Sposób gry | Malphite | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Malphite Jungle
Early Game
Początek gry Malphitem w dżungli jest taki sam, jak w przypadku innych junglerów - musisz biegać między obozowiskami potworów, mordować je i przechodzić dalej, zbierając cenne złoto i doświadczenie. Gdy znajdziesz możliwość do zgankowania którejś alejki - gdy np. wróg strasznie przepycha miniony, bądź wiesz, że nie ma rozłożonych totemów wizji, czy też wróg nie ma możliwości ucieczki (brak lub wykorzystany Błysk, brak mobilności bohatera). Spróbuj przyczaić się na wroga i zaatakować go od strony jego wieży - w ten sposób będziesz w stanie zakraść się niepostrzeżenie. Pamiętaj, by wykorzystać efekt spowolnienia z umiejętności Sejsmiczny Odłamek.
Czyszcząc dżunglę pamiętaj o tym, by przed każdym obozem mieć zregenerowaną tarczę oferowaną przez zdolność pasywną - 10% maksymalnych punktów zdrowia jako tarcza to naprawdę nie mało, a efektywne używanie tej umiejętności pozwoli ci czyścić dżunglę bez większych problemów.
Pamiętaj, że zabicie wroga to nie jedyny sposób na sukces - zmuszenie go do wykorzystania czarów przywoływacza, czy wygonienie go z alejki na kilkadziesiąt sekund to równie skuteczna metoda, gdyż wróg pozbawiony będzie metod ucieczki przez kilka najbliższych minut, a dodatkowo straci sporo złota i doświadczenia, co da twojemu sojusznikowi przewagę.
Jeśli któraś z alejek dostaje mocne lanie, warto "przyczaić" się na niej i postarać się wyrównać szanse - kilka ganków, nawet w przypadku, gdy nie uda ci się nikogo zabić powinno zasiać strach w sercach wrogów, przez co pomyślą dwa razy zanim zdecydują się na agresywne zagrania.
Twój początek na dżungli zależy od tego, w którym miejscu zaczynasz. Jeśli jesteś w drużynie niebieskich ("na dole"), zacznij od swojego red buffa, jeśli w fioletowych ("na górze") rozpocznij wędrówkę od blue buffa.
Trasa dla "niebieskich" powinna wyglądać tak:
- Zacznij od eliminacji Skalniaków, pary małych golemów przy dolnej alejce - wezwij sojuszników z tej właśnie alejki do pomocy. Pamiętaj, by wykorzystać Porażenie na większym golemie, gdyż da ci to specjalnego buffa, który co kilka ataków ogłuszał będzie neutralne stwory.
- Zabierz się za eliminację czerwonego buffa - po ubiciu Skalniaków powinieneś mieć drugi poziom, a z pomocą ogłuszeń będziesz w stanie bez problemu poradzić sobie z potworami.
- Następnie udaj się do obozu z wilkamii - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
- Następnie idź ubić Ponurnika, potwora, który przypomina przerośniętą ropuchę (znajdziesz go przy górnej alejce). Pamiętaj, by wykorzystać na nim Porażenie - otrzymasz buffa, który będzie ranił wszystkich, którzy cię zaatakują.
- W tym momencie udaj się do swojego blue buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie. Gdy go ubijesz, możesz wrócić do "bazy" i wydać zdobyte złoto.
Trasa dla "fioletowych" :
- Zacznij od eliminacji Ponurnik, potwora, który przypomina przerośniętą ropuchę (znajdziesz go przy dolnej alejce) - wezwij do pomocy pobliskich sojuszników. Pamiętaj, by wykorzystać na nim Porażenie - otrzymasz buffa, który będzie ranił wszystkich, którzy cię zaatakują.
- Zabierz się teraz za niebieskiego buffa - dzięki zatruwającej aurze, oraz wcześniejszym wskoczeniu na 2 poziom, nie powinno być żadnych problemów z ubiciem stworów.
- Następnie udaj się do obozu z wilkamii - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
- Następnie idź ubić Skalniaki, małe golemy przy górnej alejce. Pamiętaj, by wykorzystać Porażenie na większym golemie, gdyż da ci to specjalnego buffa, który co kilka ataków ogłuszał będzie neutralne stwory.
- W tym momencie udaj się do swojego red buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie.
Ganki Malphite'a nie są zbyt skuteczne przed 6 poziomem, gdyż jedynym wyjściem jest przyłapanie wroga na zbytnim przepchaniu linii. Gdy wskoczy na 6 poziom zadanie staje się znacznie łatwiejsze - pamiętaj jednak, by nie zawsze odpalać ultimate na samym początku, gdyż zręczny wróg może uciec z niego za pomocą Błysku. Warto poczekać, aż wróg wykorzysta swoje ucieczki i wtedy odpalić zdolność - będziesz mieć pewność, że nie ucieknie on przed ogłuszeniem.
Mid Game
W mid game powinieneś mieć już ukończony przedmiot dla junglera, Ostrze Łowcy (z ulepszeniem Żar). Warto jest zachować ładunek Porażenia na wypadek spotkania wroga, bądź konieczności walki drużynowej - Porażenie możesz teraz użyć na wrogim bohaterze, zadając nieuchronne obrażenia, a także kradnąc sporą część jego punktów szybkości ruchu.
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie