Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności | Morgana | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Morgana Support

Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells - opcja 1

Błysk (Flash)

Wyczerpanie (Exhaust)

Opis

1 - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Błysk przyda się Morganie do szybkiej ucieczki, a w niektórych sytuacjach pozwoli zaasekurować zabójstwo na korzyść drużyny - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Błysk przyda się Morganie do szybkiej ucieczki, a w niektórych sytuacjach pozwoli zaasekurować zabójstwo na korzyść drużyny. Z Flasha można skorzystać również po to, aby wskoczyć w środek starcia drużynowego i odpalić ulti. Wyczerpanie pozwoli na uratowanie sojusznika w krytycznej sytuacji, jak również świetnie sprawdza się gdy przeciwnik próbuje nurkować pod wieże.

Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells - opcja 2

Błysk (Flash)

Podpalenie (Ignite)

Opis

2 - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Błysk - wiadomo, zawsze należy mieć pod ręką - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Błysk - wiadomo, zawsze należy mieć pod ręką. Warto zdecydować się na Podpalenie, jeśli chcemy być na linii bardzo agresywni, a Morgana świetnie sprawdza się w takiej rozgrywce. Ignite zwiększy zadawane obrażenia i osłabi leczenie przeciwnika co może być bardzo przydatne we wczesnej fazie rozgrywki. Jeśli wcelujesz klatką i uwięzisz przeciwnika możesz rzucić na niego efekt Podpalenia i pozwolić ADC na dokończenie sprawy.

Morgana APC

Czary Przywoływacza/Summoner Spells - Opcja pierwsza

Błysk (Flash)

Podpalenie (Ignite)

Opis

3 - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Błysk jest najlepszą opcją dla każdego APC ponieważ to właśnie środkowa alejka jest najczęściej wybieranym miejscem do ganków - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Błysk jest najlepszą opcją dla każdego APC ponieważ to właśnie środkowa alejka jest najczęściej wybieranym miejscem do ganków. Podpalenie zwiększy obrażenia zadawane przez Morganę, a także zmniejszy na chwilę możliwości leczenia się przeciwnika.

Czary Przywoływacza/Summoner Spells - Opcja druga

Błysk (Flash)

Bariera (Barrier)

Opis

4 - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Tak, jak w każdym powyższym przypadku, Błysk może zostać użyty w sposób defensywny lub ofensywny - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Tak, jak w każdym powyższym przypadku, Błysk może zostać użyty w sposób defensywny lub ofensywny. Uzdrowienie może przydać się w krytycznym momencie lub w trakcie starcia z assassynami, jak np. Zed.

Kolejność rozwoju

Morgana Support

Morganą gra się agresywnie dlatego na pierwszym poziomie Q jest najlepszą opcją - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Morganą gra się agresywnie dlatego na pierwszym poziomie Q jest najlepszą opcją. Na drugim Poziomie Mroczna Tarcza (E) będzie odpowiednia, aby móc chronić przeciwnika przed CC. W nie jest aż tak istotną umiejętnością dla Morgany Supportującej dlatego można zainwestować w nią jeden punkt dopiero na 5 poziomie. W pierwszej kolejności rozwijamy na maxa Q ponieważ 3 sekundowa klatka potrafi skutecznie uziemić przeciwnika i dać drużynie odpowiednią ilość czasu, aby zlikwidować wybrany cel. Równie ważną umiejętnością dla Supportującej Morgany jest jej Czarna Tarcza, która chroni przed wszelkimi możliwymi CC dlatego skup się na rozwinięciu jej zaraz po Q. W zostaje do rozwinięcia na sam koniec. Pamiętaj o ulti i inwestuj tam po 1 punkcie za każdym razem, gdy tylko będzie to możliwe.

Morgana APC

Morgana APC musi sprawnie radzić sobie z minionami, aby przepchnąć linię pod wrogą wieżę, aby utrudnić przeciwnikowi zdobywanie złota - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Morgana APC musi sprawnie radzić sobie z minionami, aby przepchnąć linię pod wrogą wieżę, aby utrudnić przeciwnikowi zdobywanie złota. Zaczynamy z Q, a na drugim poziomie wybieramy W, aby móc zadawać obrażenia AoE. Środkowa alejka jest często gankowana dlatego warto dysponować tarczą już na 3 poziomie. W pierwszej kolejności skupiamy się na rozwinięciu W - pozwoli to na znacznie skuteczniejszą farmę. Q powinno być rozwijane w drugiej kolejności, aby zwiększyć możliwości ofensywne postaci w starciu z przeciwnikiem. Tarcza zostaje do rozwinięcia na sam koniec. Nie zapomnij o ulti i inwestuj tam po 1 punkcie na 6/11 i 16 poziomie.

Pochłanianie Dusz/Soul Siphon

Morgana posiada wampiryzm zaklęć (10% - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Morgana posiada wampiryzm zaklęć (10%?/?15%?/?20%), dzięki czemu leczy się za każdym razem, gdy zada obrażenia swoimi czarami.

Zaawansowane:

Bardzo dobra umiejętność pasywna, która w połączeniu z efektywnym wykorzystaniem W (obrażenia AoE) zapewni Morganie dużą przeżywalność i sprawi, że przeciwnikom będzie bardzo trudno wyprzeć Cię z linii.

Mroczne Uwiązanie/Dark Binding

Koszt: 50/60/70/80/90 pkt - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: 50/60/70/80/90 pkt. many

Zasięg: 1175

Morgana wyrzuca kulę mroku. Po trafieniu kula zadaje magiczne obrażenia i unieruchamia wroga.

Morgana wystrzeliwuje pocisk mrocznej energii. Pierwsza trafiona tym pociskiem jednostka zostaje unieruchomiona na 2/2.25/2.5/2.75/3 sek., otrzymując ponadto 80/135/190/245/300 (+90% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych.

Zaawansowane:

Jeden z najlepszych CC w grze ponieważ umiejętność ta może zatrzymać przeciwnika w miejscu nawet na 3 sekundy, a do tego zadaje naprawdę duże obrażenia! W większości przypadków to wystarczy, aby wykończyć tak złapanego nieszczęśnika. Niestety, Q wymaga pewnej wprawy w celowaniu (skill shot) więc jeśli nie uda Ci się celnie trafić Mrocznym Uwiązaniem to efektywność Morgany znacznie spada przez długi CD na tej umiejętności. Q zatrzymuje się na pierwszym trafionym celu więc musisz zadbać o odpowiednie pozycjonowanie lub wyczyszczenie linii zanim postarasz się trafić przeciwnika.

Udręczona Ziemia/Tormented Soil

Koszt: 70/85/100/115/130 pkt - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: 70/85/100/115/130 pkt. many

Zasięg: 900

Morgana infekuje wybrany obszar ziemi splugawioną glebą, sprawiając, że znajdujące się tam jednostki otrzymywać będą obrażenia.

Morgana przeklina wybrany obszar ziemi na 5 sek. Przeciwnicy stojący w obszarze działania umiejętności otrzymują od 24/38/52/66/80 (+22% mocy umiejętności) do 36/57/78/99/120 (+33% mocy umiejętności) obrażeń magicznych co sekundę, w zależności od ilości zdrowia utraconego przez przeciwnika.

Zaawansowane:

Przy pomocy tej umiejętności, Morgana może bardzo szybko wyczyścić falę minionów. Już przy rozdaniu 3 punktów w W można za jednym zamachem pozbyć się zasięgowych minionów przeciwnika. Poza tym, Udręczona Ziemia świetnie współgra z pasywką dzięki czemu Morgana może szybko uzupełnić brakujące zdrowie.

Mroczna Tarcza/Black Shield

Koszt: 50 pkt - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: 50 pkt. many

Zasięg: 750

Morgana umieszcza wokół sojusznika ochronną barierę, która pochłania obrażenia magiczne i chroni wybrany cel przed efektami osłabień do chwili przebicia lub gdy tarcza zniknie.

Morgana tworzy tarczę, chroniącą sojuszniczego bohatera na 5 sek. Pochłania ona 70/140/210/280/350 (+70% mocy umiejętności) pkt. obrażeń i chroni przed efektami osłabień, póki jest aktywna.

Zaawansowane:

Dzięki tej umiejętności wszystkie efekty ograniczające kontrolę nad bohaterem są bezużyteczne. Dobre użycie Mrocznej Tarczy może sprawić nie lada problem przeciwnikowi. Co więcej, E pochłania również obrażenia magiczne co może uchronić Cię przed otrzymaniem dużych obrażeń na środkowej alejce. Jeśli masz pod ręką Mroczną Tarczę to możesz czuć się bezpiecznie na Midzie ponieważ junglerzy nie będą skłonni do częstego gankowania Twojej linii.

Kajdany Duszy/Soul Shackles

Koszt: 100 pkt - Umiejętności | Morgana | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: 100 pkt. many

Zasięg: 625

Morgana pęta wrogich bohaterów w okolicy łańcuchami energii, zadając postaciom obrażenia i zmniejszając ich prędkość ruchu o 20%, a po kilku sekundach ponawiając obrażenia i ogłuszając przeciwników, jeśli wciąż znajdują się w pobliżu Morgany.

Mroczne kajdany pętają wrogich bohaterów, zadając 150/225/300 (+70% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i spowalniając ich o 20% na 4 sekundy. Po 3 sekundach zadają dodatkowe 150/225/300 (+70% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i ogłuszają ich na 1.5 sek. Wrogi bohater może zerwać łańcuchy, uciekając od Morgany.

Zaawansowane:

Świetnie ulti, które potrafi zmienić oblicze meczu. Po użyciu tej umiejętności w trakcie starcia drużynowego lub pojedynku 1 na 1 następuje tzw. efekt paniki ponieważ wszyscy starają się uciec jak najdalej od Morgany, aby nie otrzymać podwójnych obrażeń i nie zostać zestunowanym. To daje Ci sporo czasu na podjęcie odpowiednich działań. Jeśli uda Ci się utrzymać się przy przeciwniku na tyle długo, aby go zestunować to możesz zadać naprawdę poważne obrażenia, a nawet wykończyć przeciwnika przy pomocy Podpalenia.