Sposób gry | Elise | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Early Game
Początek w dżungli jest dość standardowy - przez kilka pierwszych poziomów skup się na walce z potworami w dżungli, nabijając kolejne poziomy doświadczenia. Gdy wskoczysz na 3-4 poziom, rozejrzyj się po mapie i poszukaj celu, który można zgankować. Gdy chcesz zaatakować którąs alejkę, poczekaj, aż cel znajdzie się w zasięgu twojego Kokonu, wystrzel go, a zaraz po tym wybiegnij na wroga, wykorzystaj Neurotoksynę, Wybuchowego Pająka i zmień się do postaci pajęczej. W tym momencie wykorzystaj Szał Pełzania, by zwiększyć zadawane obrażenia, a gdy zdrowie wroga spadnie do 15-20%, wykończ go za pomocą Jadowitego Ugryzienia. Wykonując te czynności w tej kolejności razem z sojusznikiem, nie ma raczej szans, by wróg zdołał uciec - a już na pewno spali do ucieczki któryś z czarów.
Pamiętaj, że zabicie wroga to nie jedyny sposób na sukces - zmuszenie go do wykorzystania czarów przywoływacza, czy wygonienie go z alejki na kilkadziesiąt sekund to równie skuteczna metoda, gdyż wróg pozbawiony będzie metod ucieczki przez kilka najbliższych minut, a dodatkowo straci sporo złota i doświadczenia, co da twojemu sojusznikowi przewagę.
Jeśli któraś z alejek dostaje mocne lanie, warto "przyczaić" się na niej i postarać się wyrównać szanse - kilka ganków, nawet w przypadku, gdy nie uda ci się nikogo zabić powinno zasiać strach w sercach wrogów, przez co pomyślą dwa razy zanim zdecydują się na agresywne zagrania.
Twój początek na dżungli zależy od tego, w którym miejscu zaczynasz. Jeśli jesteś w drużynie niebieskich ("na dole"), zacznij od swojego red buffa, jeśli w fioletowych ("na górze") rozpocznij wędrówkę od blue buffa.
Trasa dla "niebieskich" powinna wyglądać tak:
- Zacznij od eliminacji Skalniaków, pary małych golemów przy dolnej alejce - wezwij sojuszników z tej właśnie alejki do pomocy. Pamiętaj, by wykorzystać Porażenie na większym golemie, gdyż da ci to specjalnego buffa, który co kilka ataków ogłuszał będzie neutralne stwory. Z buffem przyspieszającym twoje ataki ogłuszenie będzie pojawiać się bardzo często.
- Zabierz się za eliminację czerwonego buffa - po ubiciu Skalniaków powinieneś mieć drugi poziom, a z pomocą ogłuszeń będziesz w stanie bez problemu poradzić sobie z potworami. W razie potrzeby możesz "stankować" kilka ciosów przy pomocy swoich pająków.
- Następnie udaj się do obozu z wilkamii - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
- Następnie idź ubić Ponurnika, potwora, który przypomina przerośniętą ropuchę (znajdziesz go przy górnej alejce). Pamiętaj, by wykorzystać na nim Porażenie - otrzymasz buffa, który będzie ranił wszystkich, którzy cię zaatakują.
- W tym momencie udaj się do swojego blue buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie. Gdy go ubijesz, możesz wrócić do "bazy" i wydać zdobyte złoto.
Trasa dla "fioletowych" :
- Zacznij od eliminacji Ponurnik, potwora, który przypomina przerośniętą ropuchę (znajdziesz go przy dolnej alejce) - wezwij do pomocy pobliskich sojuszników. Pamiętaj, by wykorzystać na nim Porażenie - otrzymasz buffa, który będzie ranił wszystkich, którzy cię zaatakują.
- Zabierz się teraz za niebieskiego buffa - dzięki zatruwającej aurze, oraz wcześniejszym wskoczeniu na 2 poziom, nie powinno być żadnych problemów z ubiciem stworów.
- Następnie udaj się do obozu z wilkamii - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
- Następnie idź ubić Skalniaki, małe golemy przy górnej alejce. Pamiętaj, by wykorzystać Porażenie na większym golemie, gdyż da ci to specjalnego buffa, który co kilka ataków ogłuszał będzie neutralne stwory.
- W tym momencie udaj się do swojego red buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie.
Elise, w przeciwieństwie do sporej części dżunglerów, może skutecznie gankować już od 3 poziomu trudności - jeśli któryś wróg przepycha za bardzo alejkę, wykorzystaj to, by go ukarać.
Mid Game
W mid game powinieneś mieć już ukończony przedmiot dla junglera, Ostrze Łowcy (z ulepszeniem Runiczna Glewia). Warto jest zachować ładunek Porażenia na wypadek spotkania wroga, bądź konieczności walki drużynowej - Porażenie możesz teraz użyć na wrogim bohaterze, zadając nieuchronne obrażenia, a także kradnąc sporą część jego punktów szybkości ruchu, co znacznie ułatwi ci wyprowadzenie swojego combo.
Elise na tym etapie błyszczy najbardziej - jej obrażenia są ekstremalnie wysokie, a ganki proste do przeprowadzenia. Runiczna Glewia z przedmiotu dla dżunglera znacznie zwiększy już wysokie obrażenia, a twoi sojusznicy już sami powinni dysponować umiejętnościami i przedmiotami, by wraz z tobą w kilka sekund wykończyć wroga na alejce.
Pamiętaj, by trzymać wizję na smoku, gdyż jest to priorytet na etapie mid game. Dobry moment na wymuszenie walki pod smokiem to taki, w którym wrogowie (lub jeden z nich) z dolnej, lub oponent ze środkowej wycofali się do bazy (lub nie żyją), bądź twoi sojusznicy wywierają presję na wspomniane alejki - nie porywaj się jednak na niego w pojedynkę, gdyż walka potrwa wieczność, z uwagi na fakt, że ani ty, ani smok nie będziecie zadawać sobie naprzemiennie wielkich obrażeń. Im dłużej trwa starcie na smoku, tym większa szansa na to, że ktoś z wrogiej drużyny was zauważy.
Late Game
W late game rola Elise sprowadza się do inicjowania walk za pomocą Kokonu - jeśli wróg zostanie nim trafiony, oznacza to dla niego praktycznie wyrok śmierci, szczególnie, jeśli to wrogi ADC / APC. Jeśli masz w drużynie bohaterów z dobrą inicjacją (Hecarim, Leona, Malphite, czy Amumu), poczekaj aż oni wykonają swój ruch - w ten sposób wrogowie nie rzucą się na ciebie jak zwierzętą będziesz w stanie zadać więcej obrażeń.
W tym momencie twoim zadaniem jest przede wszystkim eliminacja wrogiego ADC / APC - dzięki przedmiotom wymienionym w tym poradniku będziesz w stanie zabić wroga w ciągu sekundy-dwóch, jeśli wszystkie twoje umiejętności trafią. Warto przyczaić się na wroga "od tyłu" i gdy reszta przeciwników zajęta będzie twoją drużyną po prostu do niego doskoczyć, zabić i uciec przy pomocy Wspinaczki. W tym momencie twoje combo powinno wyglądać tak:
Postać ludzka -> E - > Q - > W - > postać pajęcza - > W - > Q
Pamiętaj także o walce o Barona i utrzymaniu wizji w jego zatoczce - nie zapominaj rzecz jasna o smoku. Jeśli walka o Barona / Smoka w late game nie ma szans na powodzenie, bo wróg jest silniejszy od was, możecie spróbować ukraść Smoka (jeśli wróg jest na Baronie - i odwrotnie), lub po prostu spróbować zniszczyć wieżę, czy Inhibitor(y). W ten sposób nie oddacie bez walki Barona, a bezsensowna śmierć podczas próby kradzieży go może kosztować was całą grę.