Opis bohatera | Orianna | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: Wysoki Mobilność: Średnia CC: Średnie Obrażenia: Wysokie Wytrzymałość: Niska Typ obrażeń: AP Preferowane role: AP Carry | + Świetny farmer + Umiejętność pasywna ułatwiający wczesną fazę gry + Potężny ultimate + Rewelacyjne teamfigty + Może chronić swoich sojuszników (E - tarcza) + Może farmić nie wystawiając się na ataki przeciwnika | - mało wytrzymała - Pozycjonowanie kulki na linii jak i w teamfighcie wymaga sporego ogrania - Mało mobilna (jedna umiejętność przyspieszająca) - Bez farmy wiele nie ugra |
Orianna jest magiem, a więc jej miejsce znajduje się na środkowej alejce. Jest bohaterem, którego zadaniem na linii jest farmienie i szybkie uzyskanie kluczowych dla niej przedmiotów. Ze względu na swój zestaw umiejętności oraz pasyw zwiększając obrażenia "z łapki", uzyskiwanie wysokiej farmy nie jest najtrudniejsze, aczkolwiek wymaga wprawy i balansu między szybkim czyszczeniem linii ze stworków i wystawianiem się na ganki, (na które Orianna jest dosyć podatna zwłaszcza w początkowej fazie meczu). To co wyróżnia Orianne od innych postaci, to wyjątkowa mechanika kulki. Nie musimy wchodzić w środek akcji, żeby narobić sporego zamieszania, duże zasięgi umożliwiają nam zarówno bezpieczną wczesną fazę gry jak i udział w walkach drużynowych.
Najważniejszą umiejętnością Orianny jest jest Q. To jedyna poza E umiejętność, która pozwala nam na pozycjonowanie kulki, a wymaksowana posiada stosunkowo niski czas odnowienia i pozwala na częste nękanie i obijanie rywali. Ponadto nasze Q zadaje spore, obszarowe obrażenia magiczne. Ze względu na umiejętność W i E, Orianna posiada duży wpływ na grę i może pomagać sojusznikom. Jej W poza obszarowymi obrażeniami, daje na krótką chwilę przyspieszenie, równocześnie spowalniając przeciwników. Umiejętność E i jej poprawne kontrolowanie odróżnia przeciętną Orianne od dobrej. Czar wielu zastosowań, może uratować nam życie, niekiedy dobić rywala (trajektoria lotu kulki po użyciu E zadaje obrażenia magiczne), ale przede wszystkim totalnie go zaskoczyć przy inicjowaniu walk drużynowych (o czym szerzej, w dalszej części poradnika). Na koniec ultimate Orianny to jej wizytówka, odpowiednio użyty może odmienić losy gry, źle użyty, lub zupełnie spalony pozbawia nas kluczowego CC i elementu zaskoczenia, może prowadzić do porażki.