Przeciwnicy na linii | Morgana | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Morgana Support
Przeciwnik | Ikona | Poziom trudności | Opis |
Leona | Średni | Leona jest agresywnym Supportem, a do tego bardzo tanky. Nie posiada możliwości atakowania z dystansu więc Morgana może skutecznie ją harassować. Pamiętaj, że Leona ma bardzo duży potencjał do przytrzymania przeciwnika w miejscu na tyle długo, aby jej ADC mógł wykończyć dany cel. Jeśli widzisz, że używa tarczy masz 3 sekundy na reakcje, zanim ją zdetonuje i zada obrażenia. Jeśli zauważysz, że Leona przyciąga się do któregoś z sojuszników lub do Ciebie możesz wtedy użyć E, aby zupełnie zniwelować CC, które może nałożyć na przeciwnika. Innym sposobem na pokrzyżowanie planów przeciwnika jest użycie Q gdy Leona znajdzie się blisko swojego celu. | |
Nami | Średni | Nami zapewnia większą przeżywalność swojemu sojusznikowi przez jej "skaczące ataki", które dodatkowo leczą. Najważniejszą sprawą w pojedynku <br>z tą syreną jest unikać jej baniek wodnych (Q), za pomocą których unosi przeciwnika w powietrze <br>i całkowicie go obezwładnia. Jeśli zauważysz, że któryś z sojuszników nie uniknie tej umiejętności - użyj na nim Mrocznej Tarczy. Nami jest bardzo podatna na obrażenia więc jeśli uda Ci się uniknąć jej Q, możesz spróbować złapać ją w klatkę i zadać obrażenia. Pamiętaj, że po zdobyciu przez syrenę 6 poziomu może ona wysłać w którąś stronę potężną falę tsunami, która bardzo spowolni przeciwników - efekt ten może być zniwelowany przez Mroczną Tarczę. | |
Thresh | Średni | Thresh jest kolejnym przeciwnikiem, który dysponuje bardzo dużym CC. Twoja Mroczna Tarcza może zniwelować wszystkie wrogie efekty, ale musisz mieć na uwadze, że gdy umiejętność ta jest na CD stajesz się łatwym celem. Gdy Threshowi uda się przyciągnąć do wybranego celu może użyć Q, aby zatrzymać go w miejscu - może być to bardzo przydatne w momencie, gdy przeciwnik zanurkuje pod Twoją wieżę. Miej na uwadze, że ulti Thresha może całkowicie rozbić 1 poziomową Tarczę więc postać będzie wtedy podatna na CC. Jeśli atakujecie przeciwnika i Thresh rzucił mu swoją lampkę możesz pozbawić go możliwości ucieczki poprzez dobrze wycelowane Q - w takim wypadku przeciwnik nie będzie w stanie dosięgnąć lampki i doskoczyć do sojusznika. | |
Soraka | Wysoki | Niestety, Soraka zapewnia sojusznikowi bardzo dużą przeżywalność za sprawą leczenia więc prawie niemożliwe jest wygranie wymiany z ADC, który ma zapewnione takie wsparcie. Jeśli skutecznie zaczniesz harassować przeciwnika, za chwile będzie miał pełne zdrowie. Najlepiej jest spróbować zdobyć przewagę we wczesnej fazie rozgrywki przy pomocy junglera. Lane przeciwko Sorace to przeważnie farma pod własnym Turretem więc staraj się jak najlepiej wspierać swojego ADC. Jeśli będzie próbować wcelować Q ze zbyt bliskiej odległości to zapewne zostaniesz poczęstowany/a silence'm także staraj się celować z możliwie jak najdalszej odległości. | |
Zyra | Średni | Zyra jest agresywnym i irytującym Supportem za sprawą CC, które posiada i kwiatków, które może rozstawić i atakować przeciwnika z dużej odległości. Pamiętaj, że ataki kwiatków spowalniają cel. Zyra dysponuje sporymi obrażeniami więc nie możesz tego lekceważyć, nawet po jej śmierci! W takim wypadku zamieni się w duży kwiat i będzie miała możliwość wykonania ostatniego strzału, który może Cię wykończyć, jeśli będziesz mieć mało zdrowia. Jej ulti podrzuca wszystkie cele do góry na danym obszarze. Zyra może postawić kwiatek na ziemi w wybranym miejscu i często korzysta z nich jak z Wardów i umieszcza je w krzakach. Kwiatki potrafią mocno atakować więc nie wystawiaj się na takie ataki. Staraj się unikać jej lecących pnączy, które mogą zatrzymać trafionych przeciwników w miejscu, a gdy nie będzie to możliwe - skorzystaj z Mrocznej Tarczy. Jako, że Zyra nie dysponuje żadną umiejętnością leczącą możesz starać się ją harassować i wykończyć, gdy będzie miała mało zdrowia. |
Morgana APC
Przeciwnik | Ikona | Poziom trudności | Opis |
Ahri | Średni | Ahri jest groźnym przeciwnikiem jeśli trafia swoimi skill shotami na co oczywiście nie można jej pozwolić. Najważniejszą sprawą w walce przeciwko Ahri jest nie dać złapać się na jej "serduszko" bo wtedy postać zostanie zaczarowana i nie będzie mogła wykonywać żadnych ruchów przez pewną chwilę, a w takim wypadku przeciwnik na pewno spróbuje Cię zabić. Gdy widzisz, że Ahri używa swojego taunta i wiesz, że nie uda Ci się tego uniknąć - skorzystaj z E, aby zniwelować efekt umiejętności. Następnie nie ruszaj do walki jeśli Tarcza jest na CD. Jeśli Ahri zacznie używać swojego ulti (krótkie dashe) i znajdzie się blisko Ciebie - użyj Q aby złapać przeciwnika w klatkę. To zagranie jest szczególnie przydatne gdy przeciwnik nurkuje pod Turreta. Pamiętaj, że gdy Ahri dysponuje swoim ulti może łatwo i szybko uciec poza zasięg Twoich Kajdanów Duszy więc dobrze wyczekaj moment, aby je użyć. | |
Nidalee | Średni | Nidalee jest bardzo irytującym przeciwnikiem z uwagi na to, że może trzymać przeciwnika na dystans i harassować go przy pomocy swoich włóczni. Pamiętaj, że włócznie zadają znacznie większe obrażenia z dalszej odległości dlatego staraj się ich unikać. Jeśli wiesz, że nie uda Ci się uniknąć włóczni - skorzystaj z E, aby zaabsorbować część obrażeń. Dobrym nawykiem jest również chowanie się za minionami, szczególnie we wczesnej fazie rozgrywki. Po zdobyciu 6 poziomu będziesz mieć znaczną przewagę nad przeciwnikiem i przy dobrym użyciu W możesz odmówić farmy przeciwnikowi i zepchnąć go pod własną wieżę. Pamiętaj, że Nidalee dysponuje również formą coguara w której może korzystać ze skoku, a tym samym może uciec poza zasięg działania Twojego ulti więc czasem trzeba będzie skorzystać z Flasha, aby złapać przeciwnika. | |
Kha'Zix | Wysoki | Niestety, przeciwko Kha'Zixowi, Morgana będzie mieć problemy - jej E może jedynie zniwelować spowolnienie nakładane przez przeciwnika, ale niestety nie zaabsorbuje zadawanych przez niego obrażeń. Możesz spróbować zyskać przewagę na początku i zepchnąć przeciwnika pod Turreta gdzie trudniej będzie mu farmić. Jeśli Kha'Zix wskoczy na Ciebie możesz złapać go w klatkę (Q) i rzucić pod nogi W lub skorzystać z ulti i spróbować uziemić przeciwnika wykańczając akcję W->Q->Ignite. Pierwszym przedmiotem zakupionym przeciwko Kha'Zixowi powinna być Klepsydra Zhonyi. | |
Malzahar | Średni | Malzahar zadaje spore obrażenia nawet na początku rozgrywki więc musisz uważać na kilka rzeczy: Q Malzahara zadaje obrażenia w linii prostej i ucisza przeciwnika nawet na 3 sekundy więc uważnie dobierz moment gdy starasz się użyć W na minionach. W przeciwnika działa podobnie jak W Morgany więc nie stój na obszarze objętym jego działaniem, aby uniknąć otrzymywania obrażeń. E Malzahara zatruwa przeciwnika, a po jego śmierci efekt ten przechodzi na najbliższy cel obok także nie stój blisko zarażonego miniona. Ulti tego przeciwnika przytrzyma Cię w miejscu na 2,5 sekundy i zada spore obrażenia magiczne także gdy będziesz mieć mało zdrowia lepiej nie zbliżaj się do przeciwnika. | |
Katarina | Średni | Przy starciu z Katariną staraj się farmić z pewnej odległości, aby nie obrywać jej Q (przeskakujące z celu na cel ostrze) ponieważ następny atak wykonany na Tobie zada dodatkowe obrażenia - farma przy wykorzystaniu W powinna świetnie się tutaj spisać, ale miej na uwadze, że przeciwnik też potrafi szybko farmić. Katarina ma w swoim arsenale Shunpo więc za każdym razem gdy widzi lecące w jej stronę Q może z niego skorzystać i odskoczyć w dowolnym kierunku co znacznie utrudni Ci złapanie przeciwnika. Kiedy wskoczy na Ciebie i zacznie kręcić się dookoła własnej osi i rzucać sztyletami na wszystkie strony - natychmiast użyj E, aby przerwać efekt jej ulti i zaabsorbować obrażenia i użyj własnego ulti, aby pójść na wymianę. Jeśli Katarina zostanie w zasięgu Twojego ulti to może mieć nie lada problemy - połącz CC z ulti z W->Q->Ignite, aby wykończyć przeciwnika. | |
LeBlanc | Średni | LeBlanc jest typowym assassynem, wskakuje na przeciwnika i zabija go w ułamku sekundy i w zasadzie niewiele można tutaj zdziałać, chyba, że jest się Morganą. Twoje E może zaabsorbować większość bursta przeciwnika, szczególnie we wczesnej fazie rozgrywki i zniwelować efekty jej umiejętności - Q nakłada uciszenie, a E (łańcuch) przytrzymuje przeciwnika w miejscu, jeśli LeBlanc utrzyma się przy celu przez krótką chwilę. Najlepszą opcją jest farmić i spychać przeciwnika pod własną wieżę bo LeBlanc nie jest dobra w farmie we wczesnej fazie rozgrywki. Trudno będzie Ci złapać przeciwnika w klatkę ponieważ może on skorzystać z W i przeteleportować się w wybranym kierunku i po chwili wrócić na wcześniejsze miejsce. Jeśli jednak uda Ci się trafić Q - LeBlanc będzie martwa. | |
Lulu | Wysoki | Lulu jest ciężkim przeciwnikiem ponieważ dysponuje bardzo wysokim harassem, a do tego jej umiejętności mają niski CD. Co więcej, przy pomocy Q może zaatakować i spowolnić przeciwnika, a nawet kilku nara. Lulu może również zamienić wybrany cel w urocze stworzonko i w ten sposób uniemożliwić mu atak. Jej ulti uratuje wybranego sojusznika z większych tarapatów więc nawet gdy złapiesz kogoś w klatkę nie możesz być na 100% pewny/a że przeciwnik jest już załatwiony. Jeśli chcesz iść na wymianę z tym przeciwnikiem to musisz najpierw skorzystać z Tarczy, aby uchronić własną postać przed spowolnieniem i polimorfią. Pamiętaj, że Lulu może wysłać swojego towarzysza - Pixa - na wybrany cel i z niego atakować co znacznie zwiększa jej zasięg rażenia i możesz zostać trafiony/a nawet pod własną wieżą. | |
Orianna | Średni | Orianna ma spory zasięg dlatego będzie starać się harassować przeciwnika za pomocą swojej kuli, jak i AA - im więcej AA wykona na jednym celu tym większe obrażenia będzie zadawać. Zapewne przepchnie miniony pod Twoją wieżę dlatego staraj się farmić i nie otrzymywać darmowych obrażeń. Jeśli będzie taka możliwość - użyj Q/W aby osłabić przeciwnika. Orianna dysponuje tarczą za pomocą której będzie absorbować część obrażeń więc może minąć trochę czasu zanim zaczniesz wygrywać wymiany. Pamiętaj, że po osiągnięciu przez przeciwnika 6 poziomu będzie dysponować ulti, które zwiąże w miejscu wybrane cele - efekt ten można zniwelować przy pomocy Tarczy, która w trakcie wymian zaabsorbuje też znaczną część zadawanych przez przeciwnika obrażeń. Postaraj się przetrwać do 6 poziomu i zaatakować przy pomocy ulti - pamiętaj żeby użyć przy tym Tarczy. | |
Twisted Fate | Niski | W tym starciu należy być bardzo uważnym i obserwować karty wybierane przez TF (pojawiają się nad jego głową) i jak ognia unikać złotej, która Cię zestunuje i umożliwi przeciwnikowi bezkarne wpakowanie Q i AA. Jeśli zauważysz złotą kartę i wiesz, że przeciwnik zaatakuje - poczekaj, aż usłyszysz dźwięk wyrzucanej karty i skorzystaj z E. Przeciwnik pozbawiony stuna będzie w nie lada kłopotach i znajdzie się blisko Ciebie więc możesz złapać go w klatkę lub skorzystać z ulti. Staraj się harassować przeciwnika z dystansu za pomocą Q/W. Po osiągnięciu przez TF 6 poziomu zapewne będzie teleportował się na inne linie, aby pomóc sojusznikom więc jeśli nie możesz go powtrzymać to chociaż postaraj się zdobyć wieżę przeciwnika lub zyskać przewagę na innej alejce. | |
Zed | Wysoki | Zed jest niestety bardzo trudnym przeciwnikiem ponieważ dysponuje ogromnymi obrażeniami fizycznymi. W starciu z tym assassynem przyda się Klepsydra Zhonyi, aby móc uniknąć obrażeń od ulti Zeda. Staraj się farmić i unikaj shurikenów przeciwnika. Jeśli użyje ulti i pojawi się przy Tobie, włącz R, aby spróbować zestunować przeciwnika lub zmusić go do ucieczki. Możesz pokusić się również o złapanie go w klatkę i rzuć W pod nogi i natychmiast odbiegnij. To samo tyczy się sytuacji jeśli przeciwnik będzie nurkował pod Twojego Turreta - włącz R gdy będzie blisko lub uwięź w klatce. Staraj się farmić przy pomocy W i spychać przeciwnika, ale miej na uwadze, że Zed również bardzo szybko i sprawnie farmi. Niestety, E Morgany na niewiele się tutaj zda. |