Przeciwnicy na linii | Vayne | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
W poniższej tabeli przedstawiono typowych suportów i strzelców, z jakimi możesz się zetrzeć w dolnej alejce. Opisano tam jak grając Vayne możesz sobie poradzić z niektórymi umiejętnościami tych postaci i czego możesz się po nich spodziewać. Pamiętaj, że poziom trudności oznacza jak trudnej gry możesz oczekiwać, a nie jaka będzie. Nie znajdziesz również w tej rubryce słowa Niski, ponieważ właśnie dolna alejka sprawia, że zarówno ty, jak i przeciwny strzelec nie jesteście już zdani tylko na siebie. Wszystko zależy od zgrania z twoim supportem, umiejętności szacowania czy starcie jest z góry przegrane, czy warto zaryzykować, oraz czy uda ci się zlikwidować przeciwnika zanim on zabije ciebie. Już po kilku minutach gry powinieneś wiedzieć, czy możesz sobie pozwolić na inicjację, czy musisz czekać na pomoc swojego junglera i farmić podczas gry defensywnej.
Przeciwnik | Ikona | Poziom Trundości | Opis |
Alistar | Średni | Grając przeciwko Alistarowi, nie pozwól mu się do siebie zbliżyć: może podbić cię do góry, a następnie wyrzucić w niepożądanym kierunku. Kiedy będzie próbował się do ciebie zbliżyć, odsuwaj się i atakuj go. Jeżeli ustawi się w dogodnej dla ciebie pozycji, użyj E, aby przybić go do ściany i wyprowadzić kilka darmowych ataków. Staraj się również chronić w ten sposób twojego supporta, kiedy znajdzie się w niefortunnej sytuacji. Alistar, który nie jest w stanie podejść do swojego przeciwnika, staje się bezużyteczny dla swojego ADC. | |
Annie | Wysoki | Annie jest agresywnym supportem, który często może ogłuszać swoich przeciwników. Niestety, niewiele możesz na to poradzić. Obserwuj, czy wokół niej nie ma szarego pierścienia, który oznacza, że jej następna umiejętność dodatkowo ogłuszy cel - wtedy najlepiej unikać jej jak ognia. Nawet nie kupując przedmiotów zwiększających moc umiejętności, Annie jest w stanie zadać olbrzymie obrażenia w krótkim czasie. Jej umiejętności mają spory zasięg, jest jednak kruchą postacią i łatwo ją zabić. Jeżeli nie uzyskałeś przewagi nad przeciwnikami, najlepiej czekać na pomoc twojego junglera, ponieważ obrażenia, jakie jest w stanie wykręcić Annie, dają jej i jej ADC przewagę w niemal każdym starciu 2v2. | |
Ashe | Średni | Ashe ma większy zasięg od Vayne, co sprawia, że nieuważna Nocna Łowczyni może być regularnie przez nią harassowana. Zbliżaj się tylko po lasthity i czekaj na inicjację twojego supporta. Kiedy łuk Ashe zaczyna się świecić, oznacza to, że jej następny atak na pewno będzie krytyczny. Zwracaj na to uwagę i staraj się wtedy nie podchodzić, zmuszając ją do zmarnowania ataku na stwory. Zawsze stój za swoimi stworami, ponieważ Ashe wystrzeliwuje stożek strzał, które dodatkowo spowalniają przeciwnika. Jest to też jedna z postaci, których nie warto gonić jako Vayne. Przez swoje ciągłe wrzucanie spowolnienia, Ashe niweluje umiejętność pasywną Vayne. R Ashe to ogromna strzała, która ogłusza cel w który trafi i spowalnia wszystkie wokół. Kiedy widzisz, że ją wystrzeliła, postaraj się użyć Q w bok lub nawet spalić błysk, to może uratować twoje życie. Jeżeli zostałeś trafiony, użyj oczyszczenia (jeżeli je wybrałeś) i uciekaj. | |
Blitzcrank | Średni | Blitzcrank jest bardziej irytującym niż trudnym przeciwnikiem. Jego umiejętności przyciągnięcia i podbicia oponenta do góry są denerwujące i zapewniają dobrą inicjację. Cały czas obserwuj jego położenie i staraj się stawać tak, aby między wami były twoje stwory. Jeżeli uda mu się jednak przyciągnąć ciebie lub twojego supporta, potraktujcie to jako przymusową inicjację i wejdźcie w walkę, zamiast uciekać; to dałoby przeciwnej drużynie darmowy harass. Blitz jest praktycznie bezużyteczny po swoim combo (jeszcze bardziej przed 6. poziomem) i nie będzie w stanie za bardzo pomóc swojemu ADC. Decydując się na atakowanie Blitza pamiętaj, że jego umiejętność pasywna daje mu tarczę (skalowaną z maksymalnego poziomu many) poniżej pewnego poziomu życia. Jeżeli tarcza ta uratowała go niedawno, następnym razem będzie praktycznie martwy. Jest to też przeciwnik, który bardzo często będzie czaił się w krzakach: warduj je. Wykorzystaj to, że jest blisko ściany, użyj E i wyprowadź ataki. Sprawisz w ten sposób, że decyzja o inicjacji będzie leżeć po twojej stronie, co da ci pewną przewagę. | |
Caitlyn | Wysoki | Caitlyn jest ADC o najwyższym zasięgu na początku gry (może cię nie raz zdziwić, jak wysokim). Staraj się nie podchodzić częściej niż to konieczne, aby nie dać jej darmowej możliwości harassowania cię. Unikaj jej Q z pomocą swojego, zwracaj uwagę, gdzie rozstawia pułapki, ponieważ przypadkowe wejście w jedną z nich może skończyć się dla ciebie niewesoło (Cait jest w stanie zadać dużo obrażeń w krótkim czasie, a jej support również nie będzie stał bezczynnie). Kiedy jej karabin zaświeci się, tak jak w przypadku Ashe, nie podchodź i zmuś ją do spalenia następnego ataku na stwory. Kiedy widzisz, że Cait przyklęka i przymierza się do strzału, jej cel jest już zapewne oznaczony. Pamiętaj, że jeden gracz może zasłonić drugiego na linii strzału, więc jeżeli możesz uratować życie członka swojej drużyny (jednocześnie przy tym nie ginąc), nie wahaj się. | |
Corki | Średni | Corki jest postacią, która dzięki swojemu W może łatwo uciec lub dogonić przeciwnika, zawsze miej to na uwadze. Nie stój w miejscu, kiedy wypuszcza serie z karabinu lub rzuca bombę fosforową. Szybko zmieniaj pozycję z użyciem Q i czekaj na okazję, by przyszpilić go do ściany lub na inicjację ze strony twojego supporta. R Corkiego to większe pociski, które może wystrzelić dość często. Pojedynczy nie zada ci dużych obrażeń, ale oberwanie kilkoma z rzędu może już zaboleć. Corki jest niepozorną postacią w fazie linii, ale nie lekceważ go, może łatwo uciec z twojego zasięgu, aby za chwilę powrócić w wielkim stylu. | |
Draven | Wysoki | Draven to postać, która w rękach doświadczonego gracza nie może przegrać linii, może jej co najwyżej nie wygrać. Draven może zadać, w porównaniu do innych strzelców, ogromne obrażenia już na samym początku gry. Nie wdawaj się z nim w wymiany ciosów, skupiaj się na farmieniu i czekaj na pomoc swojego junglera. Kiedy Draven kręci swoimi toporkami, jego obrażenia z ataków zwiększają się. Musi jednak po każdym ataku łapać broń, co pozwala na łatwe przewidzenie jego pozycji. Jeżeli czujesz się pewnie, wykorzystaj to i ustaw się tak, żeby w momencie łapania przez Dravena topora wystrzelić w niego E i przybić go do ściany (jeżeli to oczywiście możliwe). Możesz też używać E, aby odepchnąć Dravena, aby nie mógł złapać topora i przez to jego obrażenia na chwilę będą mniejsze. Jego R to dwa topory rozdzierające ziemię: mają nieograniczony zasięg, więc unikaj ich Q. Pamiętaj, że w pewnym momencie zawrócą i pomkną z powrotem w kierunku Dravena. | |
Ezreal | Średni | Ezreal wśród swoich umiejętności posiada coś w stylu dodatkowego błysku. Jego cooldown jest stosunkowo mały, pozwala jednak na zaatakowanie Eza w krótkim czasie po jego spaleniu. Czekać należy głównie po to, aby Ez nie uciekł ci zbyt łatwo. Postać ta potrafi być dość męcząca przez niski czas odnowienia swojego Q, więc staraj się stać za swoimi stworami. Nieuważny Ezreal szybko pozbędzie się swojej many, przez co stanie się łatwym celem. Obserwuj jego poziom many i inicjuj walkę, gdy zacznie mu jej brakować. Jego W może przelecieć przez stwory, nie przejmuj się tym jednak zbytnio, ponieważ ta umiejętność skaluje się z mocy umiejętności, co sprawia, że kiedy Ezreala spotkasz na dolnej alejce, jego W jest praktycznie bezużyteczne. Jeżeli uciekasz z niskim poziomem życia, pamiętaj że R Eza ma nieograniczony zasięg i dość szerokie pole, w którym może cię złapać przelatując. Zawsze bądź na to przygotowany i staraj się uciekać tak, abyś w razie potrzeby mógł zrobić unik Q zarówno w prawo, jak i w lewo. | |
Janna | Średni | Przede wszystkim uważaj na sunące po ziemi tornada. Nie jest ich trudno uniknąć przy pomocy Q, ale kiedy zostaniesz trafiony, stawia cię to w nieciekawej sytuacji. Staraj się nie wchodzić w wymianę ciosów z przeciwnym ADC, jeżeli Janna rzuci na niego swoją tarczę, ponieważ oprócz absorpcji ciosów zwiększa ona również obrażenia osłoniętego. Janna może cię też spowolnić, wysyłając w twoją stronę coś na kształt małego ptaszka. Jej R odepchnie cię od jej aktualnej pozycji i zacznie powoli leczyć ją i jej sprzymierzeńców znajdujących się w zasięgu, czas jego odnowienia jest jednak stosunkowo długi. Niskie jest prawdopodobieństwo, że uda ci się dogonić/dobić uciekającą Jannę, więc czasem nie warto nawet próbować. | |
Graves | Średni | Graves jest specyficznym typem ADC, który w małym odstępie czasu jest w stanie zadać ogromne obrażenia, jego użyteczność jednak spada po wykorzystaniu całego combo. Jako jedna z niewielu postaci ma zasięg ataku niższy od Vayne, różnica jest jednak tak mała, że ciężko ją wykorzystać. W walce z Gravesem najlepiej poczekać, aż spali przynajmniej część swoich umiejętności i dopiero przystąpić do ataku. Jego zdolność przetrwania jest stosunkowo duża, przez możliwość rzucenia bomby dymnej, która ograniczy twoje pole widzenia i krótkiego dasha, który zwiększy dystans między wami. Jeżeli chcesz go zabić, najlepiej czekaj na swojego junglera. | |
Jinx | Wysoki | O tej walce będą śnić ci się koszmary. Dobra Jinx jest jak zły sen dla większości ADC. Jej zasięg przy użyciu Rybeńki jest ogromny, przez co może cię harassować nawet po twoją wieżą. Rzucone na ziemię granaty mogą odciąć ci drogę ucieczki lub zmienić obrót spraw, kiedy gonisz Jinx. Taktykę przyjmij podobną do walki z Dravenem: staraj się lasthitować i przetrwać, czekając na pomoc junglera. Jej R to rakieta, która leci coraz szybciej i szybciej, zadając obrażenia przy zderzeniu, zależne od odległości, jaką przebyła i życia brakującego celowi. Umiejętność W Jinx ma duży zasięg, ale zatrzymuje się na stworach. Chowaj się za swoimi stworami i farm, farm i jeszcze raz farm, mając nadzieję, że wszystko zmieni się w mid game. | |
Karma | Średni | Karma jest dość rzadko spotykanym supportem, nie każdy więc zna jej umiejętności. Nie jest jednak ona specjalnie wymagającym przeciwnikiem. Jej podstawowy skillshot spowalnia wszystkie cele, które otrzymały obrażenia z wybuchu - umiejętność ta nie pochłania dużo many, ani nie dużego czasu odnowienia, więc możesz się spodziewać, że Karma będzie próbowała sięgnąć cię co chwilę. Jeżeli złapie cię w jaskrawą nicią, odepchnij ją E, bądź wydostań się z jej zasięgu Q. Jeżeli odległość między wami nie zwiększy się dostatecznie przed zakończeniem działania jej zdolności, utkniesz na chwilę w miejscu. Nie trwa to długo, ale czasem wystarczająco, aby stracić życie. Postać osłonięta przez Karmę tarczą ma zwiększoną prędkość poruszania się na krótką chwilę; to w połączeniu z nicią sprawia, że nie warto gonić ani Karmy, ani chronionego przez nią bohatera. Jej R ulepsza następną użytą przez nią umiejętność; można rozpoznać aktywację po świecącym się symbolu za jej głową. Karma jest kruchą postacią, zabij ją więc szybko, bo później może ci się to już nie udać jej złapać. | |
Kayle | Średni | Kolejna postać, którą rzadko spotyka się na pozycji supporta. Może spowolnić przeciwnika i jednocześnie przyspieszyć swojego sojusznika, co bywa bolesne. Pamiętaj jednak przede wszystkim o tym, że jeżeli Kayle ma w zanadrzu R, mała jest szansa, że zabijesz swój cel. Zwiększa się przy tym możliwość, że atakujący cię przeciwnik wejdzie za tobą pod twoją wieżę, aby cię dobić. Sprowokuj Kayle do zużycia R, a potem powinno pójść już gładko. | |
Kog'Maw | Średni | Kog'Maw, tak jak Vayne, jest strzelcem, który swój pełny potencjał osiąga w końcowej fazie gry. Kog może zwiększyć swój zasięg ataku i spowolnić cię. Nie jest jednak w stanie wiele zrobić bez pomocy swojego supporta. Jego ulti unikaj, zwłaszcza jeżeli twój poziom życia jest niski. Jeżeli uda ci się zabić Kog'Mawa, to nie koniec - jego umiejętność pasywna zmienia go po śmierci w biegającą bombę, która przy wybuchu zadaje nieuchronne obrażenia. Uciekaj, uciekaj i jeszcze raz uciekaj. | |
Leona | Średni | Leona potrafi być zmorą dla swoich przeciwników. Ogromna ilość CC, jaką posiada sprawia, że złapany przez nią cel z niskim poziomem życia można uznawać za martwy. Jeżeli Leona skacze w twoim kierunku, niewiele już możesz zrobić. Użyj E, a następnie odskocz Q w bezpieczne miejsce. Niestety, wkrótce będziesz wystawiony na kolejną próbę z jej strony, więc bądź bardziej ostrożny. Niedoświadczona Leona często, podobnie do Blitza, czai się w krzakach przed skokiem, pamiętaj więc o wardach i postaraj się obrócić sytuację na twoją korzyść przybijając ja do ściany E i wykonując kilka ataków. | |
Lucian | Średni | Lucian jest postacią, która będzie cię bardziej harassować, kiedy stoisz za linią stworów, niż poza nią. Staraj się unikać jego Q używając swojego, choć nie będziesz miał dużo czasu na reakcję. Po każdej użytej umiejętności będzie chciał cię zaatakować po bożemu, ponieważ dostaje dodatkowy strzał. Po takiej zaczepce dalsza wymiana ciosów z Vayne nie jest dla niego zbyt korzystna. Pamiętaj o tym i staraj się oddawać trzema atakami za każdym razem, kiedy cię dotknie. Lucian ma wśród swoich umiejętności krótkiego dasha podobnego do posiadanego przez Gravesa. Niewiele mu on jednak da, jeżeli użyje go przeciw Vayne defensywnie. Kiedy odpali R, ciągle zmieniaj pozycję i chowaj się za stworami. Z zabiciem go lepiej poczekaj na swojego junglera. | |
Lulu | Średni | Lulu nie jest trudnym przeciwnikiem, może jednak bardzo pomóc swojemu sojusznikowi. Pamiętaj, że kiedy rzuci na twój cel R, czasem lepiej wołać do odwrotu, niż kontynuować walkę. Jej umiejętności W i E może rzucić i na przeciwnika, i na sojusznika z różnymi efektami. Staraj się unikać jej skillshotów i atakować po tym, kiedy spali swoje CC. | |
Miss Fortune | Średni | Grając przeciw MF staraj się wywierać ciągłą presję swoimi atakami: to nie pozwoli jej utrzymywać naładowanej umiejętności pasywnej. Ta postać, grana nierozważnie, potrafi szybko pozbyć się many, bez której jest bezużyteczna - wykorzystaj to do ataku. Stawanie za stworami przeciw jej Q może ci nic nie dać, a może bardzo pomóc - MF nie jest w stanie wybrać drugiego celu, w który ta umiejętność trafi. Jej R potrafi zadać niesamowitą ilość obrażeń w środkowej fazie gry, więc czasem lepiej odruchowo odepchnąć ją E, co przerwie jej umiejętność, niż ryzykować otrzymanie większych obrażeń. | |
Morgana | Średni | Przede wszystkim unikaj lecącej w twoim kierunku klatki. Pamiętaj, że tarcza antymagiczna Morgany działa tylko na twoje E, więc nie używaj go bezmyślnie na osłonięty cel. Kiedy włączy swoje R, odepchnij ją, co ułatwi ci ucieczkę. Jeżeli jednocześnie osłoni się tarczą, po prostu uciekaj w bezpiecznym kierunku, ponieważ ogłuszenie i obrażenia otrzymane na końcu umiejętności mogą łatwo przyczynić się do twojej zguby. Staraj się nie stać dłuższy czas w rzucanym przez nią na ziemię bajorku. | |
Nami | Średni | Nami jest może i kruchą postacią, ale potrafi wywierać ciągłą presję na przeciwniku. Jeżeli trafi się bąblem, zapewni swojemu strzelcowi darmowy harass, więc nie bój się wyskakiwać z jego obszaru działania za pomocą Q. Podobnie do Leony i Blitza może często czaić się w krzakach, wykorzystaj to przybijając ją do ściany swoim E. Jeżeli ci się uda, powinieneś zabrać jej bez problemu około połowy punktów życia. Pamiętaj, że Nami może podleczyć swojego sojusznika zadając jednocześnie krzywdząc pobliskich przeciwników, do tego potrafi zwiększyć obrażenia strzelca podczas następnych trzech ataków: więc jeżeli widzisz lewitujące niebieskie kulki wokół przeciwnego ADC, nie wchodź z nim w wymianę ciosów. | |
Nunu | Średni | Gracz ogarniający tę postać może wywierać na tobie ciągłą presję poprzez rzucanie kulami lodu. Stanie on jednak przed następującym wyborem: czy maksymalizować obrażenia od tej śnieżki, czy bonus do prędkości ataku i poruszania się dla siebie i swojego strzelca. Harassowanie tej postaci niewiele ci da, bo podleczy się zjadając jednego z twoich stworów. Dzięki temu może skutecznie przytrzymać linię podczas nieobecności ADC. Kiedy osiągnie 6 poziom staraj się zachować E na moment, w którym odpali R. Jeżeli musiałeś je zużyć, trzymaj się od niego z daleka, dopóki nie zejdzie ci cooldown. Kiedy tylko Nunu odpala ulti, odpychaj go E - lepiej otrzymać niewielkie obrażenia jednocześnie odpychając go od siebie, niż ryzykować że nie uda nam się wyjść z zasięgu umiejętności zanim ją zdetonuje. Jednocześnie, kiedy skupiasz się na wyjściu z R Nunu, pozwalasz przeciwnemu ADC na bezkarne ładowanie w ciebie wszystkiego, co ma. | |
Quinn | Średni | Quinn ma mniejszy zasięg od Vayne, lecz tak jak w przypadku Gravesa, różnica jest mała, a więc trudna do wykorzystania na twoją korzyść. Kiedy zostaniesz oznaczony przez Valora (na twojej postaci pojawi się celownik), zwiększ dystans i nie pozwól jej na wyprowadzenie w siebie ataku. Poczekaj, aż znacznik aż oznaczenie zniknie. Quinn może od ciebie bardzo łatwo odskoczyć, nadal będzie jednak w zasięgu twojego ataku przez krótką chwilę. Jej skillshot wrzuca na cele oślepienie, kiedy więc cię trafi, nie prowadź dalszej wymiany ciosów. Cofnij się lub odepchnij ją, da ci to trochę czasu. Kiedy odpala R, nie walcz z nią. We wczesnej fazie gry ta umiejętność tak zwiększa statystyki Quinn, że walka naprawdę rzadko się opłaca. Zamiast tego odepchnij ją, żeby zwiększyć dystans i trzymaj się blisko swojej wieży. | |
Sivir | Średni | Vayne jest jednym z najlepszych wyborów przeciw Sivir, ale samo to nie przesądza jeszcze o wygranej. Pamiętaj, że jedyną z twoich umiejętności, jaką Sivir może przyjąć na tarczę, jest twoje E. Kiedy ją odpala, nie marnuj cooldowna, po prostu odpuść. Sivir będzie miała problem, żeby odpalić tarczę już po wypuszczeniu przez ciebie E, ponieważ pocisk jest szybki i musiałaby przewidzieć twoje posunięcie wcześniej. Unikaj jej skillshota przy pomocy Q. Jeżeli będziesz stał blisko swoich stworów, Sivir może cię harassować rykoszetem, pozostając poza zasięgiem ataku. Kiedy ściga cię z odpalonym R, nie bój się odpalić w nią E dla zwiększenia dystansu między wami. | |
Sona | Średni | Grając przeciw Sonie pamiętaj, że posiada ona zdolność częstego leczenia, przez co delikatny harass nie odniesie praktycznie żadnego skutku. Jej umiejętność ofensywna ma stosunkowo duży zasięg i może cię mocno poharatać we wczesnej fazie gry. Nie zostawaj na linii z poziomem życia poniżej połowy, ponieważ trafione R Sony w połączeniu z gankiem przeciwnej drużyny to dla ciebie pewna śmierć. Staraj się wymuszać na niej spalenie R w celach defensywnych, bez niego łatwo ją zabić. | |
Soraka | Średni | Podobnie do Sony posiada zdolność leczenia, którą należy uwzględnić zarówno przy harassowaniu, jak i przy inicjacji otwartej walki. Soraka od 6. poziomu, jest w stanie wyleczyć swój cel dwukrotnie, co da przeciwnikom wystarczająco dużo czasu, żeby uciec, lub nawet zabić ciebie lub twojego supporta. Wyciszenie Soraki nie jest dla ciebie aż tak zabójcze, ze względu na to, że duża część twoich obrażeń pochodzi od srebrnych bełtów. Staraj się inicjować walkę, kiedy wiesz, że przed chwilą zużyła W, a najlepiej i R. Walcząc z nią na linii, skupiaj się na jednym celu, ponieważ rozłożenie obrażeń przy jej R może sprawić, że nagle wszyscy przeciwnicy będą mieli ponownie pełne życie. Pamiętaj, że jej W zwiększa pancerz celu, więc po tym, jak twój przeciwnik zostanie przez nią wyleczony, lepiej skupić się na kimś innym. | |
Thresh | Wysoki | Thresha lepiej mieć po swojej stronie, niż po przeciwnej. Unikaj jego haków za pomocą Q i uważaj, kiedy rzuci latarnię w "dziwne" miejsce: może to oznaczać, że za chwilę do walki dołączy kolejny przeciwnik przyciągając się do Thresha za jej pomocą. Walcząc z Threshem dużo łatwiej obrać za cel jego, niż towarzyszącego mu strzelca, ponieważ ten support może skutecznie przeszkodzić Vayne w wyprowadzaniu kolejnych ataków w chronioną przez niego osobę. Kiedy rzuci R, nie wychodź z pudełka, jeżeli nie musisz. Obrażenia i spowolnienie, jakie otrzymasz przy przejściu przez ścianę, mogą całkowicie zmienić wynik walki. Pamiętaj, że kiedy zostaniesz złapany hakiem i Thresh zdecyduje się do ciebie przyciągnąć, przez tą krótką chwilę, kiedy leci w twoją stronę, możesz użyć Q do zmienienia pozycji na bardziej dogodną (np. rąbiąc przewrót pod twoją wieżę). Tak jak Blitz, czy Leona, Threshe mają zwyczaj czajenia się w krzakach. Pamiętaj więc o ich wardowaniu i wykorzystaniu elementu zaskoczenia przez wbicie go w ścianę z pomocą E. | |
Tristana | Wysoki | Tristana jest ciężkim przeciwnikiem dla Vayne ze względu na zasięg ataku, który zwiększa się z każdym następnym poziomem. Jej harass z aktywowania E może na początku wydawać się duży, ale pamiętaj, że ta umiejętność skaluje się z mocy umiejętności, a nie obrażeń ataku, traci więc swój potencjał wraz z czasem trwania gry. W trakcie fazy linii nie stój bezpośrednio przy swoich stworach, ponieważ każdy potwór, którego zabije Tristana, eksploduje, zadając obszarowe obrażenia. Inicjuj walkę kiedy Trist zużyje skok, utrudni jej to ewentualną ucieczkę podczas wymiany ciosów. Pamiętaj, że tą postać jest naprawdę trudno zabić, może zarówno uciec z walki skokiem (cooldown resetuje się, kiedy Tristana zabije wroga, lub pomoże w zabójstwie), jak i odepchnąć przeciwników swoim R. Harassuj ją i czekaj na pomoc swojego junglera. | |
Twitch | Średni | Jeżeli nie widzisz Twitcha na linii, spodziewaj się, że za moment może pojawić się za twoimi plecami i odciąć ci drogę ucieczki. Pogódź się z tym, że podczas fazy linii będziesz nieprzerwanie harassowany. Staraj się nie pozwalać mu na wyprowadzenie w siebie kilku kolejnych ataków, a kiedy rzuca fiolkę z trucizną, uciekaj z pomocą Q. Kiedy nad twoją głową pojawia się zielony krzyż, nie wracaj do walki, trzymaj się z daleka. Mimo tego wszystkiego Twitcha nie jest tak trudno zabić, powinien być jednak twoim pierwszym celem podczas starć na linii. Kiedy już go złapiesz, atakuj, jeżeli zniknie, nie ścigaj go - lepiej odpuścić, niż zginąć. | |
Varus | Średni | Varus ma niewiele większy zasięg ataku od Vayne, ciężko mu będzie to wykorzystać. Kiedy wyprowadzi w ciebie kolejne 2-3 ataki, spodziewaj się, że użyje na ciebie Q lub E. Strzał łatwo jest unikać z pomocą Q, tym bardziej, że animacja tej umiejętności jest tym dłuższa, na im większą odległość Varus chce strzelić (obrażenia również zwiększają się z długością animacji, więc często będzie chciał naciągnąć cięciwę do końca). To na co powinieneś uważać, to jego R. Jeżeli cię nim zwiąże, może wykorzystać tą właśnie niewielką różnicę w zasięgu ataku i strzelać w ciebie, kiedy nie będziesz miał nic do powiedzenia. Inicjuj walkę, kiedy spali R, a podczas pościgu za nim używaj Q do wyjścia z obszaru działania jego E. | |
Zilean | Średni | Denerwująca postać, zwłaszcza przez nakładanie swoich bombek zarówno na stwory, jak i bohaterów. Jest on jednak w stanie zrobić niewiele w otwartej walce. Przyspieszenie sojusznika lub spowolnienie przeciwnika mogą irytować, ale za którymś razem dojdzie do starcia. Wtedy pamiętaj tylko o tym, że R Zileana działa jak Anioł Stróż. Jeżeli oznaczony przez niego sojusznik zginie w krótkim czasie od nałożenia na niego zaklęcia, wróci do życia po kilku sekundach. Pamiętaj, że Zilean może nakładać bomby również na swoich sojuszników. | |
Zyra | Średni | Zyra jest w tym sezonie rzadziej wybierana na supporta, ponieważ Riot zmniejszył jej potencjał w tej roli (zmniejszone zostały bazowe obrażenia z zaklęć, a zwiększone skalowanie z mocy umiejętności). Unikaj pnączy, które puszcza po ziemi za pomocą Q, bo kiedy cię zwiąże, może zrobić się nieciekawie. Spodziewaj się częstego harassu z jej Q; jeżeli Zyra nie będzie jednak uważna, bardzo szybko pożegna się ze swoją maną. A wtedy, jak większość supportów, staje się bezużyteczna. Jej R podbije cię do góry dopiero po chwili, masz więc czas, żeby próbować z niego wyjść. Jej roślinki atakują automatycznie ostatni cel Zyry, więc staraj się nie pojawiać w zasięgu jej ataku. Pamiętaj, że możesz rozdeptać sadzonki, które stawia na ziemi, przeciwnicy dostaną jednak wizję twojej postaci przez krótki czas. |