Opis bohatera | Jinx | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: Wysoki Mobilność: Średnia CC: Niskie Obrażenia: Duże Wytrzymałość: Niska Tryb obrażeń: Ad Preferowane role: ADC | + bardzo mocna w mid game; + spora, jak na ADC, ilość CC (spowolnienie, unieruchomienie); + globalny ultimate, który potrafi zadać olbrzymie obrażenia - idealnie nadaje się do wykańczania wrogów; + brak mobilności nadrabia umiejętnością spowolnienia i unieruchomienia wroga; + dzięki umiejętności Zmienianko! może skoncentrować sie na budowaniu przedmiotów zwiększających zadawane obrażenia; + świetnie sprawdza się w niszczeniu budynków + umiejętność pasywna pozwala jej ścigać wrogów lub ulotnić się po zniszczeniu wieży. | - brak jakiegokolwiek mechanizmu ucieczki; - jej umiejętność Zmienianko! pożera gigantyczne ilości many (gdy Jinx używa wyrzutni rakiet); - w late game Jinx jest słabsza od niektórych ADC (np. Vayne, Kog'Maw); - wymaga dobrej koorydynacji i pozycjonowania; - jej ultimate to skillshot - jeśli nim spudłujesz, stracisz możliwość zadania sporej ilości obrażeń; - oprócz spowolnienia i/lub unieruchomienia wroga, Jinx nie ma możliwości "ściągnięcia" z siebie wroga. |
Jinx jest typowym ADC - jej priorytetową rolą jest zadawanie jak największych obrażeń wrogim bohaterom, uważając jednocześnie, by nie dać się zabić. Early game nie jest najkorzystniejszym etapem rozgrywki dla Jinx, gdyż jej umiejętności pożerają gigantyczne ilości many, a jej Zmienianko! (gdy dzierży miniguna) nie daje na początku gry zbyt wiele, gdyż brakuje jej wtedy przedmiotów dodających obrażenia. Jednakże, Jinx doskonale radzi sobie w środkowej fazie rozgrywki (mid game), gdy ma już rozwinięte umiejętności, dostęp do swojego ultimate'a i ukończony choć jeden duży przedmiot zadający obrażenia.
Jej late game zależy od składu twojej własnej drużyny (gdyż nie ma ona możliwości "uwolnienia się" od wrogiego bohatera), lecz jeśli uda ci się odpowiednio ustawić w czasie walki (by nie być narażonym na niebezpieczeństwo), to jest ona w stanie zadać olbrzymie obrażenia, szczególnie gdy masz możliwość atakować za pomocą miniguna (zamiast wyrzutni rakiet) - 130% bonus do szybkości ataku, w połączeniu z przedmiotami zadającymi obrażenia i przebijającymi pancerz rozprawi się z każdym, nawet najtwardszym celem w kilka sekund.
Umiejętność Jinx, Ogniste Gryzaki!, przydaje się zarówno w ofensywie (gdy chcesz złapać jakiegoś wroga i/lub kontynuować natarcie swojego supporta, np. Leony, Blitzcranka, Thresha czy Alistara, którym udało się złapać wrogiego ADC), jak i w defensywie, umieszczając pułapki na drodze wrogiego junglera nadbiegającego od strony rzeki. Jej Bzzzyt!, prócz spowolnienia, zadaje olbrzymie obrażenia (szczególnie, gdy ukończysz któryś z przedmiotów zadających obrażenia) i pozwala harassować wroga z bardzo dużej odległości. Dodatkowymi zaletami tej umiejętności jest możliwość odkrycia wroga na kilka sekund i to, iż dzięki dobremu skalowaniu (140% obrażeń), umiejętność ta jest tak samo skuteczna w late game.