Sivir (Pani Wojny) w League of Legends | Bohaterowie polecani na start League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Klasa: Strzelec Atak: Dystansowy Typ obrażeń: Fizyczne Poziom trudności: Średni Obrażenia: Wysokie Wytrzymałość: Niska Kontrola tłumu: Niska Mobilność: Niska Preferowane role: Dolna Aleja Kolejność umiejętności: R > Q > W > E | + Bardzo dobrze czyści fale minionów + jej [R] działa najlepiej przy zorganizowanych akcjach + Prosty w obsłudze zestaw umiejętności
| - Wysokie koszty many - Niska mobilność - Będąc do tyłu ciężko jej jest "ograć" przeciwnika |
Sivir, Pani Wojny to bohaterka Dolnej Alei która spośród wszystkich strzelców w League of Legends najlepiej potrafi kontrolować fale minionów. [Q] Ostrze-Bumerang i [W] Rykoszet to umiejętności zadające obrażenia wielu celom, co w połączeniu z atakami podstawowymi pozwala jej w mgnieniu oka uporać się ze stworami w Alei. [E] Tarcza Magii to tarcza chroniąca bezwzględnie przed wszelkimi efektami i obrażeniami pojedynczej umiejętności. Jest to świetne narzędzie do obrony takimi postaciami, które w jasny sposób telegrafują swoje intencje - dla przykładu [R] Caitlyn, czy [R] Karthusa. Przydaje się ona również na alei, gdy po kilku zdjętych falach Sivir zaczyna brakować Many. [R] Wielkie Łowy to wszechstronna umiejętność, która sprawdza się najlepiej podczas bardziej zorganizowanych akcji, takich jak inicjacja Walki Drużynowej. Największą bolączką, na którą mogą natrafić się gracze Pani Wojny, to nieustanny brak Many - jej [Q] i [R] posiadają bardzo wysokie koszty w porównaniu do jej zasobów, dlatego trzeba umiejętnie grać wokół jej [E].. Oprócz tego nie posiada ona żadnej możliwości ucieczki, tak więc bardzo ważne jest dobre pozycjonowanie oraz oszczędzanie Błysku. Ostatnią kwestią jest fakt, że Sivir polega głównie na obrażeniach zadawanych przez ataki podstawowe, które to potrzebują odpowiednio mocnych przedmiotów. Pani Wojny zadaje obrażenia stałe, i przy braku złota jest jej bardzo ciężko zaskoczyć swojego oponenta.
Umiejętności
Ikona | Opis |
[Pasyw] Zwinne Kroki - Sivir otrzymuje krótkotrwałą premię do prędkości ruchu, kiedy atakuje wrogiego bohatera. | |
[Q] Ostrze-Bumerang - Sivir rzuca swą bronią niczym bumerangiem, który w trakcie lotu do celu i z powrotem zadaje obrażenia. | |
[W] Rykoszet - Następne kilka podstawowych ataków Sivir odbija się między celami, z każdym odbiciem zadając coraz mniejsze obrażenia. | |
[E] Tarcza Magii - Tworzy magiczną barierę, która blokuje wrogą umiejętność użytą na Sivir. Jeśli zablokuje zaklęcie, otrzyma manę. | |
[R] Wielkie Łowy - Sivir prowadzi sojuszników do boju, zwiększając ich prędkość ruchu na pewien czas. Dodatkowo biernie zwiększa prędkość ataku Sivir, gdy Rykoszet jest aktywny. |
Runy, Czary Przywoływacza, Przedmioty
Runa Kluczowa | Czary Przywoływacza | Przedmioty Startowe |
Przykładowy Zestaw Przedmiotów |
Walka w Alei
Zgodnie z tym, co zostało napisane we wstępie, gracz Sivir powinien skupić się przede wszystkim na dokładnym czyszczeniu fal. Jej [W] Rykoszet potrafi odbić się do nawet sześciu celów, dlatego najlepiej jest używać tej umiejętności zaraz na początku przyjścia kolejnych stworów. [Q] Ostrza-Bumerangu z kolei należy używać z rozwagą - nie warto rzucać nim na oślep, lecz tylko gdy jest pewność, że przeciwny bohater dostanie obrażenia od obu trafień (na przykład po wyłapaniu przez Wspierającego). Co jakiś czas można podejść pod przeciwnika i skusić go na użycie umiejętności, która przy włączonej [E] Tarczy Magii przyzna odrobinę Many. Po uzyskaniu dostępu do [R] Wielkich Łowów można zainicjować walkę na przeciwnikach którzy nie mają do dyspozycji żadnej formy ucieczki, w szczególności gdy nieopodal znajduje się sojuszniczy Dżungler.
Porada - [E] jest również aktywowana przez różnego rodzaju pułapki, takie jak [W] Caitlyn. Po przepchaniu linii można z premedytacją wejść w taką pułapkę, żeby bezpiecznie zgarnąć darmową manę.
Walki Drużynowe
Walki Drużynowe sprowadzają się do grania wokół [R] Wielkich Łowów. Z Ultimate'a powinno się skorzystać sytuacji gdy członek drużyny przeciwnej wysunie się bezmyślnie przed szereg, lub gdy ich cała kompozycja składa się z niemobilnych bohaterów. Na tym etapie Sivir powinna mieć dostęp do kilku najważniejszych przedmiotów, w tym do Złodzieja Esencji, który to zadba o zasoby many na pozostały czas rozgrywki. Pani Wojny bez Błysku stanowi bardzo łatwy cel wszelkich Zabójców czy Szturmowców, dlatego najlepiej jest zachować [E] Tarczę Magii na czarną godzinę. Należy również utrzymać bezpieczną pozycję i obierać za cel wyłącznie najbliższego wroga - jej [Q] i [E] oraz Kosa Statikka i tak dotrą do dalszych przeciwników.
Porada - [W] zresetowanie czasu odnowienia ataku podstawowego Sivir, co pozwala na bardzo szybką i zabójczą kombinację [AA] - [W] - [Q]. Umiejętne resetowanie autoataków to czasami być lub nie być podczas skrajnych wymian.