Synergia na linii | Leona | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 12 lipca 2019
Sojusznik | Ikona | Skuteczność | opis |
Ashe | Średnia | Ta drużyna jest dość słaba przed 6 poziomem, gdyż Ashe brakuje umiejętności, by szybko podążyć za Leoną. Z tego względu, do momentu uzyskania 6 poziomu, powinniście grać raczej defensywnie, pozwalając Ashe na poke i grać bardziej agresywnie tylko, gdy nadarzy się ku temu okazja. Po uzyskaniu 6 poziomu Ashe i Leona są w stanie ogłuszyć wroga na niemal 5 sekund i w tym czasie zabić praktycznie każdego. | |
Caitlyn | Wysoka | Dzięki swojemu dużemu zasięgowi i mobilności Caitlyn jest w stanie bez problemu nadążyć za inicjującą Leoną, a dzięki swojemu ultimate jest w stanie dobić uciekających wrogów. Duży zasięg i pułapki Caitlyn, w połączeniu z agresywnością Leony skutecznie zniechęcą przeciwnika do farmienia, wypychając ich pod własną wieżę i umożliwiając spokojne farmienie dla twojego ADC. | |
Corki | Średnia | Największym problemem Corkiego jest ponownie jego mana. Corki i Leona, dzięki swoim umiejętnościom są w stanie kilku sekund zabić każdego wroga, lecz w razie niepowodzenia Corki zostaje bez many, co bardzo go osłabia. Jego doskok posiada długi czas odnowienia, więc nie zawsze będzie w stanie podążyć za Leoną. Jeśli jesteście w stanie uzyskać kilka wczesnych zabójstw, ta linia szybko zyskuje na sile i wróg nie jest w stanie nic z tym zrobić. | |
Draven | Wysoka | Największą siłą tej drużyny są duże obrażenia Dravena na wczesnym etapie gry. Wykorzystywanie tego atutu i bardzo agresywna gra może tu bardzo popłacić. Na 3 poziomie, gdy Leona ma komplet umiejętności podstawowych, jedna udana kombinacja jest w stanie zabić każdego przeciwnika. Na 6 poziomie ta drużyna jest jeszcze silniejsza i jeśli nie jesteście w tyle, pozwoli wygrać większość starć. | |
Ezreal | Wysoka | Jeśli uda ci się do kogoś doskoczyć i ogłuszyć, Ezreal w bardzo łatwy sposób będzie w stanie cię dogonić i kontynuować zadawanie obrażeń, dzięki swojej umiejętności Magicznego Przejścia. Na 6 poziomie doświadczenia, w momencie gdy wszystkie wasze umiejętności trafią we wroga (a z CC Leony nie stanowi to wielkiego problemu), nie ma możliwości, by ktoś przeżył. | |
Graves | Wysoka | Graves prawdopodobnie posiada najlepszą synergię z Leoną. Dzięki jego mobilności bardzo łatwo jest w stanie dołączyć się do twojego ataku a jego burst wyrządzi olbrzymie szkody unieruchomionemu wrogowi. Po uzyskaniu 6 poziomu,w momencie gdy Leona unieruchomi wroga, nie ma możliwości, by Graves nie był w stanie go zabić. | |
Kog'Maw | Niska | Kog'Maw, ze względu na swój brak mobilności, nie jest w stanie nadążyć za inicjacją Leony. Sytuacja trochę poprawia się w momencie uzyskania 6 poziomu, lecz w dalszym ciągu ta drużyna cechuje się bardzo niską synergią. Kog'Maw pasuje bardziej do spokojnego supporta, który jest w stanie go leczyć i dać mu farmić, a Leona jest kompletnym przeciwieństwem tego, będąc nastawiona na ciągłą agresję. | |
Miss Fortune | Wysoka | Miss Fortune bardzo dobrze współgra z Leoną, z uwagi na to, że posiada dużą mobilność i dobry poke. Po uzyskaniu 6 poziomu doświadczenia, po tym jak Leona kogoś unieruchomi, jest w stanie zadać absurdalne obrażenia, ścierając praktycznie każdego z powierzchni ziemi. | |
Quinn | Niska | Quinn, mimo swojej dużej mobilności i sporych obrażeń, posiada dość krótki zasięg, przez co nie zawsze jest w stanie nadążyć za Leoną, by zadać obrażenia i wykorzystać ładunki Słonecznego Rozbłysku. Z tego względu synergia tej drużyny jest bardzo słaba i zalecanym byłoby wybrać innego ADC. | |
Sivir | Wysoka | Sivir, pomimo braków w mobilności, jest w stanie zadawać obrażenia z dużej odległości dzięki swojej umiejętności Ostrze-Bumerang. Dodatkowym atutem jest jej Tarcza Magii, która w razie potyczki pochłonie część obrażeń lub zniweluje działanie umiejętności CC. Jej ultimate, Wielkie Łowy, zwiększający szybkość ataku i ruchu jej i sojuszników może przydać się zarówno w czasie pościgu za uciekającymi niedobitkami, przy przyspieszeniu pushowania linii lub w momencie, gdy zostaniecie zgankowani i trzeba uciekać. | |
Tristana | Wysoka | Pomimo faktu, iż Tristana jest dość słaba na początku gry, jej siła leży w mobilności. Może ona bowiem wskoczyć do walki, zabić przeciwnika i błyskawicznie z niej wyskoczyć, zmniejszając szansę kontrataku ze strony wroga. Grając agresywnie, nawet w sytuacji, gdy coś pójdzie nie tak, Tristana jest w stanie bezpiecznie się wydostać, w większości wypadków unikając śmierci. Jej ultimate zadaje bardzo duże obrażenia na początku gry, dlatego też w momencie uzyskania 6 poziomu ten duet staje się bardzo silny. | |
Twitch | Średnia | Wysokie obrażenia Twitcha na początku gry sprawiają, że doskonale uzupełnia się on z Leoną. Dodatkowo, dzięki umiejętności niewidzialności może bezpiecznie włączyć i wyłączyć się z walki. Jeśli szybko zdobędziecie kilka zabójstw ta kombinacja staje się niewiarygodnie silna, lecz z drugiej strony kilka złych decyzji może zostawić was daleko w tyle. | |
Varus | Wysoka | Najlepszą taktyką jest pozwolenie Varusowi na spokojne farmienie i nękanie przeciwników za pomocą Przebijającej Strzały, która zadaje duże obrażenia i ma bardzo daleki zasięg. Wyczerpani przez poke Varusa wrogowie są łatwym celem. W momencie wskoczenia na 6 poziom, duet ten posiada niesamowitą ilość CC, pozwalającą na bezproblemowe ustawianie sytuacji i zabijanie przeciwników. | |
Vayne | Wysoka | Vayne nie tylko jest idealną kontrą dla Leony, jest także jej doskonałym partnerem. Dzięki swojej mobilności jest w stanie unikać większości wrogich ataków a jednocześnie nie ma większych problemów za nadążaniem za inicjacją Leony. Od 6 poziomu doświadczenia, pod warunkiem, że nie jesteście w tyle, ta linia jest niepokonana. Vayne używając Akrobacji podczas Godziny Sądu jest praktycznie nie do namierzenia i wróg zmuszony jest albo uciekać i narazić się na ataki, albo skupić swoją uwagę na Leonie, ignorując olbrzymie obrażenia otrzymywane od Vayne. |