta bez trudu zatrzyma Cię używając Q. Musisz starać się harrasować ją z Q przez miniony i czekać, aż ona nie trafi z klatki. Jeżeli to zrobi możesz zadać jej więcej obrażeń, a gdy jej hp jest na niskim poziomie pokusić się na zdobycie zabójstwa. | |
Malzahar | Trudny | Postać, która potrafi przysporzyć sporo problemów. Główną rzeczą wartą zapamiętania jest to, aby unikać trafienia przez jego narzędzie do farmienia czyli E. Zapewne często będzie używał tego czaru na minionach. Zadaje on sporo obrażeń, a przy zabiciu jednostki przeskakuje na kolejną. Jeżeli w pobliżu nie ma kolejnego miniona przeskoczy na Ciebie, dlatego zwracaj na to uwagę i oddal się w takich sytuacjach od stworów, aby nie otrzymać niepotrzebnych obrażeń. W większości przypadków miniony będą przepychały linię w stronę Twojej wieży, przez co farmienie może okazać się trudne, a przy okazji uniemożliwi Ci to skuteczne gankowanie innych linii (duże prawdopodobieństwo stracenia wieży). W walkach drużynowych wiele będzie zależało od tego, kto kogo pierwszy złapie. Jeżeli widzisz, że Malzahar szykuje się do rzucenia Ulti użyj na niego stun, aby wraz z drużyną spróbować szybko go unicestwić. Używając R będziesz również w stanie przerwać jego Ulti jeżeli rzucił je na członka Twojej drużyny. | |
Morgana | Łatwy | Na linii nie sprawi Ci zbyt dużych problemów. Harrasuj ją i unikaj jej klatki. Jeżeli będzie próbowała Cię zabić użyj Ulti na siebie przed drugim tikiem jej R, aby uniknąć stuna oraz obrażeń lub rzuć je na Morganę jeżeli jest na niskim poziomie zdrowia. | |
Nidalee | Średni | Jedyny problem to jej Włócznie (Q). Staraj się ich unikać farmiąc za minionami. Powinieneś harrasować ją na początkowych poziomach. Dodatkowo jest ona bardzo łatwym celem ganku przed 6 poziomem. Komunikuj się z dżunglerem i gdy będzie gotowy wskocz w nią z E i W. Gdy już go wbije nawet przy próbie ataku bez problemu ją zatrzymasz i zadasz więcej obrażeń. | |
Orianna | Średni | Posiada większy range jednak je czary nie są zbyt łatwe w celowaniu. Szybkie zakupienie butów i unikanie jej harrasu to podstawa. Orianna może unikać obrażeń poprzez używanie tarczy jednak Q Lissandry posiada bardzo szybką animację, przez co będzie jej trudno to wykorzystać. Gdy tylko jej poziom życia obniży się znacząco powinieneś zainicjować walkę i postarać się ją zabić. | |
Ryze | Średni | Oboje posiadacie dosyć mizerny zasięg działania czarów jednak jego root ma go odrobinę większy. Dodatkowo żaden z jego czarów nie jest celowany. Mimo to, aby zadać Ci obrażenia za każdym razem sam będzie musiał trochę ich przyjąć. Po wbiciu 6 poziomu, aby Cię zabić będzie zależny od spamowania czarami, co możesz mu skutecznie uniemożliwić poprzez rzucanie na niego Ulti. Pojedynek głównie zależący od umiejętności graczy. Staraj się farmić i jeżeli tylko to możliwe gankować inne linie. | |
Swain | Trudny | Unikaj unieruchomienia, a nie będzie w stanie zadać Ci zbyt dużych obrażeń. Staraj się harrasować go przed 6 poziomem, aby po wbiciu go być w stanie zabić go na combo i zyskać znaczną przewagę. Z pewnością uzbrój się w Podpalenie, aby zmniejszyć efekty leczące z jego Ulti. W walkach drużynowych w przypadku, gdy nie jest zbyt nafeedowany nie powinien on być Twoim głównym celem. Zabicie go może zająć trochę czasu, a to umożliwi jego kompanom złapać kilku z Twoich stronników. | |
Syndra | Trudny | Potrafi harrasować z Q całymi dniami. Zakup buty i staraj się trzymać się na dystans. Po wbiciu 6 poziomu będzie w stanie zabić Cię w kilka sekund. Nie daj się zestunować i w razie problemów użyj na siebie Ulti. Dodatkowo możesz wybrać barierę, aby jeszcze bardziej utrudnić jej złapanie fragów. Możesz ją harrasować jednak nie atakuj jej w pojedynkę tak zwanym "all in". Używając E staniesz się bardzo łatwym celem do nałożenia stuna. Poczekaj, więc na gank junglera. Syndra nie ma mechanizmu ucieczki, więc będzie dosyć łatwym celem, jeżeli oddali się za daleko od swojej wieży. | |
Twisted Fate | Łatwy/Średni | Oboje posiadacie dobre narzędzia do szybkiego czyszczenia linii. Staraj się szybko farmić i harrasuj go. Jesteś w stanie zabić go solo jednak jeszcze bardziej efektywne będzie zaatakowanie go razem z junglerem. Nie powinieneś bać się wskoczyć w niego z E i W, aby z pomocą dżunglera złapać łatwego fraga. Jeżeli obawiasz się, że TF będzie sporo pomagał innym liniom (takie jest jego zadanie) wybierz Teleportację, aby w razie problemów znaleźć się tam gdzie Cię potrzebują. | |
Veigar | Średni | Jesteś bardzo powolną postacią, dlatego musisz trzymać się z daleka od niego. Gdy tylko będziesz w zasięgu nie będziesz w stanie uniknąć zestunowania, przez co zada Ci on sporo obrażeń. Po wbiciu 6 poziomu będzie w stanie zadać Ci combo za około 80% twojego HP. Dobrym pomysłem jest zakupienie Obuwia Merkurego. Otrzymasz jakże ważną w tym pojedynku ochronę przed obrażeniami magicznymi, a dodatkowo skróci działanie jego stuna, przez co nie będzie w stanie trafić Cię pełnym combem z taką łatwością. | |
Xerath | Średni/Trudny | Baaardzo duży zasięg czarów oraz wielki potencjał do zabójstw po wbiciu 6 poziomu. Musisz grać bardzo ostrożnie i unikać jego czarów jednocześnie starając się go trafić z Q. Jest jedną z postaci bez typowego mechanizmu ucieczki, dlatego też możesz postarać się o gank ze strony Twojego dżunglera. Gdy będziecie walczyć solo i nałoży na Ciebie stuna powinieneś jak najszybciej postarać się użyć Ulti na nim lub na sobie. Będziesz w stanie uchronić się przez to przed obrażeniami jednocześnie atakując go. | |
Zed | Średni | Szybki zakup pancerza da Ci najwięcej korzyści. Zed potrafi zadać sporo obrażeń w dość krótkim czasie. Jest jednak podatny na obrażenia i zazwyczaj farmi w bliskim kontakcie. Gdy tylko będzie próbował dobić miniona czy wskoczyć w Ciebie będziesz w stanie zadać mu obrażenia i uciec bez większych strat. Dodatkowo grając Lissandrą będziesz w stanie praktycznie całkowicie zredukować obrażenia zadwane przez jego Ulti. Po prostu użyj stuna na nim lub ochroń siebie. W walkach drużynowych Zed będzie starał się zabić szybko jednego z Twoich towarzyszy. Staraj się zachować Ulti do tego momentu, aby go zatrzymać. | |
Ziggs | Średni/Trudny | Ziggs może rzucać bombmi całymi dniami dlatego jeżeli pozwolisz mu na harrasowanie będzie to bardzo trudny przeciwnik. Zakup buty i za wszelką cenę staraj się unikać bomb (Q). Szybki gank może okazać się zbawienny. Ziggs posiada odskok jednak wymaga on odrobiny czasu, aby użyć go w odpowiedni sposób. Z Twoją ilością CC będzie to dla niego bardzo trudne i jeżeli dobrze zgrasz się z dżunglerem Ziggs przestanie Ci zagrażać. | |
Zyra | Średni/Trudny | Posiada ona dalszy range i może Cię wypchnąć z linii. Unikaj jej E, które zatrzyma Cię w miejscu i staniesz się podatny na obrażenia. Dodatkowo zwracaj uwagę czy Zyra zużyła już wszystkie nasionka będziesz wtedy w stanie harrasować ją bez obawy o obrażenia, (jeżeli wiesz, że przeciwny dżungler znajduje się daleko od Twojej linii możesz również zagrać trochę ofensywniej i wskoczyć w nią z całym combo). |